Best of anime 2009

Először is: boldog új évet kívánok mindenkinek :)!
Igen, megint eljött az értékelős időszak, szóval fogtam magam és összeállítottam egy kis listát, ahogy tavaly is. Annyit kell erről tudni, hogy az FMA:BH-t direkt nem vettem számításba, hisz azzal tudom, hogy elfogult lennék, hisz régóta nagyon szeretem a mangát, szóval egy pár kategóriában úgyis nyert volna (pl. főszereplők, mellékszereplők, kedvenc pár, stb…). A másik tudnivaló az, hogy csak olyan sorozatokat vettem számításba, amik már véget értek (mondjuk az FMA is ide tartozik, de annak már legalább a fele kint van és eleve hosszabb is a legtöbb sorozatnál. Persze van, amikből még az utolsó pár részt nem láttam, de nem valószínű, hogy az eredményt túlságosan befolyásolnák). Szóval azok az animék, amik ősszel indultak, de még nem értek véget, majd jövőre szerepelnek ezen a listán (pl. Kimi ni todoke, Kobato, stb…). Természetesen várom a ti véleményeiteket is :). Nektek mik voltak 2009 kedvencei?

Legjobb sorozat:
Aoi Bungaku

Volt pár jelöltem erre a címre, de végül az Aoi Bungaku lett a befutó. Az utolsó két részt még nem láttam, de az eddigi 4 történet mind elnyerte a tetszésemet 🙂

Legnagyobb csalódás:
Tokyo Magnitude 8.0

Nem volt ez rossz sorozat, de sokkal többet vártam tőle, főleg az első pár rész után.

Legnagyobb meglepetés:
Pandora hearts

Ez azon sorozatok közé tartozik, amiket úgy kezdtem el nézni, hogy nem vártam tőlük semmi különöset… mégis, idővel alig vártam, hogy kijöjjön az új rész. A végével nem vagyok megelégedve, de mindenképp érdemes volt megnézni és azóta elkezdtem a mangát is :).

Legjobb film:
La maison en petit cubes

Ebben az évben sem láttam sok filmet, ez pedig egy össz-vissz 10 perces darab… de abban a 10 percben minden benne van, ami kell :).

Legjobb akció sorozat:
Ride back

Nagyon érdekes sorozat volt, lehetett volna hosszabb is…

Legjobb vígjáték:
Hetalia Axis Powers

Most jöttem rá, hogy ebben az évben nem is láttam sok vígjátékot. A Hetalia viszont egész jó sorozat… néha fárasztó, de vannak benne ütős poénok :D… és persze: Hungary-chan rulez!

Legjobb animáció:
Aoi Bungaku

Eredetileg nem ezt akartam belinkelni, de a másikat nem találom :(. A lényeget azért ezen is látni :D.

Legjobb OST:
Pandora hearts

Csak az egyik kedvenc zeném a sok közül :).

A “leginkább szüksége van egy folytatásra” sorozat:
Seiken no Blacksmith

Egészen élveztem ezt a sorozatot, hiába volt klisés… a történetet viszont jobban kibonthatták volna, ha mondjuk kétszer olyan hosszúra csinálják…

A “legkevésbé ismert, pedig érdemes megnézni” sorozat:
Kemono no souja Erin

A Kemono no Souja Erin egy lassú sorozat. Akik elkezdték nézni, még azoknak is a jó része dobta a 14-15. rész környékén. Őszintén bevallom, hogy nekem is megfordult akkoriban a fejemben, de örülök, hogy végül nem tettem, mert kaptam egy remek, kidolgozott sorozatot, ami egyre jobb és jobb lett.  Megjegyzés: az utolsó 4 részt még nem láttam.

Legjobb hátterek, tájak:
Guin Saga

Csak ez az egy screenshotom maradt meg, de azért megteszi :P. Persze HD-ben biztos még szebb :).

Legjobb női főszereplő:
Erin (Kemono no souja Erin)

A készítőknek volt bőven idejük, hogy kidolgozzák Erin karakterét és sikerült is :).

Legjobb férfi főszereplő:
Takizawa Akira (Eden of the East)

Az abszolút kedvencem lett a férfi főszereplők közül :).

Legjobb női mellékszereplő:
Taki (Zoku Natsume yuujinchou)

Túl aranyos… egyáltalán van olyan, aki nem szereti? Annak biztos valami baj van az ízlésével :P.

Legjobb férfi mellékszereplő:
Jack (Pandora hearts)

Aki egyben “a legaranyosabban mosolygó anime szereplő” díjat is megkapja tőlem :D.

Legaranyosabb szereplő:
Nem nyilatkozom, túl sok van. Néhány: Nyanko-sensei és Tama (Zoku Natsume yuujinchou), Owl (azt hiszem így kell írni, amúgy a Kemono no souja Erinből), Tama (Nyan-koi)

Kedvenc pár:
Erin&Ial (Kemono no souja Erin)

Ahogy már említettem: volt idejük kidolgozni a karaktereket és a kapcsolataikat is :).

Kedvenc “kitalált, nem hivatalos” pár:
Natsume&Taki (Zoku Natsume yuujinchou)

Nagyon összeillenek szerintem :3.

Ezt várom a legjobban 2010-ben:
Durarara!!
Már csak egy hetet kell rá várni :).

Na, ez lenne az én 2009-es listám^^.

11 hozzászólás

  1. Nekem elég rövid lesz:

    Legnagyobb csalódás:
    Umineko No Naku Koro Ni. Külön megemlítés kap a K-ON!(talán ez volt az volt a tavalyi év túlhypepolt sorozata)

    Legrosszabb sorozat:
    White Album(meg kéne nézni a második évadot is!:)) Külön megemlítést érdemel az Umineko.

    Legjobban várt sorozat/film a következő évben:
    Mobil Suit Gundam Unicorn. Külön megemlítést érdemel a Trigun movie.

    És ezzel kifújt.

  2. Legjobb sorozat: Valkyria Chronicles, minden benne volt amit szeretek, egy részt sem untam.

    Legnagyobb csalódás:Chrome Shelled Regios

    Legnagyobb meglepetés:Pandora hearts, Kurokami. Első részek alapján azt hittem nem fognak bejönni, de mindkettő fordulatos és izgalmas lett.

    Legjobb film: Advent Children Complete

    Legjobb akció sorozat: Ebből keveset láttam, így Kurokami.

    Legjobb vígjáték: –

    Legjobb animáció:Valkyria Chronicles

    Legjobb fantasy: Valkyria Chronicles. 🙂

    Legjobb romantikus : Valkyria Chronicles. 🙂

    A “leginkább szüksége van egy folytatásra” sorozat:
    Zoku Natsume Yuujinchou

    Legjobb hátterek, tájak: Valkyria,

    Legjobb női főszereplő: Alicia- Valkyria

    Legjobb férfi főszereplő: Faldio- Valkyria

    Legjobb férfi mellékszereplő: Rufus ( Advent Children)

    Legaranyosabb szereplő:Nyanko-sensei

    Kedvenc pár: Alicia- Welkin

    Kedvenc “kitalált, nem hivatalos” pár: Alicia- Faldio.

    Ezt várom a legjobban 2010-ben:

    Tavaly több is volt, most szinte semmi. Legjobban Suikoden animének örülnék. Ami biztos lesz ebben az évben az a Tales of Symphonia 2.

  3. Legjobb sorozat: Zoku Natsume Yuujinchou
    Legnagyobb csalódás: Fairy Tail – a jelenlegi állás szerint nagyon nem ezt vártam a sorozattól
    Legnagyobb meglepetés: Hetalia Axis Powers – iszonyat jó lett, mangát kegyetlen jól visszadta (ha nem jobban :D)
    Legjobb film: egy filmet se láttam idén ^^”
    Legjobb akció sorozat: 07-Ghost
    Legjobb vígjáték: Hetalia Axis Powers
    Legjobb animáció: 07-Ghost
    Legjobb fantasy: 07-Ghost
    Legjobb romantikus : Hanasekaru Seisgounen talán, bár csalódtam benne elég rendesen…
    A “leginkább szüksége van egy folytatásra” sorozat:
    Natsume Yuujinchou érdemel 3. szériát is, de szerintem nem lesz
    Legjobb hátterek, tájak: Natsume Yuujinchou
    Legjobb női főszereplő: Alice – Pandora Hearts
    Legjobb férfi főszereplő: Natsume – Zoku Natsume Yuujinchou
    Legjobb női mellékszereplő: Hungary-chan – HAP
    Legjobb férfi mellékszereplő: Hyuuga – 07-Ghost
    Legaranyosabb szereplő: Nyanko-sensei – ZNY, Mikage – 07-Ghost
    Kedvenc pár: Hungary&Austria
    Kedvenc “kitalált, nem hivatalos” pár: Nastume&Taki

    Igazándiból a jelenlegi felhozatalt megnézve, semmit sem várok idén. Ami ebben jó, hogy legalább lesz időm sorozatokat pótolni/behozni. 😀

    • Mondjuk ahogy elnéztem, a Natsume DVD-k és a manga is egész jól fogy, szóval talán lehet reménykedni :D. Én nagyon örülnék egy 3. szezonnak, az biztos :).

  4. Nah, akkor hozom én is a kis listámat. 😀 Én beleveszem a még be nem fejeződötteket is. Legtöbbször nem ment, hogy csak egyet említsek. XD
    FMA BH-t végül én is kizártam, meg Clannadot is (2. szériájának idén lett vége), mert akkor csak ez a kettő lenne minden kategóriában. :3 Úgyhogy két különdíjasnak veszem őket. 10+ pont mindkettő.

    Legjobb sorozat: Zoku Natsume Yuujinchou – felőlem is jöhetne egy 3. széria 🙂
    Legnagyobb csalódás: tudnék többet is ide, de Nyan Koi-t írom, mert attól tényleg sokkal jobbat, többet vártam. 😦 Nem mondom h rossz volt, de olyan túl jó sem.
    Legnagyobb meglepetés: Kemono no souja Erin, Hanasakeru Seishounen – egyikről sem gondoltam az eleje alapján, h ennyire megszeretem. ^^
    Legjobb film: idei filmekből én sem láttam sokat, úgyhogy nekem is a La maison en petits cubes
    Legjobb akció: Needless – elég TTGL-es, vagy talán néha még annál is agyamentebb XD
    Legjobb vígjáték: K-ON – Yui karakterét imádom XD
    Legjobb animáció: ide is tudnék sokat, de legyen pl Zoku Natsume Yuujinchou
    Legjobb OST: (Zoku) Natsume Yuujinchou
    A “leginkább szüksége van egy folytatásra” sorozat: Pandora hearts, 07 Ghost – mind2nek elkelne a folytatás
    A “legkevésbé ismert, pedig érdemes megnézni” sorozat: Kemono no souja Erin – :3 megéri megnézni, nagyon szép történet
    Legjobb hátterek, tájak: hmm, ide is nehéz, mert sokféle van és sokféle tetszik is, úgyhogy akkor h egyet mondjak Kimi ni Todoke
    Legjobb női főszereplő: Yui (K-ON) XD, Erin (Erin)
    Legjobb férfi főszereplő: Kazehaya-kun 😛 (Kimi ni todoke)
    Legjobb női mellékszereplő: Taki (Zoku Natsume Yuujinchou)- nem lehet nem szeretni
    Legjobb férfi mellékszereplő: Kanae-atya (Maria Holic) XD, Ial (Erin)
    Legaranyosabb szereplők: amit Leara felsorolt egytől egyig :3 + Chi + ha emberi karaktert is lehet mondani akkor Kobato XD
    Kedvenc pár: Kajika & Li Ren (Hanasakeru), Erin & Ial (Erin)
    Kedvenc nem hivatalos pár: Taki & Natsume (Natsume Yuujinchou), Erin & senpai XD (Erin)

    És amiket a legjobban várok 2010-ben: Durarara!!, Nodame Cantabile Finale, Kaichou wa maid sama

  5. Én is, én is listázok! :3 (Nikicihez hasonlóan szintén belevettem a még be nem fejezett cuccokat is)->

    Legjobb sorozat: Sengoku Basara
    Legnagyobb csalódás: Tokyo Magnitude 8.0
    Legnagyobb meglepetés: K-ON (Sosem gondoltam volna, hogy egy loli animére azt mondom majd: JÓ!)
    Legjobb film: –
    Legjobb akció sorozat: Canaan
    Legjobb vígjáték: K-ON
    Legjobb animáció: Canaan
    Legjobb OST: Natsu no Arashi
    A “leginkább szüksége van egy folytatásra” sorozat: Canaan
    A “legkevésbé ismert, pedig érdemes megnézni” sorozat: Aoi Hana
    Legjobb hátterek, tájak: Kimi ni Todoke
    Legjobb női főszereplő: Alicia (Valkyria)
    Legjobb férfi főszereplő: Natsu (Fairy Tail)
    Legjobb női mellékszereplő: Alphard (Canaan)
    Legjobb férfi mellékszereplő: Nobunaga (Sengoku Basara)
    Legaranyosabb szereplő: Sawako (Kimi ni Todoke)
    Kedvenc pár: Fumi – Akira (Aoi Hana; Yuri ftw)

    Ennyi. ^^ 2010-ben pedig a SengoBasa második szezonjára leszek a legjobban kíváncsi.

  6. Nem néztem valami sok sorozatot végig, de azért megpróbálkozom egy lista összeírásával:
    Legjobb anime: Sengoku Basara
    Legnagyobb csalódás: Slayers Evolution-R
    Legnagyobb meglepetés: Sengoku Basara
    Legjobb akció: Ride Back
    Legjobb film: Detective Conan: The Raven Chaser
    Legjobb vígjáték: a Valkyria chronicles első felét lehet jelölni? (Ha nem, akkor Nodame OVA.)
    Legjobb OST: Sengoku Basara
    A “leginkább szüksége van egy folytatásra” sorozat: Ride Back
    A “legkevésbé ismert, pedig érdemes megnézni” sorozat: szerintem is az Erin. (Az az igazság, hogy a 15. résznél úgy döntöttem, inkább megvárom, amíg befejeződik, így még csak valamikor a következő hetekben fogom folytatni majd.)
    Legjobb hátterek, tájak: nem emlékszem semmire, ami feltűnően szép lett volna.
    Legjobb női főszereplő: Horo (Spice and Wolf II)
    Legjobb férfi főszereplő: Takizawa Akira, (Eden of the East)
    Legjobb női mellékszereplő: Kataoka Tamayo (Ride Back)
    Lehjobb férfi mellékszereplő: OYAKATA-SAMA!!! (Sengoku Basara)
    Legaranyosabb szereplő: Kuronuma Sawako (Kimi ni Todoke)
    Kedvenc pár: Akira – Saki (Eden of the East)

  7. Ezt a Sengoku Basarat tényleg meg kéne már néznem, ha mind a kettőtök szerint ez a legjobb 2009-es anime :D.

    • Nekem az már túl Japános volt. Egyébként lazítós sorozatként nem rossz, csak maga a játék hidegen hagy.(bár az is olyan, hogy egy része jelent meg, csak angolul és az is “mókásan”)

  8. Sengoku Basarat majd folytatom, de nem erre számítottam amit kaptam. Nekem ebben már sok volt a harc és a komolytalanság.

  9. […] Összesítés: Best of Anime 2009 február 8, 2010 Leara blogján – https://leara.wordpress.com/2010/01/01/best-of-anime-2009/ – (Köszönet érte. ) találkoztam először az ötlettel, miszerint milyen jó dolog egy kis […]

Vélemény, hozzászólás?

