Victorian romance Emma

emma
Ó, az a gyönyörű XIX. századi Anglia~~

Igen, mondanom se kell, hogy amint megláttam, hogy mikor játszódik ez az anime, tudtam, hogy nekem ezt látnom kell :D.

Történet: William Jones, egy dzsentri család sarja, meglátogatja Mrs. Stownart, egykori nevelőnőjét. Itt találkozik az idős hölgy kedves cselédlányával, Emmával. Már az elején érződik a kettejük közti vonzalom, de hát ott van az osztálybeli különbség. Innentől már lehet sejteni a történet folytatását: a két szerelmes hogy harcol azért, hogy együtt lehessen (William apja ugyanis készül hozzáadni a fiához egy Eleanor nevű, előkelő hölgyet).

A Victorian romance Emma máig a kedvenc romantikus animém. Persze ott van eleve az, hogy a XIX. században játszódik, de ami a leginkább megfogott, az az, hogy a szereplők teljesen emberiek. Egy olyan történet, ami talán a valóságban is lejátszódhatott akkoriban. Mindenkit lehet szeretni, még azokat is, akik Emmáék útjába akarnak állni (feltéve, hogy az ember ismeri az adott kor társadalmának berendezkedését).
A cselekmény kissé lassú, de a hangulata nagyszerű, igazán jó érzés volt megnézni 1-1 részt.
Az első sorozat végét is lehet lezárásnak tekinteni, de szerencsére a készítők megajándékoztak minket egy második szériával is, ami épp olyan jó lett, mint az elődje, leszámítva, hogy a vége egy kicsit elkapkodottnak tűnik.

Az anime Mori Kaoru azonos című mangája alapján készült, mely 8 kötetes (52 fejezetes). Ezen kívül később még kiadtak pár kötetet (azt hiszem kettőt, de ez nem biztos), melyekből megtudjuk, hogy mi történt a sorozat után a többi szereplővel. Látszik, hogy a mangaka szereti a viktoriánus Angliát és szép kis kutatómunkát végzett, hisz remekül ábrázolta a kort (mind a ruhákat, épületeket, szokásokat, stb…). Azért azt még megjegyezném, hogy míg az első sorozat elég hűen követi a mangát, addig a másodikra ez már nem jellemző… nagyon sok részt kihagytak, mert nem fértek volna bele 12 részbe, ezért akinek tetszett a sorozat, annak érdemes elolvasnia a mangát is.

A manga rajzolása és az anime animációja is nagyon szép, nekem nagyon tetszik ez a karakterdizájn. A háttérzenék elég nyugisak, illenek az anime hangulatához (mind a két openinget imádom, attól függetlenül, hogy az egész csak zene).

Aki szeretne látni egy igényes, szép szerelmi történetet és nem zavarja a lassú cselekmény, az bátran adjon egy esélyt ennek a sorozatnak, mert megéri :).

Értékelés: 10/10 (bár a manga valamennyivel jobban tetszett :D)

bscap238 bscap239 bscap240 bscap241 bscap242 bscap244

A két opening:

2 hozzászólás

  1. Jaaj, imádom. *___*
    Más helyen is láttam már panaszt a lassúságra. Nem tom, sztem pont így jó, mégiscsak a 19. század és nem a 21. Engem nem zavar, így még romantisabb.
    Két OP közül, nekem az első évad változata tetszik jobban. Háttérzenében pedig a Lace handkerchief az abszolút kedvenc. *-* Meg az Emma címűt is nagyon szeretem. (:
    Mangába egyszer belekezdtem, valahol a 4. kötetnél járok, egyszer be kéne már fejezni, főleg h végre tom h van eltérés anime és manga között, mert ameddig jutottam, eddig uaz szinte minden, ezért is unatm rá picit. ^^’

  2. Engem sem zavart a lassúsága, szerintem is pont így volt jó :).
    Második openingben azt a részt szeretem nagyon, amikor táncolnak^^.
    Mangát meg folytasd, mert megéri :3.

Vélemény, hozzászólás?

