Best of anime 2010

B.Ú.É.K. minden kedves olvasómnak :)! Következzék a szokásos évértékelő poszt. Összességében azt kell mondanom, hogy a 2010-es év elég szép termést hozott, sok kategóriában nehéz volt kiválasztanom 1-1 sorozatot. Lett 1-2 új kategória, volt ami azért jött létre, mert mindenképp szerettem volna azt a dolgot kiemelni egy adott sorozatból. A szereplős kategóriáknál annyi változott, hogy mivel ott végképp nem tudtam kedvenc főszereplőket választani, így ott 2-2 szereplőnek “adományoztam” ezt a címet, így viszont a mellékszereplőket nem “díjaztam”. Plusz még annyi, hogy az FMA Brotherhoodot végül ebben az évben is kihagytam, hisz már túl régóta nagy kedvencem ahhoz, hogy ne akarjam mindegyik kategóriába besuvasztani :D.

Legjobb anime:
Kuragehime

Erre a kategóriára is elég sok jelöltem volt, míg nem jött ez a sorozat. Azért lett végül a kedvencem és adtam rá 10 pontot minden hibája ellenére, mert a suli utolsó, hajtós-kiborulós időszakában ez volt az egyetlen sorozat, ami 20 percre úgy lekötött, hogy elfeledtetett velem mindent :). Remélem egyszer kapunk egy második évadot.

Legnagyobb csalódás:
Togainu no Chi

Régóta kíváncsi voltam erre a sorozatra. Régebben láttam még képeket a játékról, elkezdett érdekelni, de amikor utánanéztem, kiderült hogy yaoi, amiért nem igazán vagyok oda. Amikor meghallottam, hogy lesz anime, amiből ráadásul úgy-ahogy kihagyják a yaoi szálat, megörültem, de az első két rész után a dobott sorozatok közé került. Jellemtelen szereplők, ráadásul már olyan darkos próbált lenni, ami engem zavart. A későbbi kritikák alapján pedig nem veszítettem vele sokat.

Legnagyobb meglepetés:
Legend of the legendary heroes

Ez a sorozat a címe miatt kezdett érdekelni, mert annyira furának találtam :D. Alapból szeretem a fantasy-t, ugyanakkor nagyon kevés olyan van, ami igazán tetszik, szóval ez a sorozat végül meglepetésként ért, mert az utóbbi idők legjobb fantasy-je lett a számomra.

Legjobb akció sorozat:
Senkou no night raid

Az első pár rész után elég sokan dobták, ráadásul a felirat is nagyon lassan jött ki hozzá, de én nem bánom, hogy kivártam. Érdekes szereplők voltak benne, még érdekesebb képességekkel és a történelmi eseményeket is jól beleszőtték a sztoriba.

Legjobb vígjáték:
Working!!

Dilis szereplők, vicces helyzetek és könnyed kikapcsolódás… mi mást is várhatnék egy vígjátéktól :D? A Working!!-ben pedig mindez megvan.

Legjobb horror:
Shiki

Végre egy vámpírsztori, ami nem arról szól, hogy a bishi vámpír(ok) belezúg(nak) a bishoujo főhősnőbe! Igaz eléggé hajaz Stephen King Borzalmak városára, de szerencsére ez az érzet elég hamar elmúlt és egy remek horror kerekedett ki belőle, jó kis szereplőkkel.

Legjobb animáció:
Otome youkai Zakuro

Nem egyszer maradt tátva a szám 1-1 jelenet után… arról nem is beszélve, hogy a karakterek milyen szépen vannak megrajzolva :).

Legjobb folytatás:
Letter bee – Reverse

Elég sok folytatás volt 2010-ben, de a Letter bee messze a legjobb közülük. Most jár a felénél, de már veri az első szezont :D.

Legérdekesebb character design:
Saraiya goyou

Szeretem az egyedi dizájnokat és ez már az első perctől kezdve megfogott :).

Legjobb opening:
Rainbow

Fülbemászó szám és remek animáció :).

Legjobb ending:
Shiki 2. ED

Nem tudnám megmondani miért, de első látásra és hallásra beleszerettem :).

A “leginkább szüksége van egy folytatásra” sorozat:
Durarara!!

Nem mintha nem lennék megelégedve a hosszával vagy ne zárták volna le elég jól… csupán tudom, hogy a light novelben ezután sokkal érdekesebb dolgok következnének + néhány szereplőből nem láttunk eleget.

A “legkevésbé ismert, pedig érdemes megnézni” sorozat:
Shinrei Tantei Yakumo

Nem egy világrengető sorozat, de elég sokan elsiklottak felette szerintem. Aki szereti a misztikus sorozatokat, azoknak érdemes belenézniük :).

Legjobb női főszereplők:
Celty (Drrr!!)

Avagy egy fej nélküli lány is lehet moe :D!

Maya (Seikimatsu Occult Academy)

Belevaló csaj, az biztos :).

Legjobb férfi főszereplők:
Kuranosuke (Kuragehime)

Az első másodperctől fogva imádtam :D.

Heiwajima Shizuo (Drrr!!)

Igyekezni szoktam, hogy ne használjak túl sok idegen szót, de rá csak annyit mondhatok, hogy AWESOME!

Legaranyosabb szereplők:
Tökgyerekek (Otome youkai Zakuro)

Fogalmam sincs, hogy hogy hívják őket, de édesek <3.

Kedvenc párosok (vannak, akik összejöttek, vannak akik nem, vannak akiket csak szimplán szeretek):
Fujimoto&Kobato (Kobato)

Szerintem nagyon jól vezették a kapcsolatukat az animében, bár a mangában azért Fujimoto nem annyira bunkó :D.

Kuranosuke&Tsukimi (Kuragehime)

Aww, az első perctől kezdve vibrál köztük a levegő :P.

Lag&Sylvette (Letter bee Reverse)

Hmm… csak a második évadban tűnt fel, hogy milyen aranyosak. Majd talán 5 év múlva :P…

Ezt várom a legjobban 2011-ben:
Deadman Wonderland

A mangát imádom. Ha az animét nem cenzúrázzák szét, akkor nagyon király lesz ;).

No, ennyi lenne “röviden” 2010. Talán mondanom se kell, de várom, hogy mik voltak a ti kedvenceitek :).

7 hozzászólás

  1. Tényleg sokban egyezik a véleményünk. 😀
    A Shinrei Tantei Yakumo-t pedig betettem a tervezettek közé, tényleg átsiklottam felette. “-”
    Az én kedvencem férfi szereplőm is: Heiwajima Shizuo volt és 2011-ben a Deadman in Wonderlandot várom, már nagyon! Most a végére írom, hogy boldog új évet és animékben gazdak 2011-et. 🙂

  2. Ez alapján:

    Legjobb anime: Shiki
    Legnagyobb csalódás: Sengoku Basara 2 (Illetve mondanám még a Hakuokit is, de a SengoBasa 2-vel ellentétben itt nem volt semmi elvárásom, szal akkora csalódást nem okozott. :3)
    Legnagyobb meglepetés: Samurai Girls (Nem gondoltam volna, hogy valaha is azt mondom egy echhi animére, hogy JÓ.)
    Legjobb akció sorozat: –
    Legjobb vígjáték: Kuragehime (Tudooom, fő témáját tekintve nem az, de azért imho bőven befér ide. :D)
    Legjobb Horror: Shiki
    Legjobb animáció: Highschool of the Dead
    Legjobb folytatás: Inuyasha Final Act
    Legérdekesebb karadesign: Shiki
    Legjobb Opening: Shiki Op2
    Legjobb nding: Shiki Ed2
    “Leginkább szüksége van egy folytatásra” sorozat: Highschool of the Dead
    “Legkevésbé ismert, pedig érdemes megnézni” sorozat: Katanagatari
    Legjobb női főszereplők: Togame (Katanagatari), Saeko (HotD)
    Legjobb férfi főszereplők: Shizuo (DRRR), Oozaki (Shiki)
    Legaranyosabb szereplő: Kurara (Kuragehime) :3
    Kedvenc párosok: Togame-Shichika, Saeko-Takashi
    Ezt várom a legjobban 2011-ben: Deadman Wonderland

  3. Na akkor én is:

    Legjobb anime: Saraiya Goyou (de ott van szorosan a nyomában a Kuragehime is ^^)
    Legnagyobb csalódás: Togainu no Chi
    Legnagyobb meglepetés: Otome Youkai Zakuro
    Legjobb romatikus sorozat: Hanasakeru Seishounen
    Legjobb vígjáték: Kuragehime (ha már Junchi is ide sorolta :D)
    Legjobb Horror: Shiki (de a végével nem tudok megbarátkozni)
    Legjobb animáció: Otome Youkai Zakuro
    Legjobb folytatás: Tegami Bachi Reverse (bár várjuk ki a végét, állítólag most jönnek majd a fillerek)
    Legérdekesebb karadesign: Saraiya Goyou, Shiki
    Legjobb Opening: Break Blade OP
    Legjobb Ending: Tegami Bachi ED2
    “Leginkább szüksége van egy folytatásra” sorozat: Durarara!, Kuragehime, Otome Youkai Zakuro, Shinrei Tantei Yakumo
    “Legkevésbé ismert, pedig érdemes megnézni” sorozat: Otome Youkai Zakuro, Shinrei Tantei Yakumo, Hanasakeru Seishounen
    Legjobb női főszereplők: Celty (Durarara!), Tsukimi (Kuragehime)
    Legjobb férfi főszereplők: Yaichi (Saraiya Goyou), Shizu-chan (Durarara!)
    Legaranyosabb szereplő: Kurara (Kuragehime)
    Kedvenc párosok: Kura-pyon&Tsukimi (Kuragehime), Agemaki&Zakuro (Otome Youkai Zakuro)
    Ezt várom a legjobban 2011-ben: Saiyuki Gaiden OVA

  4. Mivel én baromi kevés animét néztem ebben az évben, legalábbis az újak közül, így nem tudnék ilyen listát írni.

    A Saraiya Goyou-ról teljesen megfeledkeztem (ennyire nem figyelem, hogy melyik sorozat mikor indul és mikor van vége) pedig imádtam minden apró részletét a történettől kezdve a zenéig. Mellette pedig az FMA Brotherhood, a Kimi ni Todoke és a Yakumo vitte a pálmát. Illetve talán még a Tegami Bachi és a folytatása is felfér a listámra.

  5. Úgy látom Shizu-chan nagy népszerűségnek örvend :D.

  6. BÚÉK

    Sok animét sajnos nem láttam ebben az évben. 😦

    Legjobb anime: FMA Brotherhood
    Legnagyobb csalódás: Durarara
    Legjobb animáció: Tales of Symphonia: Tethe’alla Hen
    Legjobb folytatás: Tales of Symphonia: Tethe’alla Hen
    Ezt várom a legjobban 2011-ben: Valkyria Ova, Fate zero

  7. a Tökgyerekeket Sakuranak és Kirinek hívják 😉

Vélemény, hozzászólás?

