Casshern sins

casshern_sins

Egyik előző bejegyzésemben még 2008 egyik legjobb sorozataként emlegettem… és hogy a véleményem változott-e? Akit érdekel, olvasson csak tovább :D.

Történet: egy olyan világban járunk, ahol a robotok már rég átvették az emberek felett az uralmat. Feltűnt egy lány, Luna, akit arra kértek, hogy próbálja meg visszaállítani a rendet az emberek és a robotok között. Ez persze nem tetszett a robot uralomnak, így Braiking Boss arra utasította a 3 legerősebb “emberét”, hogy öljék meg Lunát. Ez Casshernnek sikerült is, ám ezzel elindítottak egy lassú, pusztító folyamatot.
Évszázadokkal később a pusztítás már hatalmas mértéket öltött: alig áll még 1-2 épület, a robotok pedig nem tudnak mit kezdeni a rozsdásodással és hiába hitték őket örök életűnek, szépen lassan “meghalnak”. Ekkor tűnik fel ismét Casshern, aki Luna megölése után eltűnt és most nem emlékszik semmire. Ráadásul egyre többen állítják, hogy Luna még életben van és meg tudja gyógyítani a robotokat… Casshern pedig úgy dönt, hogy megkeresi a lányt…

Beszéljünk először a kivitelezésről. Szerintem elég annyit mondani, hogy Madhouse :D. A grafika gyönyörű, bár a  sorozat második felében úgy tűnik, hogy fogytak ki a pénzből, mert sok volt az ismétlődő, összevágott jelenet. A harcok eleinte nagyon tetszettek, de egy idő után túl egyhangúak lettek, bár Casshern és Dune utolsó összecsapása vitte a prímet nálam^^.

A szereplők szerethetőek, bár vannak hibáik: Casshern sokaknak túl “emo”-nak tűnhet eleinte, Ringo pedig idegesítőnek (bár szerintem nagyon aranyos~~). Egyedül Lyuze az, aki számomra sokáig semleges volt, őt csak a végén tudtam megkedvelni. Ebből következik is, hogy a szerelmi szállal sem voltam kibékülve, mert kicsit erőltetettnek tűnt (nagyon nagy különbség van a megbocsátás és a szerelem között…). Ettől függetlenül megérte, hisz az utolsó részben nagyon szép jeleneteket láthatunk. Viszont ebből következik számomra a sorozat legnagyobb negatívuma: kevés volt neki ez a 24 epizód. Az utolsó 2-3 részt nagyon elkapkodottnak éreztem, sokmindenre csak utalások vannak és nem kapunk válaszokat. Valamint ott a 18. rész, ami kifejezetten nem tetszett. Mármint rendezői szempontból jól meg volt csinálva, csak szimplán rosszkor volt rossz helyen.

Na, de beszéljünk még a többi szereplőről és a történet vezetéséről: az első 12 rész epizodikus, a fő sztoriról csak apró információkat kapunk. Ez azonban nem teszi unalmassá a sorozatot, sőt még érdekesebb. Különféle sorsokkal találkozhatunk és nem túl meglepő, ha a legtöbb embernek az itteni mellékszereplők közül kerül(nek) ki a kedvence(i). A 13. résztől viszont beindul a fő vonal és nem fogunk unatkozni (kivéve a 18. részt :D).

Amiről még fontos említést tenni, az a zene. Nem sok olyan sorozat van, aminek egyáltalán várnám, hogy kijöjjön végre az OST-ja, de ez azok közé tartozik. Gyönyörű aláfestő zenéi vannak, amik remekül illenek a sorozat sötét, szomorkás hangulatához.

Ajánlom azoknak, akik szeretik a sötétebb jövőket bemutató animéket.

Pontozás: 8,5/10

Screenshotok helyett pedig inkább berakom az egyik kedvenc jelenetem, hátha valakinek meghozz a kedvét a sorozathoz :).

2 hozzászólás

  1. Ugyanazon a véleményen járunk!:) (bár nekem a szereplőkkel semmi bajom nem volt) Bár szerintem az dalocska, ami videón is szerepel, csöppett túl sokszor használták a vége felé.

  2. Nekem sincs bajom a szereplőkkel, azok a jelzők amiket írtam rájuk, szimplán fórumos hozzászólások alapján van :D. Egyedül Lyuze volt semleges, de a végén már őt is bírtam. Főszereplők közül viszont Lunat bírtam a legjobban, főleg azért, mert titokzatos volt :D. Mondjuk inkább a mellékszereplőket szerettem meg, főleg Akoest :).
    Amúgy igen, ezt a dalt tényleg sokszor használták^^.

Vélemény, hozzászólás?

