Cecelia Ahern: Ui.: Szeretlek


“Mindenkinek szüksége van egy őrangyalra.”

(A bejegyzés tartalmaz véleményt a könyvről és a filmről is.)

“Holly összetörten, magába roskadva él férje halála óta, sokszor ahhoz sincs kedve, hogy kikeljen az ágyból és ennivalót készítsen magának. Úgy érzi, élete értelmetlen Gerry nélkül. Azonban egy nap minden megváltozik, amikor egy csomagot kap, benne több borítékkal.

Holly ezentúl izgatottan várja minden hónap első napját, ugyanis akkor bonthatja fel az újabb borítékot és olvashatja el Gerry soron következő üzenetét, a feladatot az előtte álló hónapra. A feladatok teljesítésével Holly lassan újra megtalálja az utat az élethez. Visszatalál családjához, régi barátaihoz, új barátságokat köt. Dolgozni kezd, és életében először élvezi a munkáját, majd végül megnyitja szívét egy új szerelem lehetősége előtt.

Holly újra megtanul élni.”

A könyv címe számomra nagyon csalóka, nem hittem volna, hogy ilyen komolyabb témája lenne a történetnek. Nem sok olyan regénnyel találkoztam eddig, ami arra koncentrálna, hogy hogyan tudnánk tovább élni anélkül, aki számunkra a legfontosabb volt. Ez olyasmi, amin a legtöbben talán el sem gondolkodnak, inkább próbálják ezt az eshetőséget kizárni a fejükből. Én azonban szoktam ilyeneken agyalni, ezért ez a könyv egyből felkeltette az érdeklődésemet.

Cecelia Ahern nagyon jó stílusban ír: olvasmányos, valamint úgy ír a szomorúságról, hogy nem megy át sötét drámába, hanem végig emberi marad. Ez az, ami nagyon nagy erőssége ennek a könyvnek: bárki (persze elsősorban a nők :D) bele tudja élni magát Holly helyzetébe, mert nem szélsőségesen van ábrázolva, hanem valóságosan, legalábbis nekem ilyen érzésem volt.

Töredelmesen bevallom, hogy néhány alkalommal még könnyeket is sikerült a szemembe csalnia. Leginkább két jelenetnél (aki spoilert szeretne, nyugodtan emelje ki :D):
– amikor Gerry már nagyon beteg, de elmegy az utazási irodába…
– a második szitén Gerryhez kötődik: amikor leül és megírja az utolsó üzenetet…

Szóval ez a könyv tényleg az újrakezdésről szól :).

2007-ben elkészült a könyv filmváltozata is, Hilary Swank és Gerard Butler főszereplésével. Talán mondanom se kell, hogy elég sok dolgot megváltoztattak benne (szokásukhoz híven átették az egész helyszínét Amerikába, de legalább Írországnak is adtak komolyabb szerepet :D). Ezekkel a legfőbb gondom az volt, hogy a legtöbb teljesen felesleges változtatás (nem értem, hogy pl. minek kellett Holly apját kiírni az egészből). A legtöbb szereplőt szinte meg sem ismerjük, ráadásul Holly családja sem úgy szerepel, ahogy a könyvben. Arról nem is beszélve, hogy a fentebb említett két kedvenc, sírós jelenetem teljesen kihagyták. A film legerősebb jelenete pedig a karaokes, ami sajnos nem túl hosszú, de legalább szép :). Szóval a filmet inkább azoknak ajánlom, akik a könyvet még nem olvasták, de ha az tetszik nekik, akkor mindenképp csapjanak le a könyvre is :D.

4 hozzászólás

  1. Én is ezeknél a részeknél sírtam 😀 Nagyon szépen írta meg őket Ahern.
    Szeretnék még tőle olvasni valamit, de a többi könyveiről megoszlanak a vélemények, szóval még nem döntöttem el, melyik legyen majd a következő áldozat 🙂

    A filmhez annyit, hogy engem is eléggé bosszantott, hogy Holly fél családját kihagyták, pedig ők a könyvben nagyon feldobták a sztorit a jeleneteikkel 😀 Sokkal színesebb tőle a történet.
    Meg a karaokés jelenet is el lett hálivúdosítva. A könyvben tök más volt.

    Mindettől függetlenül a film is tetszett, hála az égnek elég jól el tudom különíteni az adaptációkat az eredeti könyvektől :’D

    • Szerintem a karaokes jelenet aranyos lett 😀 (meg nekem az a szám is nagyon tetszik, amit énekel~~~)… bár a könyvben az is jóval kidolgozottabb volt :D.
      Ettől függetlenül szerintem is jó a film (Gerard Butler~~~), csak a könyv jobb :D.

  2. Nagyon tetszett a könyvértékelés!:) Köszönöm!:)

Vélemény, hozzászólás?

