Terra e… (2007)


Már azóta szemeztem ezzel a sorozattal, mióta Japánban adták, de akkoriban valahogy nem volt kedvem elkezdeni. Hogy bánom-e? Nos, igen is, meg nem is. Igen, mert jó lett volna hétről hétre tűkön ülve várni a következő részt. Azonban nem bánom, mert így hosszabb idő után végre sikerült találnom egy olyan befejezett sorozatot, ami igazán lekötött.

Történetünk a távoli jövőben játszódik, amikor az emberek már más bolygókon élnek, mert a Földet már teljesen tönkretették. Jomy Ataraxiában él és épp a felnőttéválás vizsgája előtt áll. Ám az előtte levő este egy álmot lát, ahol két személy beszélgetését hallja: egy ezüst hajú férfi beszél egy jósnővel. Azonban nem kell sokáig várnia, hisz még a vizsga előtt ismét feltűnik a férfi: kiderül, hogy a neve Soldier Blue és azért jött, hogy elvigye Jomy-t, ezzel megakadályozva, hogy kitöröljék az emlékeit. Jomy ekkor még nem ért semmit, üldözik őket, ám később megtudja, hogy ő nem átlagos ember,  hanem egy Mu. És hogy kik ők? Miért üldözik őket az emberek? Nos, erre és még sok másra választ ad a sorozat.

A Terra e Takemiya Keiko azonos című mangáját dolgozza fel, ami még 1977-ben indult útjára. Akkoriban igencsak nagy sikere volt, 1980-ban egy movie is készül belőle, 2007-ben pedig leporolták és elkészítették ezt a remake-et.

A sorozat nagyon felüdítő élmény volt. Egy olyan történet, amiben nem a mechák és az égi csaták játsszák a főszerepet, sokkal inkább maguk a szereplők azok, akik a hátukon viszik a sztorit. Számomra ez volt a legnagyobb ereje a sorozatnak, sokszor még azt se tudtam eldönteni, hogy most kedveljek-e egy adott karaktert, vagy utáljam.

A grafika igazán érdekes: egyben modern, de ugyanakkor megtartották a régies dizájnt is, a karakterek a 80-as évek stílusára emlékeztetnek. A hátterek kidolgozottak és az akciójelenetek is elég látványosak. Az OST pedig remek hangulatot biztosít mind a drámai, mind az akciódús jelenetekhez.
A seiyuukra szintén nem lehet panaszom, több kedvencem is nagyobb szerepet kapott benne:  Saiga Mitsuki, Takehito Koyasu, Sugiyama Noriaki, csak hogy egy párat említsek :).

Ami még különlegesebbé tette számomra az animét, az az, hogy rendesen telik az idő, több évet ölel fel a történet. A karakterek fejlődése mindenképp érzékelteti ezt a folyamatot.

Ajánlom mindenkinek ezt a sorozatot, aki szereti a sci-fit. Egy igazán különleges történet részesei lehetnek, amiben nem csak a fontosabb szereplők sorsát, hanem egész népek fejlődését láthatják. Számomra mindenképp maradandó élményt nyújtott és bekerült a nagy kedvenceim közé.

4 hozzászólás

  1. Egyre inkább azt veszem észre, hogy az ismeretségi körömből lassan mindenki Terra e-t néz. :3 Lehet teszek majd én is vele egy próbát, bár nagyon nem az esetem ez a téma, de hátha ez is olyan lesz majd, mint anno a Lagann – kivétel. 😀

    • Én úgy alapból nem vagyok oda a sci-fiért, így minden sorozatba fenntartásokkal kezdek bele :D. Ebben viszont nagyon nagyot csalódtam, természetesen pozitív értelemben :).

  2. Én már régóta szemezem ezzel a sorozattal, márcsak azért is mert imádom Takemiya Keiko stílusát (igazi klasszikus).

  3. Én is nemrég néztem meg, és nekem is hasonlóan tetszett. 🙂 Számomra egyértelműen az eddigi legjobb scifi anime, amit láttam, és én is ajánlom mindenkinek.

Vélemény, hozzászólás?

