Porfy no nagai tabi


Gondolom senkinek sem kell bemutatnom a World Masterpiece Theatre-t. Igen, ennek keretében szoktak néhány híresebb regényt átültetni animébe. Olyan sorozatok tartoznak ide, mint pl. az Akage no Anne, a Hosszúlábú apu vagy a Nyomorultak. A Porfy no nagai tabi egy hosszabb kihagyás után a WMT második “visszatérő” sorozata, mely Paul-Jacques Bonzon „Les Orphelins de Smitra” (Simitrai árvák) c. regényét dolgozza fel.

Történet: Görögországban, pontosabban Simitrában járunk, ahol Porfy éli mindennapjait szüleivel és a húgával, Minával. Egy nap azonban hatalmas földrengés rázza meg az országot, melyben a gyerekek elveszítik szüleiket. Mina a gyásztól lesújtottan járkál a környéken, majd felszáll egy hajóra. Mire észhez tér, már késő… a hajó elindult útjára. Miután Porfy tudomást szerez a történtekről, úgy dönt, hogy megkeresi a húgát és elindul az Európán át vezető hosszú utazás…

Az utolsó mondatban már el is hangzik az, ami miatt nekem ezt a sorozatot mindenképp meg kellett néznem: utazás. Imádom, mikor egy sorozat középpontjában ez áll, hisz szívem szerint én is fognám magam és körbeutaznám legalább Európát.

A grafikára egyfajta kettősség jellemző: a karakterek nagyon egyszerűek, még az árnyékot sem ábrázolják rajtuk, ugyanakkor a hátterek valami elképesztően gyönyörűek, legyen szó városról, erdőről vagy akármiről. A színek szép élénkek és remekül átadják 1-1 helyszín hangulatát.

Talán mondanom se kell, hogy rengeteg szereplő feltűnik a sorozat folyamán. Őket többé-kevésbé megismerjük, ám néha nem jut rájuk elég idő. Az én személyes kedvencem Alecia volt, aki kb. két részben tűnt fel, de azokban nagyot alakított. Természetesen a főszereplőket is megkedveltem és szurkoltam, hogy a testvérek újra láthassák egymást. Porfy különösen a szívemhez nőtt, bár ennek nagy részt Kaida Yuki az oka :D.

Az OST nagyon jóra sikeredett, rengeteg gyönyörű dallam csendül fel a sorozat folyamán. Az 52 rész alatt végig ugyanaz az opening és az ending, de én nem bántam, mert mind a kettőt nagyon megszerettem.

A sok dicséret után azonban meg kell említenem, hogy ez az anime valószínűleg a fanok többségének nem tetszene igazán (még fansub sincs hozzá). Valahogy nem az a fajta, ami a nagyközönségnek készült volna. Ettől függetlenül én ajánlom azoknak, akik szeretik a slice of life műfajt, vagy esetleg annyira vonzza őket az utazás témája, mint engem.

Értékelés: 9/10

Végezetül pedig álljon itt pár screenshot, ha már úgyis annyit áradoztam a hátterekről (meg a főszereplőről sem árt egy :D):

2 hozzászólás

  1. Kár, hogy az ilyenekhez sosincs felirat D:

Vélemény, hozzászólás?

