Hunter x hunter


Nemrég elkezdtem másodjára is megnézni az első OVA-t és gondoltam írnom kéne erről az animéről, hisz az egyik legjobb shounen fight sorozat, amivel találkoztam, mégis kevésbé ismert. Igaz, hogy már több, mint egy éve láttam, de azért igyekszem összeszedni a gondolataimat^^.

Az alaptörténet igen egyszerű: főhősünk, Gon békésen éldegél nénikéjével, Mitoval. Egy nap az erdőben találkozik egy ún. “Vadász”-szal, aki megmenti az életét. Miközben beszélgetnek, kiderül, hogy a férfi egy másik huntert keres, akit Jin-nek hívnak és történetesen Gon apja… csak Gon eddig abban a hiszemben élt, hogy apja már évek óta halott. Miután rájön az igazságra, úgy dönt, hogy elmegy és leteszi a hunter vizsgát, majd megkeresi apját. Útja során 3 barátot is szerez: Killuát, Leoriot és Kurapicát.

No, ennyit a történetről. Persze ennél sokkal több minden van a sorozatban. Leginkább a szereplők miatt szerettem meg:
– Gon: iszonyat aranyos, a seiyuuja pedig Takeuchi Junko, aki sokaknak lehet ismerős a Naruto c. sorozatból, amiben (meglepő módon) ő Naruto hangja.
– Leorio: az első, akivel Gon találkozik és eleinte bármennyire is idegesíti a fiú, mégis jóban lesznek. Leorio orvos, nagyon kedves (valamint a legtöbb poénnak a forrása^^).
– Kurapica: egy elég titokzatos fiú, de gyorsan összebarátkozik a többiekkel. Egy Genei Ryodan nevű szervezeten akar bosszút állni, akik kiírtották a klánját (Kurapica a Kurata klán tagja).
– Killua: kb. annyi idős, mint Gon. Családja egy eléggé ismert bérgyilkos família. Elég fura fiú, az erősebb szereplők közé tartozik (megjegyzem, nagyon bírom, amikor egy kicsit bedurvul :D).
Ők négyen a főbb szereplők, de megemlítenék még valakit, aki szintén sokak kedvence: Hisoka. Élvezi a gyilkolást, az egyik legerősebb embernek tartja magát a világon.

Elég nehéz kedvencet választanom ebből a sorozatból, de ha nagyon muszáj lenne, akkor Kurapicát, Hisokát és a Genei Ryodan vezetőjét mondanám. Kurapica elsőre olyasmi karakternek tűnhet, mint Sasuke (akit én utálok…), egy időben féltem is, hogy ő is ellöki magától a barátait, de szerencsére nem így lett, S-sel ellentében ő igenis szerethető. 

Az anime 62 részes, valamint készült belőle 3 OVA sorozat, amik a történet folytatásai. Tudtommal a mangaka elég sűrűn betegeskedik, így a manga sokszor szünetel, ezért nem folytatták a sorozatot és csinálták helyette az OVA-kat (amúgy a manga Togashi Yoshihiro munkája, aki a Yu Yu Hakushot is csinálta). Személyes kedvencem a sorozat kb. utolsó 20 része és az 1. OVA, melyek főleg Kurapicával és a Genei Ryodan elleni bosszújáról szólnak. Rengeteg karaktert ismerhetünk meg ebben az arc-ban, mind egytől egyig egyedi, ráadásul a sorozat hangulata itt sötétebb. Itt jegyezném meg, hogy Kurapica láncos harcolási stílusa a mai napig a kedvencem az összes shounen fight technika közül.
A háttérzenékre nem igazán emlékszem, ám az első ending a mai napig az egyik kedvencem. A seiyuuk pedig fantasztikusak (főleg Hisokáé… Takahashi Hiroki remek munkát végzett).

Na, és pár szót arról, hogy hogyan ismerkedtem meg ezzel az animével. Még jóval régebben letöltöttem az 1. részt, amibe beletekergettem, de úgy döntöttem, hogy ez engem nem érdekel. Aztán jóval később belebotlottam egy amv-be, ami egyből rávett arra, hogy mégis megnézzem és ennek a mai napig nagyon örülök, kár lett volna kihagyni.

Értékelés:
sorozat 9/10
OVA 1: 10/10
Greed Island és Greed Island Final OVA: 8/10 (itt leginkább az a bajom, hogy csak Gon és Killua szerepelnek… én azt szeretem igazán, amikor együtt a csapat^^).

Na, és íme az amv, ami anno rávett a sorozat megnézésére:

Másik kedvenc amv:

5 hozzászólás

  1. A mangát nem olvastad azóta? Lassan a végéhez közeledik a Chimera Ant Saga, a betegszünetnek is vége van már.

    • Már sokszor el szerettem volna kezdeni, de kicsit riaszt, hogy nincs benne se Kurapica, se Leorio :D… mármint én azokat a részeket szeretem a legjobban, amelyikben mind a 4 főszereplő szerepel^^.

  2. Hát nincsenek sajnos 😦 Talán a Hangyás részek után visszahozza őket az író…
    de viszont most éppen Netero mutatja be a legerősebb technikáját 🙂

    • Már nem is várható nagyobb szünet? Mármint eddig is volt, hogy megint elkezdte rajzolgatni, aztán pár hónap után megint tartott egy fél éves szünetet a mangaka :D.
      Szerintem ha vége a hangyás részeknek, akkor elkezdem olvasni… legalább egy arc legyen meg egyben :D.

  3. Fogalmam nincs lesz-e szünet, de remélem folytatja rendesen.
    Nekem még 13 fejezet van vissza és beérem, de még mindig nem úgy néz ki mintha lenni akarná zárni a Hangyákat. Nem is arc ez hanem saga 🙂
    Szerintem nyugodtan elkezdheted, mert már vagy 120 fejezet óta tart ez a saga, egyhamara nem lehet a végére érni.

Vélemény, hozzászólás?

