ef – a tale of memories/melodies


Elég nehéz olyan romantikus sorozatot találni, ami ne lenne túldramatizálva, szimpatikusak lennének a szereplők és még a történet is képes lenne magába szippantani az embert… de azért szerencsére fel lehet fedezni az ef sorozatokhoz hasonló gyöngyszemeket :).

Történet: a két évad igazából 4 szerelmes pár történetét meséli el.
Memories:
– Hiro megismerkedik egy különös lánnyal, Miyakóval. Barátságuk során még inkább elhanyagolja tanulmányait, amit gyerekkori barátja, Kei nem néz jó szemmel. Azt hiszem mondanom se kell, hogy kialakul egy szép kis szerelmi háromszög. A 4 sztori közül egyébként ez tetszett a legkevésbé, viszont az egyik legütősebb jelenet is ehhez tartozik :).
– a másik sztori Chihiroról és Renjiről szól. Chihiro Kei ikertestvére és egy baleset miatt elvesztette a hosszútávú memóriáját, mindenre csak 13 órán keresztül emlékszik, azonban vezet egy naplót, amibe minden lényeges dolgot felír. Egy nap egy elhagyatott állomásnál találkozik Renjivel, majd ezek a találkozások egyre sűrűsödnek és egymásba szeretnek… ami Chihirónál azért elég nehéz dolog. Ez a történet a 4 közül a kedvencem, ez lett a legszebb és a legérdekesebb :).
A melodiesban pedig azokat ismerjük meg, akik az első sorozatban mellékszereplők voltak:
– az egyik történet a múltban játszódik, amiben Yuut és Yuukot ismerhetjük meg. Tekinthetjük a memories előzményének is, hisz ezzel a két szereplővel már ott is találkoztunk és itt fény derül tragikus múltjukra is.
– a másik sztori a memories után játszódik nem sokkal, Mizukiról és Kuzéról szól. Mizuki Kenji unokatestvére, ott találkozik Kenji szomszédjával, Kuzével. Elég nagy köztük a korkülönbség, de ennek ellenére egymásba szeretnek… ám Kuze egy szörnyű titkot rejteget.

Ez a sorozat tipikusan olyan, aminél a jó történet és a drámai hangulat képes volt elfeledtetni velem minden negatívumot. Pedig nem vagyok túlságosan megelégedve a karakter designnal, főleg a szemekkel. Ráadásul hiába volt Chihiro és Kenji története a kedvencem, ők kapták a legrosszabb seiyuukat. Sokszor kifejezetten rossz volt őket hallgatni.

Ugyanakkor a sorozat nagy erőssége a színek és a rendezés. Nem szeretnék spoilerezni, hogy mely jelenetek sikerültek nagyon ütősre, akik látták, azok valószínűleg úgyis sejtik, hogy melyek lehetnek azok :). A zenék fülbemászóak voltak, mind a két openinget imádtam.

A dráma rajongóinak mindenképp ajánlom ezt a 2 évados sorozatot :3.

Értékelés:
memories: 93/100
melodies: 85/100

Memories trailer:

Melodies trailer:

Tudom, hogy ez a bejegyzés nem lett túl hosszú, de már vagy másfél éve láttam ezt a két sorozatot^^”. Ráadásul mostanság nem lesz sok időm új animéket nézni, szóval előszedek néhány régebbi élményt, hogy azért a blog se legyen elhanyagolva :).

8 hozzászólás

  1. Szerintem a 2. évadja azért kicsit túl lett dramatizálva.

    1. évad a mai napig egyik kedvenc romantikus drámám. (Kanon és Clannad a másik kettő, ami felül tudta múlni)
    Első évadon még sikerült elpityerednem is egyszer fiú létemre. 🙂 A 2. nekem néha túl sok volt, és egy-két dolgot nehezen emésztettem meg.

    Ennek ellenére mindkét darab nagyon jó.

    • Szerintem is, azért nem lépte át nálam a 9-es határt :D… de még mindig a belefér kategória. Bár lehet az is baj volt, hogy a 2. évadban egyik szereplőt sem kedveltem meg annyira, mint pl. Chihirót :D. Yuukóra pedig kifejezetten haragudtam az egyik jelenet után…

      Kanont pedig meg kéne már néznem :D.

      • Kanon(2006)-ot nézd meg akkor, ne a régit. 😛 Elég jó cucc. 🙂 Bár eleinte azt fogod érezni, hogy Clannadot nézel, később persze már nem. 😛

  2. Én még csak a Memories-t láttam. Az tetszett. És nekem is Chihiro és Renji történetete tetszett jobban. 🙂 A másik szálban a szereplőket sem sikerült igazán megkedvelnem, főleg Miyakot.
    Majd egyszer meg kéne már lesni a Melodies-t is. 😀

    Kanon-hoz meg: tényleg nem rossz, ef-nél nekem is jobban tetszik, viszont a Clannad-ot nálam meg sem közelíti. 😀 Se a történet, se a szereplők, se a zenék. Clannaddal kapcsolatban elfogult vagyok nagyon. XD

  3. Nekem az a bajom, az ilyen sorozatokkal, hogy annyira érződik, hogy férfi otakuknak készülnek ezek a sorozatok(pedig én is az vagyok), így ez a “csak a lányok” hozzáállás nagyon nem jön be, plusz a főszereplő mindig olyan érdektelen szokott lenni(mondom lányok). De én már eleve hülye ötletnek tartom ezeknek az adaptálását: nem játszani kéne velük?

    Lehet, hogy a Kanon és Clannad tetszeni fog, de én személy szerint, még, ha nem is néztem meg őket, minél többet olvasok spoilerek bélölük, annál jobban verem a fejemet a falba miattuk. Meg az segít, hogy mindkettő ugyanolyannak hangzik.:(

    • Ja még elfelejtettem valamit: valahogy ezeknél a sorozatoknál, a fantasy eleme hozzáadása, olyan oda nem illőnek hangzik.(kivéve talán Shuffle-nál).

      • Hmm… ez a sorozat talán annyiban különbözik, hogy itt 4 konkrét szerelmi történetet mesélnek el, szóval eleve nincs az az “1 fiú és sok lány” felállás, mint sok másikban :D. Egyedül a szerelmi háromszöges van, de az még elmegy.

        Clannad nekem tetszett, pont azért, mert abban a főszereplő srác szerintem nagyon el lett találva, bírtam a kis megjegyzéseit :D.

  4. Tény, arról az infóról elsiklottam. De mivel VN az alapja, szóval nem sokat bízok.

    Már megnézted. Ja, ezt a bejegyzést Áprilisban írtad. Elnézést, a hosszú szünet után, csak most néztem körül a WordPress körül. Én nem kínzom meg vele magam, de annak elég lesz az Angel Beats! is.:/(igaz más kategória, de az is train wrecknek hangzik)

Vélemény, hozzászólás?

