Katekyo Hitman Reborn!

reborn
Egy újabb shounen fight sorozat~

Történet: Sawada Tsunayoshi átlagos, bár kissé szerencsétlen 13 éves fiú (nem véletlenül hívja mindenki “no good Tsunának” :D). Élete azonban teljesen megváltozik, amikor egy nap feltűnik Reborn (aki mellesleg kinézetileg egy baba :D), aki azért érkezett Japánba, hogy Tsunából igazi maffiózót kreáljon… ugyanis a fiúnak kell egy nap a Vongola maffia család főnökének lennie.

A KHR! Amano Akira azonos című mangája alapján készült és tartalmaz mindent, amire egy shounen fight sztorinak szüksége van: rengeteg szereplőt, sok harcot és humort.
Az első kb. 20 rész bemelegítés, ezeken keresztül ismerhetjük meg a főbb szereplőket. Ezután kezdődnek el az igazán érdekes dolgok, egyre többet tudunk meg Vongola családról és arról, hogy ki is Reborn és a többi “Arcobaleno”.

A sorozat nem szenved hiányt az érdekes, szerethető karakterekben sem… Reborn ugyanis már az elején elkezdi válogatni, hogy kik lennének megfelelőek ahhoz, hogy Tsuna “családjába” tartozzanak.
Néhányan a fontosabb szereplők közül:
– Gokudera Hayato: Olaszországból érkezett és az a célja, hogy Tsuna jobbkeze legyen (mellesleg osztálytársak). Én csak “puppy Goku”-nak szoktam hívni, mert néha tényleg olyan, mint egy hűséges kiskutya :D. Egyébként egyik személyes kedvencem.
– Yamamoto Takeshi: Tsuna osztálytársa, a baseball csapatban játszik. Azt hiszi, hogy az egész maffiózósdi egy játék :D.
– Bianchi: Gokudera nővére. Szerelmes Rebornba, régen együtt is dolgoztak.
– Lambo: egy 5 éves bérgyilkos, aki azért jött, hogy végezzen Rebornnal… de végül Tsunáék nyakán marad. A 10-year Bazooka tulajdonosa.
– I-pin: egy 5 éves kínai orgyilkos, aki összekeveri Tsunát az igazi áldozatával… végül ő is Tsunáéknál marad^^. Mellesleg, az egyik kedvenc női szereplőm^^.
– Sasagawa Kyoko: az iskola szépe, Tsuna is belé szerelmes… ja, és osztálytársak.
– Sasagawa Ryouhei: Kyoko bátyja, box-őrült és EXTRÉM!
– Miura Haru: egy fura lány, aki a körülmények alakulása miatt fülig belezúg Tsunába :D.
– Hibari Kyoya: az iskola prefektusa, magának való srác (utál mindenféle csoportosulást), az iskola legerősebbje. Kedvenc mondata: I’ll bite you to death (Kamikorosu :D). Hiába tűnik érzéketlennek, az iskoláját és egész Namimorit nagyon szereti… valamint az állatokat is~. Egyébként meg a NO. 1 FAVORITom :D.

Ezek azok a szereplők, akik már a sorozat elején felbukkannak, a többiekről nem írok, mert nem szeretnék semmit sem lelőni :3.

Az animáció átlagos, a zene viszont nagyon is illik a sorozathoz. Az openingek pörgősek, az endingek általában vidámak. A seiyuuk mind remekek, illenek a karaktrekhez… ráadásul plusz “meglepetés”, hogy többüknek ez az első komoly szerepe :).

Most viszont essen szó egy kicsit a negatívumokról: mint minden hosszú sorozatnál, úgy ennél is beérik néha a mangát. Ettől függetlenül a fillereket nem szídnám, mert 1-2 kivételével nagyon is élvezhetőek.  Az utóbbi részeknél viszont előfordul, hogy maga a cselekmény lelassul és alig tesz ki 15 percet, a többi elmegy az előzményekkel és egyebekkel. Ám még ezek után sem kell félni, hisz nemrég kiderült, hogy jön egy filler-arc, ami azért nem kár, mert canon lesz: egyeztettek a mangakával és olyan dolgok lesznek benne, amik a mangából még nem derültek ki.

Összességében a KHR! egy nagyon jó kikapcsolódást nyújtó, kellemes kis sorozat. A shounen fight rajongói számára pedig pláne ajánlom, érdemes belenézni :3.

Értékelés: eddig 9/10, remélem a színvonal nem fog csökkeni :3.

Néhány video:
egyik kedvenc fightom (bár ezt minden Hibaris harcról elmondhatnám~~):

AMV:

Hibaris amv^^ (nem egy profi amv, de Hibari annyira cool, hogy még így is jó :D):

16 hozzászólás

  1. Áh, vártam ezt a bejegyzésedet.
    Tetszik, hogy maffiás sztori, szeretem azokat (is). 😀 És school life-fal meg vígjátékkal vegyítve shounen stílusban biztos nagyon jó lehet. 😀 Huh, a kedvenced Hibari úgy látom akkor ilyen antiszociális-de-belül-érző-lélek típus, és szereti az állatokat, már csak jó karakter lehet. Mukuro-t meg akkor majd sorozatból meglátom milyen is, de így a leírásod alapján Yamamoto-ra lettem nagyon kíváncsi még. Olyan lol figurának képzelem. 😀
    De azért látom vannak bőven sulis szerelmi bonyodalmak, meg hasonlók. Áh, mostmár tényleg belekezdek majd, a kitűzött előfeltételt teljesítettem. 😀

  2. Még nincs vége? DO NOT WANT!!!!!!!!!!

  3. nikici: az a poén, hogy Hibarit először nem igazán bírtam :D. Yamamoto meg rulez, őt is nagyon szeretem^^. Szerelmi bonyodalom meg szerencsére azért annyira nem lesz.

    baluzz: hát sajnos ez a shounen fightok átka :D. Mondjuk még “csak” 135 rész van kint, az nekem még behozható volt, bár sokáig én sem akartam elkezdeni, de hát itt a vizsgaidőszak és ez tökéletes időzítés voltXD.

    • Ez egy Weekly Shonen Jump sorozat átka! Egyébként magamtól nincs időm rétestészta sorozatokat nézni(meg ugye rettegek a hypetól és a laposodástól), de még a rövidebbeket sem tudom befejezni az elsődleges hobbim miatt!:D(most van nekem:G Gundam, Gundam 00, Toradora!, School Rumble, Disgaea anime és a mazoistán bevállalt White Album)

  4. Én sem arra a komoly szerelmi bonyodalmakra gondoltam. Hanem olyan lightos poénosra. 😀 De majd mostmár meglátom magam is. 😀

  5. Szia! Egy megjegyzes: Tsuna a sztori elejen kb 12-13 eves. Inkabb 13,ha azt nezem,h a Vongola arcban volt 14 es Rasiel is azt mondta XX-nek,h milyen ciki,h kikapott a 14 eves Sawada Tsunayoshitol. Emellett a sztori az also kozepsuliban jatszodik. Ha erdekel ajanlom neked a hivatalos CB-t.

    • Igaz, javítva… nem vettem figyelembe, hogy ebben a sorozatban telt is az idő és csak azt néztem, hogy a mostani sztoriban hány éves :D. Bár inkább 14-nek írom, hisz a Varia arc-ban annyi és ott indul be igazán a sztori (meg Mukuronál, de sztem már ott is 14 volt).

  6. Azt hiszem Mukuro még elsőben volt és akkor még csak 13 volt a drága. A Varia volt másodikban emellett XX és Tsuna között 10 év a kórkülönbség plussz 1 hónap a Varia főnök javára. Sőt ha azt nézem a TYL Arcban is csak töltötte a 15öt

    • Megnéztem pár helyen, általában úgy írják ki, hogy 13-15… szóval 13 éves, amikor kezdődik és 15, mire eljutunk a Future arc-ig :D.

  7. Egyebkent mindegy. Csak en vagyok adatmanias.

  8. Belevágtam én is a sorozatba 🙂 Eddig mindenki tiszta dilis. A kedvenc talán Gokudera, de ez még változhat. Azért remélem nem fog leereszteni, mint a Naruto Sh (hogy abban én mekkorát csalódatam az kimondhatatlan 😦 )

    • Goku nekem is a másik nagy kedvencem :D.
      Hmm… szerintem egyelőre nem veszített nagyon a színvonalából, bár az a animében lesz húzás. Viszont pl. a mostani filler arc eddig nagyon tetszik^^.

      A tied lett a 400. hozzászólás :D!

      • Hű most először sikerült valahova ilyen szép kerek számba “belefutnom” 😀 Most már tutira igyekezni fogok, hogy beérjem a sorozatot. Eléggé felpörgött a cucc mióta megjelent Mukuro 😎
        Nem tudod véletlenül, hogy mekkora a különbség a manga és az anime között? Mert ha nagyok akkor belevágok abba is.

  9. Annyit tudok, hogy a manga véresebb… bár szerintem neked is fel fog tűnni, hogy az animében a Mukuros részek után eléggé spóroltak a vérrel. Amúgy olyan nagy különbségek szerintem nincsenek, a most futó filler is olyan, amiben a mangaka is közrejátszik^^.
    szerk.: és még annyi, hogy a mangában Goku cigizik :D.

    • Köszi szépen. Akkor egyenlőre marad csak az anime. Gokunál meg ezért volt olyan fura, hogy mivel gyújtja meg a dinamitokat. A mangában ez jobban lett megoldva 😀

  10. Jujj, pironkodva bejelentem, hogy én is belekezdtem a mangába pár napja… Azért pironkodva, mert még csak a harmadik kötetnél járok, de hát valahol el kell kezdeni. XD

Vélemény, hozzászólás?

