Pandora hearts


Mostanában nagyon felkapott lett az Alice Csodaországban. Elég csak arra gondolnunk, hogy hány féle feldolgozás indult útjára az utóbbi pár évben. Ezek után nem csoda, ha sokan már kezdik unni, hisz egyre nehezebb új dolgokat mutatni. A Pandora hearts azonban azok közé tartozik, amelyek igenis tudnak újítani: remekül használja fel a csodaországos hangulatot, valamint annak karaktereit.

Történet: Oz Vessalius éppen 15. születésnapját ünnepli, épp ezért készülődnek a felnőtté válási ceremóniájára. Azonban váratlan események zavarják meg az ünnepséget: egy különös óra hosszú idő után újra ketyegni kezd, majd feltűnnek a Baskerville-ek, akik meg akarják büntetni Ozt azért, mert megszületett. A fiú ennek köszönhetően kerül az Abyssba, ami egy másik, különös dimenzió és itt találkozik Alice-szal, aki egy chain (lánc) és akivel végül egyezséget köt. Oznak így sikerül visszajutnia a saját világába… csakhogy időközben ott már 10 év telt el az eltűnése óta…

Ez persze csak a történet rövid alapja, hisz már az elején is feltűnik sok szereplő és rengeteg kérdés felmerül. Arról nem is beszélve, hogy idővel csak még összetettebb lesz.

A bejegyzés elején említettem az Alice Csodaországbant… a Pandora Heartsban mindössze ötleteket használtak belőle (találkozhatunk pl. a Cheshire Cat-tel vagy Mad Hatterrel), de nem mondanám, hogy a mangaka másolt volna belőle. Tény, hogy vannak ezek a hasonlóságok, mégis úgy sikerült beleépítenie a történetbe, hogy ne legyen zavaró, akik viszont szeretik az Alice Csodaországban hangulatát, azok itt is kaphatnak belőle.

A rajzolás szerintem gyönyörű, én nagyon szeretem ezt a fajta ábrázolásmódot. Részletes és szemet gyönyörködtető. Arról nem is beszélve, hogy Jack rendelkezik a legaranyosabb mangás mosollyal ;).

Ahogy már említettem, rengeteg szereplő van, ez azonban nem megy a manga rovására, sőt… mind egytől egyig rendkívül érdekes karakter. Vannak, akikről nehéz eldönteni, hogy mit is akarhatnak valójában, vannak, akik egyből a szívünkhöz nőnek és vannak, akik elég őrültek, mégis épp ezért szeretjük őket. A kapcsolatok is összetettek, sokszor nem is sejtenénk, hogy mi köti/kötheti össze 1-1 szereplő sorsát.

A PH-ból tavaly készült egy 25 részes anime adaptáció is. Akik olvasták a „Best of anime 2009” bejegyzésem, azok tudhatják, hogy ez volt számomra az év meglepetése. Egy tucat fantasyt vártam, de jóval többet kaptam annál. Azonban az anime befejezése olyan szinten semmilyen lett, hogy egyből bekerült a manga változat a tervezettek közé, mondván, hogy egy ilyen remek történetet nem lehet így a levegőben hagyni és  én igenis tudni szeretném, hogy mi fog történni. Azt kell mondanom, hogy jól tettem… a manga talán még hangulatosabb és ahogy az általában lenni szokott, kidolgozottabb is. Bekerült a kedvenceim közé.

Értékelés: eddig simán 10/10, remélem a színvonal továbbra sem fog esni és akkor a végén nyugodt szívvel hagyom ott azt a 10-est :).

3 hozzászólás

  1. A Pandora Hearts mangát én is imádom! 😀 Sajnos az anime befejezése olyan lett amilyen, viszont a zenéje zseniális volt.

    Látom te is Jack fangirl vagy! ^^

  2. El kéne kezdeni nekem is már a mangát. Hiába láttam az animet, elejéről akarom kezdeni. Mindig úgy megjön a kedvem hozzá, mikor egy-egy oldalt mutatsz belőle mézesmadzagnak. 😀

    Én úgy fő kedvencet nem tudnék mondani belőle, sok szereplőt szeretek benne. 😀 Meg sok aranyos páros is van. ^^

Vélemény, hozzászólás?

