Durarara!!


Na, hát ez is véget ért. Nálam nem érte el a Baccano! szintjét, pedig közel állt hozzá… csak a 24 részes határ betett egy kicsit a sorozat második felének. A részletekről a cut alatt és persze spoilerhegyek (valamennyi még a light novelre is, de semmi durva).

Történet: ez a része már kapott egy külön bejegyzést, szóval most nem írnám le újra, inkább rátérnék a sorozat erősségeire és gyengeségeire. Persze a sztori itt is több szálon fut, de ez meg legyen meglepetés :P.

Kezdjük az erősségekkel: a szereplők. Rengeteg van belőlük, mindenki többé-kevésbé belefolyik a történésekbe, mindenféle személyiséget találhatunk. A személyes kedvencem Shizu-chan és Shinra lett a férfi, Celty pedig a női szereplők közül :). Ezek a karakterek egyből megteremtik a sztori egyedi hangulatát, arról nem is beszélve, hogy a várost, Ikebukurót is teljesen élethűen vázolták a készítők, gyakran magam is úgy éreztem, mintha ott sétálgatnék a városban :). Ha ez még nem lenne elég, a zene is rátesz egy lapáttal: bár közel sem lett annyira hangulatos, mint a Baccanóé, azért itt sem lehet rá sok panasz. Az openingek pedig hasonlóak az elődéhez.

Na, de vannak itt hiányosságok is: az sorozat első fele pazar, a második azonban leült egy kicsit. Személy szerint azért is csalódtam, mert a második opening felsorakoztat pár olyan szereplőt, akiket ezek után nagyon vártam, de végül szinte semmi szerepük nem lett :S (ld. pl. Kasuka). Ráadásul kicsit úgy éreztem, hogy húzzák a sztorit, ami annak tudható be, hogy 24 rész állt a készítők rendelkezésére, ezért új szálat gondolom már nem igazán akartak beletenni, hogy le tudják valamennyire rendesen zárni az egészet (persze a specialok még tartogathatnak néhány meglepetést ;)). Ez a húzás leginkább talán Kida részéről figyelhető meg, akinél túl sok volt az angst. Végig az járt a fejemben, hogy mennyivel egyszerűbb lenne, ha a trió leülne és megbeszélné a dolgokat és rátérhetnénk az érdekesebb szereplőkre.

Ám személy szerint még ezért sem tudok haragudni a sorozatra. Ennek pedig egy oka van: a light novel. Sikerült utánaolvasnom a későbbieknek és ha úgy vesszük, az anime csak bevezető. Rengeteg szereplő van, akit még nem ismerhettünk meg (és akikre kíváncsi vagyok). Arról nem is beszélve, hogy a szálak még tovább bonyolódnak, még több dolgot tudhatunk meg azokról, akikről most alig-alig derült ki valami (és ráadás a Kidát nem kedvelőknek: ezután jó ideig egyáltalán nem szerepel).

Szóval minden gyengesége ellenére még mindig kiemelkedő sorozat. Én legalábbis egyre kevesebb olyat találok a mostanában futó animék között, amiket úgy tényleg igazán várnék hétről hétre. Egy második szezonban pedig még mindig reménykedem, hisz mind a DVD, mint a light novel eladási adatai biztatóak. Arról nem is beszélve, hogy akkor láthatnám Voronát, az Izaya tesókat, Rurit, még több Kasukát, stb…

Pontozni még mindig nem tudom… szívem szerint megadnám neki a 10 pontot, tudván, hogy mik vannak még a sztoriban, ugyanakkor az anime mégsem ragadott meg annyira, mint a Baccano!.

7 hozzászólás

  1. (Ide írok inkább, most, hogy Te is elkészültél a poszttal. :3)

    Szal igen, azt én ki is felejtettem, hogy jópár karaktert feleslegesen mutogattak az op-ban, hisz annyi szerepük sem volt, mint egy statisztának… >___>

    Másik: “(és ráadás a Kidát nem kedvelőknek: ezután jó ideig egyáltalán nem szerepel)

    YEEEEEESSSSS!!!! Ezt + a tényt, amit írtál, hogy az anime csak egy enyhe bevezető a light novelhez képest figyelembe véve mondom akkor, hogy ez a sorozat egyszerűen MUSZÁJ, hogy második szezont kapjon! Így nem lehet vége!

    • Amúgy Kida azt hiszem a mostani kötetben jött vissza, és azért ott már nem olyan, mint amilyennek az animében láthattuk :D. A light novelből meg nem akarok spoilerezni, de ha érdekel, akkor egy csomó helyen utána lehet olvasni 😀 (a 8. kötethez most pl. animesuki fórumon linkeltek egy jó kis oldalt :D). Én leszedtem az eddigieket és ááá, van egy csomó jó jelenet :D.

  2. Csak bólogatni tudok a fentebb írtakra. 😀 Nagyon jó anime volt, nagyon jó szereplőkkel, nagyon jó történettel.
    Én megadtam neki simán a 10 pontot.
    És tényleg muszáj, hogy legyen (minimum) 2. széria. :3

    Shizu-chan pedig rulz! 8)

  3. Hali!Ne haragudjatok kérdezhetek valamit?
    Vorona a light novelben szerepel vagy hol?CSak mert nem lehet látni mert már rengeteg képet láttam róla és shizuoról és nagyon érdekelne hogy itt mi van a háttérben meg celtyvel is láttam egy képen 😀 Igaz hogy még nem sokáig jutottam az animében XD De elméletileg nincs benne ha jól értelmezem 😀 Nekem alapvetően tetszik mondjuk az eleje kicsit száraz de nem rossz 😀 Reméllem lesz második évad!Előre is köszi

  4. Köszi! 😀 Nagyon reméllem! 😀 CSak mert mikor először megláttam nagyon megtetszett ez a kari 😀 Mégegyszer köszi

  5. […] mondták a sorozatról: http://breathlesscore.blogspot.com/2011/01/durarara-beautiful-mess.html https://leara.wordpress.com/2010/06/26/durarara/ A bejegyzés kategóriája: Anime, JapánKiemelt szavak: Ajánló, Anime, Durarara, Ikebukuro. […]

Vélemény, hozzászólás?

