Sherlock


Nem igazán szoktam figyelemmel követni, hogy milyen új sorozatok indulnak, általában mindent utólag nézek meg, ha sok jót hallok róla. Az angol sorozatokról pedig talán még kevesebbet hallani, pedig remek szériákat gyártanak (kedvenceim közé tartozik pl. a BBC-s Büszkeség és balítélet; a Csengetett, Mylord? és a Doc Martin is). Egy barátom hívta fel erre a sorozatra is a figyelmem, amikor indult. Elég régóta szeretem a Sherlock Holmes sztorikat (bár még nem olvastam mindet), szóval kissé kétkedve fogadtam, hogy ezt a sztorit átültetik a jelenkorba… aztán hogy csalódtam-e? Azt kell mondanom, hogy nem, mert nagyon is jól oldották meg :D.

A sztoriról nem mondanék sokat: minden alapvető dolog maradt. Watson itt is megjárta a háborút, itt is orvos… Holmes pedig itt is magának való és remek nyomozó. Egy közös ismerősüknek köszönhetően találkoznak, majd beköltöznek a Baker street 221/B-be.

Az első évad össz-vissz 3 másfél órás részből áll (bár az angol sorozatok mindig ilyen rövidek), ezek közül szerintem az első sikerült a legjobban. Az egyetlen zavaró dolog talán az volt, hogy ha bárki egy kicsit is gondolkodik, rájöhet, hogy ki a gyilkos, így egy kicsit furán hat, hogy Holmes ilyen későn jön rá. A készítőknek azonban plusz pont azért, hogy Holmes nem csak nézegeti a tetthelyeket, de közben oda is írták, hogy miket vesz észre (a könyvekben néha zavaró, hogy Holmes észrevesz egy csomó dolgot, de mi nem tudunk rólukXD). Ez szerintem frappáns megoldás volt :).

Ami persze lényeges, az a szereplők közti kapcsolat. A könyvekben Watsont én néha passzívnak éreztem, itt azonban nagyon szerethető, a Holmesszal való kapcsolata pedig brilliáns 😀 (megjegyezném, hogy nem egy meleg poén is helyet kapott a sorozatban, amiken én jókat derültem :D). Ehhez persze nagyban hozzájárulnak a színészek is: Benedict Cumberbatch fantasztikus Sherlock!

Akik szeretik a Sherlock Holmes sztorikat, azoknak nagyon ajánlom ezt a sorozatot, én pedig addig is várom a jövőre induló második évadot :3.

Trailer:

7 hozzászólás

  1. Ez a Sherlock érdekesnek tűnik. Már csorog is lefelé. ^^

    A Csengetett, Mylord? meg nálam is kedvenc, a Halló, halló!-val és A Dibley-i lelkésszel egyetemben. 😀

    • A Halló, halló!-t és a Dibley-i lelkészt még nem láttam, de már szemeztem velük :D.

      A Csengetett, Mylord?-ot meg pont most nézem újra, ha már úgyis leadja a Poén TV :D.

      Sherlock remélem tetszeni fog, majd várom róla a véleményed ;).

      • Ha a Csengetett, Mylord?-ot szereted, akkor a Halló, halló! is be fog jönni, ugyanolyan a humora, csak ebben nem urak és szolgálók vannak, hanem nácik és francia ellenállók. 😀

        A Dibley-i lelkész kicsit más, de az sem kevésbé zseniális.

  2. Ó, igen, a Halló, halló!-ból most jut eszembe, hogy láttam pár részt anno :D… csak nem az egészet, szóval meg fogom nézni ;).

  3. A Sherlock első részét már láttam, tetszett, majd valamikor a többit is megnézem. 🙂

  4. már egy ideje olvasgatok róla, meglehetősen jókat. próbáltam is már utána keresni, de nem jött össze… Tanács/Ötlet, honnan tudnám letölteni (felirattal)?

Vélemény, hozzászólás?

