Glass Mask (2005)


Történet:
miután elolvastam paTKany remek ismertetőjét aoianimén, azóta én próbálkozni sem szeretnék ennek a sztorinak az összefoglalásával, szóval itt van hozzá a link.

A Glass Mask Suzue Miuchi azonos című mangája alapján készült, mely 1976-ban indult, de még napjainkban is fut. Ebből is látszik, hogy nem egy rövid sztoriról van szó, szóval nem viszi végig a történetet. Ráadásul ezen kívül készült már belőle több adaptáció is:
– a szintén Glass Mask című, 23 részes sorozat 1984-ben
– egy 3 részes OVA 1998-ban, Glass Mask: The girl of a thousand mask címmel
– valamint egy live action sorozat is

Imádom a színházat, szóval már elég régóta terveztem ezt a sorozatot és nem kellett benne csalódnom. Szerethető szereplők, nincsenek túldramatizált szerelmi szálak és a realitás talaján marad. Megtalálható benne minden, ami egy ilyen sorozathoz elengedhetetlen: váratlan fordulatok, érdekes előadások és karakterfejlődés.

Ki kell emelnem a két főszereplő, Ayumi és Maya kapcsolatát. Általában ha rivalizáló karakterekről van szó, akkor azok rivalizálnak is, de általában úgy, hogy közben  utálják egymást és próbálnak keresztbetenni a másiknak. Vagy ott van a másik véglet, amikor csak az egyikük ilyen, a másik viszont aranyos, naiv és folyamatosan próbál barátkozni ellenfelével és szinte sosem veszi rossz néven azokat a dolgokat, amikkel keresztbe akarnak neki tenni.  Nos, Maya és Ayumi nem ilyenek. A sorozat kezdetétől fogva egyenlő ellenfelek és Ayumi inkább verseng Mayával, a saját erejéből próbálja bizonyítani, hogy ő a jobb. A két lány tiszteli egymást és még a közös munkától sem ódzkodnak. A köztük levő kapcsolat adja a legnagyobb löketet a sorozatnak, ez a legfőbb oka annak, hogy ennyire lekötött és amiért még mindig nem tudom eldönteni, hogy melyiküknek szurkoljak :).

Persze van benne szerelmi szál is, ami hiába fontos, mégsem tudott annyira érdekelni, mint a két lány igyekezete, hogy befutott színészek legyenek (bár Ayumi már az, de ő is élete legfontosabb szerepét szeretné megszerezni). Ráadásul megmutatják a szakma árnyoldalait is, szóval hiába jön egyenesbe valaki, elég egy apró botlás, amit ki tudnak használni az ellenfelek.

Összességében ajánlom mindenkinek ezt a sorozatot, akit csak egy kicsit is érdekel a színészkedés, valamint azoknak, akik szeretik pl. a Kaleido Starhoz hasonló animéket.

Értékelés: 93/100

1. opening:

2 hozzászólás

  1. Óóóó hát ezt a sorozatot sem ártana befejeznem. Anno, amikor elkezdtem nézni csak a 15. részig jutottam, mert csak addig volt felirat hozzá. Aztán valami miatt félbemaradt a dolog és azóta sem néztem tovább. Valószínűleg előröl kell majd kezdenem, mert a rövid távú memóm már nem a régi. Arra azért emlékszem, hogy nekem nagyon tetszett, főleg a grafikája fogott meg, ami emlékeztetett a régi shoujo animékre. Na persze ez nem véletlen, hiszen Suzue Miuchi “nagy öregnek” számít a műfajban.

    • Én is régóta terveztem, de felirat hiányában sokáig váratott magára… aztán pár hónapja megláttam TT-n, hogy valaki felrakta a részeket :).
      Jaja, a rajzolását el is felejtettem megemlíteni… szerintem remekül érzékeltette a régi shoujós stílust, ugyanakkor modernizálták is egy kicsit.

Vélemény, hozzászólás?

