Kemono no souja Erin

Vannak sorozatok, amiket az ember eleinte nem igazán értékel, de ahogy telik az idő (mármint inkább a részek), egyre inkább magába szippantanak. Ez a sorozat egy azok közül :).

Történet: Erin anyukájával, Soyonnal egy olyan faluban él, ahol a hadsereg “élő fegyvereiről”, a toudákról gondoskodnak. Mikor a toudák furcsa körülmények között elpusztulnak, Soyont halálra ítélik (ő volt ugyanis az első számú ember, aki gondoskodott róluk), Erin pedig magára marad… de nem sokáig, mert egy méhész, John befogadja. Innen kerül el Kazalmba, ahol végre azzal foglalkozhat, ami egész életében érdekelte: az Ohjukkal (King of beast). Erin olyan kiemelkedő eredményeket mutat, hogy végül ő gondoskodhat az egyik sebesült példányról, Lilanról… az ő kapcsolatuk áll az egész történet középpontjában. Az ohjuk ugyanis nem igazán barátkoznak az emberekkel, nem lesznek házi kedvencek, Erinnek azonban sikerül közel férkőznie Lilanhoz, amit néhányan ki is akarnak használni, míg nem Erin belekeveredik egy háborúba is…

Kicsit nehéz volt összefoglalni a történetet, először csak a Soyonnal kapcsolatos részt akartam leírni, de a sorozat középpontjában Lilan és Erin kapcsolata áll, és bár az anyjának a halála is nagy hatással volt Erinre, azért mégis ez a fontosabb rész.

A Kemono no souja Erin egy lassú sorozat, ahogy egy korábbi bejegyzésben már említettem. Az 50 részt nagyon is kihasználják, szánnak időt a karakterek kidolgozására, ha úgy vesszük, Erin a szemünk előtt nő fel. Ráadásul a politikai dolgok sem egyik részről a másikra történnek, annak is mindig megvan a maga ideje. Úgy érzem, hogy ez a lassúság a sorozat javát szolgálta, ha fele ilyen hosszú lett volna, kétlem, hogy ennyire tetszene, bár bevallom, hogy a 14-15. rész környékén én is elgondolkodtam azon, hogy dobom a sorozatot, de utólag nagyon örülök, hogy nem tettem (bár az is hozzájárulhatott ahhoz, hogy ennyire megszerettem, hogy volt kivel beszélgetni róla msn-en :P).

Akik szeretik az állatokat, esetleg érdekli őket, hogyan nevelnek vadállatokat, azoknak mindenképp ajánlott megnézni ezt a fantasy sorozatot. Mivel én érdeklődöm az ilyesmi iránt, nem csoda,, hogy a sorozat második fele teljesen magával ragadott.

Az anime Uehashi Nahoko regénye alapján készült (ő írta a Seirei no Moribitot is :D), melyből 4 kötet látott napvilágot, ebből az első kettőt dolgozza fel a sorozat (de reméljük elég nézett volt és megkapjuk a második felét is~~).

Már említettem, hogy Erin remek karakterfejlődésen megy keresztül, de azért nem szabad megfeledkezni a többi szereplőről sem. Szerencsére a legtöbbjük jól kidolgozott, szerethető, egyedül talán Damiyat éreztem kicsit klisés karakternek. A karakter design nekem kifejezetten tetszett, a hátterek egyszerűek, de szépek.

Érdemes megemlíteni a zenét is: nagyon hangulatos BGM-ek csendülnek fel a háttérben, a legtöbb zene kifejezetten nyugtató. A sorozat alatt két opening és ending van, bár az OP zenéje ugyanaz, csak a hangszerelés és az énekes lett leváltva, aminek én nem igazán örültem, mert a második változat elég gyengére sikeredett a remegő hangú énekesnővel, Hajime Chitosével (ő énekelte a Blood+ első endingjét is). Az endingnél azonban pont fordított a helyzet, ott a második szám sokkal jobban tetszett.

Összességében én nagyon elégedett vagyok ezzel a sorozattal, még a végével sem volt különösebb bajom. Akiket nem zavar, hogy egy sorozat nem csap egyből a közepébe és szereti a karakterközpontú történeteket, azoknak bátran ajánlom.

Értékelés: 90/100

1. opening:

8 hozzászólás

  1. hoho! 懐かしいなあ

  2. Akarom mondani, meglepodtem, hogy egy magyar oldalon megemlitik Erint.

  3. Áh, sokat nem is nagyon tudok hozzáfűzni, tényleg nagyon jó kis sorozat volt. ^___^

    Az elején nekem is lassúnak tűnt, de aztán asszem a 7. rész volt az, mikor sejtettem, h ez mégsem lesz olyan uncsi. És az 50 rész pedig általában tökéletes egy nagyon jó sztorihoz. 😀 És végül nem is csalódtam. Tetszett a befejezés is (csak egy apróságot tudnék említeni belőle, amit hiányoltam, de az tényleg csak apróság >.<).
    Zenéit imádom, főleg a fent linkelt első OPot. Azt azóta sem tudom megunni. ^^ Endingek közül pedig nekem is a 2. tetszik jobban. 😀 OST meg remélem lesz 2. amin rajta lesz a Shizuku BGM változata. *___*
    Jó lenne tényleg egyszer a folytatást is látni animéban, én tuti nézném. 😀

    És tényleg hozzájárult az MSNes eszmecsere is. 😛

  4. 1-2. részig néztem emlékeim szerint, utána dobtam, mondván, hogy időm sincs rá, meg nem is érdekel annyira. De ezek után lehet belevágok majd megint.

  5. Ezt én is megszerettem volna nézni, de sajnos magyar felirat nem készült hozzá. 😦

  6. Én is remélem. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

