Mobile suit Gundam 00

gundam00
Na, túl vagyok életem első Gundam sorozatán :).

Történet: 2307-ben járunk. A világ országai 3 nagy tömbbe tömörültek és az embereket a Föld körül kialakított napenergia hálózat látja el. Ezen kívül a technikai fejlődés is nagyon látványos, már számos expedíció bejárta a  Naprendszer néhány bolygóját. Ez mind szép és jó lenne, csak egy baj van: az emberek mindettől függetlenül nem változtak, életükben még mindig meghatározó szerepet játszik a háború. Ez ellen lépnek fel főszereplőink, egy terrorcsoport, a Celestial being tagjai…

A Gundam 00 a Gundam franchise sokadik tagja. Mivel nem vagyok benne túl járatos, így olyan következtetéseket nem tudok levonni, hogy ez a sorozat mennyiben rosszabb/jobb, mint az elődei. Ettől függetlenül azt mondhatom, hogy egy igen csak jól sikerült háborús sorozat.

Rengeteg szereplő van, így mindenki könnyen találhat magának kedvencet (nekem ide tartozik a Celestial being szinte összes tagja, de a leginkább Tieriát kedveltem). Persze ez sajnos magával vonja azt is, hogy van benne néhány idegesítő és hasznavehetetlen szereplő is (bár míg az első kettőnek legalább lett fontosabb szerepe, addig az utóbbinak kb. 10 percig volt egyszer haszna).

Kellett egy kis idő, míg sikerült ráhangolódnom a Gundam 00 világára, de ha az ember eljut idáig, onnantól megállíthatatlanul nézi tovább, hisz a történet nagyon lebilincselő. A sorozat legerősebb része persze a harcokban van, amikre nem is lehet panasz, hisz az animáció gyönyörű, maguk a csaták pedig mozgalmasak.

A seiyuuk szintén remekeltek. A főbb szerepekben hallható többek közt Miyano Mamoru, Kamiya Hiroshi, Yoshino Hiroyuki és Miki Shinichiro.

A Gundam 00 két 25 részes szezonból áll, hisz a japánok jó szokás szerint ezt is ketté szedték… de ha ez még nem lenne elég, jövőre érkezik egy movie is (ez szerencsére nem azt jelenti, hogy a sorozat ne lenne lezárva).

Egy apró kis negatívum így a végére: nagyon nem tudták kezelni a romantikus szálakat. Persze ez annyira nem zavaró, hisz ez nem a központi eleme a sztorinak, de lehetett volna jobb is. A párok már az első pillanattól nyilvánvalóak, ami nem is baj, de általában csak annyit láthatunk, hogy X és Y már összejöttek. Egyedül talán Saji és Louise kapcsolata igazán kidolgozott, de ők meg túl sokat szenvedtek a sorozat folyamán, szóval ez nem igazán vigasztalt :D.

Elsősorban azoknak ajánlanám ezt az animét, akik szeretik a háborús sztorikat és a mechákat.

Értékelés: 9/10 (a két sorozat összegezve)

Az egyik opening:

Az endingek:

23 hozzászólás

  1. A veterán Gundamesek, kicsit soknak találták melodrámát ebben(bár én nem fejeztem be az első szezont, de eddig láttam két olyan jelenetet), bár nem olyan vészes, mint a SEED (és nem olyan túlértékelt, mint a Wing, elvileg.)

    Nekem is ez a első Gundam sorozat, a másik amit együtt néztem az a G Gundam (ami totál más tészta), bár azt lehet, hogy egy ideig nem tudom nézni.:(

    • Azt hiszem tudom mire gondolnak melodráma alatt :D… nekem nem tűnt olyan vészesnek, de ha a többi sorozatban még kevesebb van, az csak jó^^.

  2. baluzz: ízlések és pofonok… 🙂 Én a Gundamból eddig csak a SEED-et láttam, de nekem bejövős volt. Egy kezdő mecha-snak talán épp elég is, mert a mai napi nem nagyon csípem ezeket a “gépharcokat”, de volt benne elég más is, ami lekösse a figyelmem… Szerelem, intrika, bonyodalmak? Hát na, néha tényleg nő vagyok… 😛
    Amit egyébként a legjobban imádtam a Gundam-ban, azok a zenéi. A Gundam Seed első endingje azóta is az egyik kedvencem: http://www.youtube.com/watch?v=rS0Qxy6RTmg
    De említhetném a Believe-t, az Invoke-t vagy az összes többit, fantasztikus számokat hoztak össze hozzá… 🙂 Néhány openinget, endinget hallottam még a seed sorozaton kívül is, és többnyire tetszettek.

  3. Már régóta tervezem megnézni, de ezt is csak húzom-halasztom, mert valami más mindig jobban felkelti az érdeklődésemet. ~_~
    Viszont utánanéztem a többi seiyuu-nak, és már csak miattuk is érdemes lehet megnézni. (Kugyuu, Chiwa Saito és Daisuke Namikawa is nagyon említésre méltóak, bár a legutóbbit nem tudom, mennyire fogom komolyan venni a Hetalia után. ;D)

  4. Elég lassan indult be a sorozat, de amikor beindult, akkor aztán beindult. 😀
    Szerelmi szálak: ja, voltak ööö… érdekes megoldott esetek.
    Személy szerint a SEED-et jobban kedvelem, de a 00-nak is vannak erős oldalai.

  5. Szia!

    Nemrég akadtam csak rá a blogbejegyzésedre, és őszintén szólva nagyon örülök, hogy olvashattam 🙂
    Úgy veszem észre, hogy kevesen ismerik ezt az animét, és még többen vannak, akik tartanak tőle, “mert mechás”: Pedig valóban egy nagyon érdekes és izgalmas történetről van szó, sok szeretni és sok utálni való karakterrel (utóbbiból talán túl sok is van XD).
    Nagyon örülök, hogy figyelemmel kísérhettem mind az 50 részt hétről hétre és alig várom a mozit 😀

    Na, csak gondoltam leírom, mit gondolok 🙂

    • Hmm… nem tudom, én úgy vettem észre, hogy azért elég sokan szeretik :D. Ismerőseim közül is nézték páran, meg azért fórumokon is írták elég sokan, hogy nézik… arról nem is beszélve, hogy az Addicts fordítja is, szóval ők biztos szereztek még pár nézőt :D.

      Megkérdezhetem, hogy kiket utálsz :)?

      • Tényleg? Oo Akkor ez vagy a második szezon, vagy AA hatása, mert legutóbb (mikor is? asszem tavaly nyáron), mikor nézelődtem fanok után, még igencsak kevesen voltak.

        Hogy kiket utálok? Hmmm… Izgalmas kérdés. Első számú ősellenség: Marina. Aztán pl Patrick, meg Graham, Ali, Marie, Lyle, az Innovátorok mind, leszámítva Regene-t. Az első szezonból Alejandro, meg a Trinity hármas stb stb XDDD
        Lehet, hogy egyszerűbb felsorolni, kiket szeretek 😀
        Első számú és örök kedvenc: Setsuna, utána Neil, majd a többi CB tag. A maradék karakter a semleges kategória, azt hiszem 🙂

    • Őszintén szólva most visszanézve, azután, hogy tettem egy kis kutatás a Gundam franchiseban (és elkezdtem nézni az Gundam X-et közben), ez pont az egyik leggyengébb sorozat. Csöppet kilsés, már megint a Wing féle sztoryline erőltetik(ami az sem volt a jobbik között), a szereplők nem túl érdekesek. De azért nézhető és ezért be is fogom fejezni egyszer, nem úgy mint a Code Geass-szal.(abból elég, ha az első évadot befejezem)

  6. Patrick? Hogy lehet őt utálni?!

  7. Hmm… nekem Patrick semleges szereplő volt :D.

  8. Na kérem, “egész véletlen” találtam rád/tok.

    Szerintem a Gundam 00 egy nagyon jó sorozat. (Ha nem a legjobb.)
    Az elsőt szeretem még, pontosabban azokat amik az UC-ben játszódnak.
    Sieg Zeon! 😀 – Az Unicorn is nagyon jó lesz szerintem. (Eddig 1 rész van.)
    SEED-be belekezdtem, Destiny-be is, de nem igazan birtam, ellenben a Stargazer mini kedvenc. Wing nem erdekel egyelore, G Gundam egy baromsag.. F91.. hatareset, de nem fogott meg.
    Röviden ennyi.

    Hmm..
    “Első számú ősellenség: Marina. Aztán pl Patrick, meg Graham, Ali, Marie, Lyle, az Innovátorok mind, leszámítva Regene-t. Az első szezonból Alejandro, meg a Trinity hármas stb stb XDDD”

    Marina-t nem tartanám ellenségnek, ő egy ilyen fura figura akit nem igazán tudok hova tenni, illetve Setsuna-val valo kapcsolatának milyensége sem tiszta. Ők valami “spirituális” kapcsolatban lehetnek, vagy nem tudom. Érdekes.
    Patrick szerintem egy szerethető figura. Alapvetően nem gonosz, csak becsvágyó, ugyanakkor időnként kellőképp “pancser”. Ha észrevettétek, nem sok vicc van a sorozatban. A megmosolyogtató pillanatok általában Patrick-hoz köthetőek.
    Graham az egyik kedvencem! Igazi harcos, becsületes. A maga győzelméért és bajtársaiért küzd, abban amiben hisz, amire megesküdött. Becsülendő karakter. Ő sem gonosz. Kicsit elveszti az eszét a sorozat végére, de aztán észhez tér.

    SPOILER! NE OLVASD EL HA NEM AKARSZ MEGTUDNI SEMMIT A FILMRŐL!

    Kell ide némi bla-bla, majd megmagyarázom a spoiler végén. Rendben?
    Mr. Aker visszatér a movie-ban is és a szövetségesük lesz. Ide meg még írok egy csomó bla-blát, hogy ha valakinek átfutja a szeme ezeket a sorokat, akkor ne szúrja ki véletlen azt, amiért kiraktam a spoiler alert-et. Remélhetőleg ennyi elég lesz.

    SPOILER VÉGE

    Tehát…
    Ali egy utolsó rohadék, megérdemelte, hogy Lyle lelőtte a fenébe. Nagyon kijárt neki. Amúgy Niel párti vagyok, ha Lockon-okról van szó.

    Marie-t, pontosabban Soma-t nem tartottam “nagy” ellenségnek. Várható volt, hogy Allelujah-val egymásra találnak, vagy lesz valami megoldás.

    Innovatorok.. Regene.. érdekes. Kétes figura. Hol át akarja venni az irányítást Ribbons-tól, hol Tieria oldalán áll. Hmm.. végül is testvérek, na de mégis..

    Akiket megjelenésük pillanatától utáltam: Wang Liu Mei és a Trinity-k, külünös tekintettel Nena.
    Alejandro Corner egy bohóc volt, ahogy Ribbons is megmondta.

    Sergei-t is szeretem, jo karakter. Kar erte. Andrei felemás, bár már megbánta amit tett.

    Most ennyi jut eszembe hirtelen.

    • Hali 🙂

      Hmm… Marinát azért írtam “első számú ősellenség”-nek, mert egy teljesen fölösleges karakter, csak nyafogni tud, többet nem nagyon, ha akad fél percnyi képernyőideje, akkor is Setsunát emlegeti, és ha netán jót akar, akkor is bajt csinál (lsd: éneklés+Trans-Am Raiser). Szóval vele nem a csapatnak van baja (sajnos), csak nekem :)))

      És már borzasztóan várom a mozit!!! Csak félek, kb jövő ilyenkor fogunk látni belőle akármit is, mikor kiadják a dvd-t… Hatalmas mázli kéne hozzá, hogy legyen valahol kamerás felvétel, márpedig asszem azok után, amiket a bemutatókban láttam, egy rossz minőségű akármivel is beérem, csak tudjam, mi lesz a vége ennek az egésznek >< (igazak-e a pletykák…)

      • Szeptember közepén jön a mozi, ami azt jelenti, hogy karácsonykor már vígan nézni fogjuk az angol feliratos blu-ray ripet. Majd meglátod. 😀

  9. nem fél év, mire eljut a film oda, hogy dvd lesz belőle? Oo nekem úgy rémlik, ehhez azért három hónapnál több idő kell ^^; de tudod mit, legyen igazad! el sem tudnék képzelni szebb karácsonyi ajándékot egy blu-ray ripnél ^^

    • Nem mindig, ha jól emlékszem, az Eureka 7 filmjét például 2-3 hónappal a premier után kiadták dvd-n. A Detective Conan-filmekre viszont általában fél évet kell várni, a Bleach filmekre meg még többet.

  10. A Gundam Unicorn első része a megjelenés után 1-2 nappal fent volt a hálón és újabb 1-2 napon belül volt hozzá angol felirat.
    Az én “szegénységi bizonyítványom”, de nem tudom, hogy japánban mennyire jelentős esemény a Karácsony, bár gyanítom a nagy év végi vásárlás láz ott is megy, szóval én kb. tutira veszem, hogy decemberben kint lesz a 00 Movie dvd-n meg blu-rayen.

  11. Hát ez egy jól felépített bejegyzés volt. Nagyon tetszik. Nekem is idő kellett, hogy ráhangolódjak, de hamar megtörtént és utána már csak nézeti magát. És szerintem nem árt ha van benne érzelem, mert így a női nnézőket(például engem) megfogja. De nem is túl jó eltúlozni. Szerintem itt megfelelő mennyiségben van. Na igen, a szerelmi szálak… Az itt kicsit érdekes volt, mivel valamelyik túl gyors volt,nem volt kidolgozva. Egyedül Saji és Louise kapcsolata volt kidolgozva. De mivel őket utálom őket nem igazán érdekelt. Meg ha már vannak ősellenségek… akkor én ősellenségeim: Ali al serges,Wang lu mei,Saji,Louise.Összeségében egy fergeteges animációjú anime, fergeteges történettel és harcokkal. És én is nagyon várom a movie-t! *.*

  12. Ha már itt sikerült 00 fanokat felfedezni, bátorkodom megkérdezni, érdekelnek-e valakit Gundam 00 fancuccok? Eredeti japán természetesen.
    Listát és képeket küldök emailben: saigo.no.mahou@gmail.com

Vélemény, hozzászólás?

