Best of anime 2011

Először is: szeretnék mindenkinek sikerekben gazdag és boldog új évet kívánni :)!
Megint elérkeztünk az évnek ezen szakához és ismét leültem, hogy összeírjam az idei év anime termését (már amiket láttam). Meg kell mondanom, hogy néhány kategóriával igencsak meggyűlt a bajom, sokkal nehezebb volt összerakni a listát, mint az előző években. Úgy érzem, hogy a 2011-es termés a csalódásokkal együtt is elég jó lett. Persze ismét van néhány sorozat, amit “kizártam” a listámról, ezek egyedül a zenei kategóriákban “indulhattak”. Hogy mik voltak ezek? Itt egy lista róluk és az ok, amiért nem vettem őket számításba a többi kategóriában:
– Natsume yuujinchou san: imádtam az előző évadokat is, szóval úgy érzem nem lenne sok értelme, ha a harmadikat ismét csak dicsérném :).
– Hunter x hunter: az előző sorozat és a manga a One piece mellett a kedvenc shounen fightom a mai napig is. Imádom a szereplőket, a történeteket, a hangulatát… egyszerűen mindent, sokkal többet nyújt számomra, mint az átlag shounenek. Épp ezért elég elfogult lennék vele és nem lenne értelme, ha egy csomó kategóriában ez nyerne nálam :).
Na, a cut mögött pedig álljon az én 2011-es listám :).

Legjobb anime
Steins;Gate és Mawaru Penguindrum

Elég sokáig gondolkodtam azon, hogy melyik legyen a győztes, de a két sorozat egyszerűen annyira különbözik egymástól, hogy nincs értelme őket összehasonlítani. A Steins;Gate már eleve az időutazás témájával megnyert magának és ehhez még párosult egy remek történet is, a Mawaru pedig szimplán őrült, később pedig komoly, ráadásul a szereplőket is imádtam, szóval úgy döntöttem, hogy nálam mindkét sorozat kiérdemelte az idei év legjobbja címet :).

Legnagyobb csalódás
Blood-C

Nem a Blood címtől vagy a stúdiótól vártam valamit, hanem a CLAMP csapattól. Egyik Blood címért sem voltam oda, de gondoltam ha valakik, akkor CLAMP-ék tudnának írni hozzá egy jó sztorit… hát tévedtem, sőt, azt is megkockáztatom, hogy az eddigi legrosszabb darab a Blood szériában. Mondjuk az utolsó rész vicces volt, de szerintem nem annak szánták^^”.

Legnagyobb meglepetés
Chihayafuru

Ettől a sorozattól nem vártam semmit, nem is terveztem, hogy elkezdem most nézni. Aztán a screenshotok nagyon megtetszettek + nikici is dicsérte a sorozatot, ezért adtam neki egy esélyt… és legnagyobb meglepetésemre az egyik kedvencem lett a szezonban :D. Remélem a 25 részből kihozzák a maximumot.

Legjobb akció sorozat
Ao no Exorcist

Az elfuserált utolsó részek miatt végül nem lett akkora kedvencem a sorozat, de tény, hogy rég szórakoztam ilyen jól shounenen. A mangát is el akarom majd kezdeni valamikor, de egyelőre hagyom, hogy elhaladjon egy kicsit.

Legjobb vígjáték
Level E

Nekem már csak azért is felüdülés volt ez a sorozat, mert a manga Yoshihiro Togashi tollából származik és jó volt látni, hogy más műfajban is mennyire jó. Persze a Hunter x hunterben is vannak jó poénok, de azért az jóval komolyabb sztori, itt meg végig csak őrültségek voltak. Sokakkal ellentétben én a Color rangers részeket is nagyon élveztem :D.

Legjobb dráma
Ano hi mita hana no namae wo bokutachi wa mada shiranai

Bár a vége felé sajnos átestek a ló túloldalára, de az idei felhozatalból még így is ez lett a legjobb dráma.

Legjobb animáció
Hanasaku Iroha

Nagyon szeretem, amikor egy anime valós helyszíneket jelenít meg, a Hanasaku Iroha pedig pont ez az eset. Ráadásul az elejétől a végéig szép volt a grafikája. Emlékszem, hogy minden résznél elámultam azon, hogy mennyire szépek a színek *__*.

Legjobb folytatás
Working’!!

Simán volt annyira jó, mint az első évad, sőt, talán még jobb is. Az új szereplők is jók voltak, a poénok pedig még mindig a helyükön vannak. Remélem idővel kapunk egy harmadik évadot is :).

A “leginkább szüksége van egy folytatásra” sorozat:
Ikoku  meiro no Croisée

Már éppen kezdett körvonalazódni pár dolog, amikor vége lett a sorozatnak. Ez is inkább csak reklám volt a mangához :(.

Legjobb opening:
Itt most kétféle kategóriát is “indítottam”: komoly és dilis :D.
Komoly:
Deadman Wonderland

Ezt a számot attól a pillanattól kezdve imádom, hogy először meghallottam a trailerben. Mondjuk az egész sorozat legjobb része az opening volt… kár érte, sokkal jobb is lehetett volna az anime
Dilis:
Maria Holic: Alive

Ennek a sorozatnak mondjuk több openingje is volt, de nekem ez lett a kedvencem :).

Legjobb ending:
Hunter x hunter

Talán az egyetlen ending, amit mindig végignézek :D. Mondjuk meg kell említenem még a Chihayafuru endingjét is, azt is nagyon szeretem.

Legjobb női főszereplő:
Chihaya (Chihayafuru)

Talán a lehető legjobb főszereplő egy ilyen stílusú sorozathoz. Képes velem elhitetni, hogy mennyire jó lehet a karuta :D.

Legjobb férfi főszereplő
Baka herceg (Level E)

De akár kaphatná a “troll of the year” címet is :D. Imádtam a csávót, akkora idióta XD.

Legjobb női mellékszereplő:
Suzuha (Steins;Gate)

Sokakkal ellentétben nekem nem a főszereplők közül került ki a kedvenc karakterem, hanem Suzuha lett az. Számomra a legdrámaibb jelenet is hozzá tartozik, imádtam az ő történetszálát :).

Legjobb férfi mellékszereplő
Kraft (Level E)

Egy újabb Level E karakter :D. Ráadásul az, akinek el kell viselnie a herceg hülyeségeit… néha már sajnáltam a fickót :D.

Legaranyosabb szereplő
Rin (Usagi Drop)

Mit is mondhatnék rá? Azt, hogy awwwwwwwwwwwwwwwww <3.

Kedvenc páros
Shouma&Ringo (Mawaru Penguindrum)

Már az elejétől kezdve imádtam a köztük levő kapcsolatot és ez nem is változott a sorozat végéig. A kedvencem az összes lehetséges párosítás közül :D.

Ezt várom a legjobban 2012-ben
Sword art online

Nem is tudom már mikor olvastam először erről a sorozatról, de rögtön érdekesnek találtam a sztoriját. Mivel light novel, ezért nem kezdtem el (bár már nem emlékszem, hogy egyáltalán van-e hozzá fordítás… de mindegy is, gépen úgysem szeretek ennyit olvasni), a mangából pedig csak pár fejezet volt kint. Örülök, hogy bejelentették az animét, remélem tényleg nem fogok benne csalódni.

11 hozzászólás

  1. Suzuhán én is gondolkoztam, hogy jelölöm legjobb női mellékkarinak, csak aztán úgy voltam vele, mint Te a H×H-val: nem akartam szinte mindenhol a Steins;Gate-et jelölni. 😀

    Amúgy a sajátom megalkotásánál a “Best of anime 2010”-es posztodat vettem alapul, annyira nem ugrott be semmilyen kategória – remélem, nem gond. :3

    És látom, lett is jópár helyen átfedés a kettőnk listáiban. Blood-C-től aztán végül megkíméltem magam, szal elég volt erre az évre az a két epizódnyi lulz, amit a Horizon hozott. 😀 (Az utolsó részre viszont min vevő vagyok.)

    Legaranyosabb szereplőnél meg Rin nálam is befér, de szigorúan a seiyuu-jával együtt. :3

    • Igen, így próbálom elkerülni azt, hogy túl egyhangú legyen a listám, bár azért van pár sorozat, ami még így is kitűnhet a “tömegből” :D.

      Blood-C utolsó részét ki ne hagyd, a lol faktor miatt tényleg megéri megnézni ;). Bár nem tudom mennyire lehet poén úgy, hogy előtte nem láttál belőle semmit, szóval talán az sem árt, ha mondjuk az első két részét meglesi az ember.

      Rinnél meg annyira örülök, hogy tényleg egy kislány szinkronizálta, nagyon illett hozzá :).

  2. Jé, és ezeknek a nagy részét még Én is láttám 😀

    Steins nálam is a top kedvenc, Blood-C pedig a legalja. És tényleg elég belőle az első két, valamint az utolsó részt megnézni. A többi csak üres filler.
    Legalább a film ígéretesebbnek tűnik.

  3. Most is sokban hasonlít a véleményünk… 😀
    Így összegezve egész jó sorozatok voltak az évbe..

    A Maria Holic és a Working 2 eddig kimaradt az életemből, így ezeket nem tudom reálisan megítélni! De a többi számomra mind érthető miért is jelölted.. 😀

    A Cihayafuru nálam is esélyes lett volna, ha nem a Mawarut jelölöm az év legnagyobb meglepetése címre.
    A legjobb animu, dráma, vígjáték, animáció és ending is egyezik úgyhogy gratula a listához.

    Ja és nehogy elfelejtsem boldog újévet! 😀

  4. Hunter X Hunter Ending = senkit nem akarok megsérteni, de borzalmasan szar az a zene. Pont mint a Death Note második openingje. 😛
    Többi animéről: egyiket se láttam, a Level E kivételével, de abból is csak egy részt.

    • A Death Note második openingjét is szeretem.. (conon ezt zúztuk)
      Alapból közelebb áll hozzám a hörögős metal zene, igaz a hxh ed egyiksem, de nekem tetszik. A Kaiji megszerette velem ezt a crabcore bandát is. 😀 😀
      Neked gondolom nem jönnek be ezek a számok, de van ilyen én sem szeretek mindent! 😀

    • Az a fura, hogy nekem elsőre nem igazán tetszett, aztán egyre többet hallottam és mára már teljesen beleszerettem :D.

  5. Az én ilyen listám valahogy így nézne ki:
    Legjobb anime: Steins;Gate, Usagi Drop
    Legnagyobb csalódás: Kb. minden, ami a noitaminA blokkban ment 😦
    Legnagyobb meglepetés: Steins;Gate (ha Junchi nem áradozik róla, lehet meg se nézem)
    Legjobb akció sorozat: Ao no Exorcist? (annyira nem volt nagy szám, de jobb nem volt ^^’)
    Legjobb vígjáték: Gintama’
    Legjobb dráma: Natsume Yuujinchou San
    Legjobb animáció: Madoka (a boszorkányok világa miatt)
    Legjobb folytatás: Kaiji 2
    Legjobb OP: Usagi Drop
    Legjobb ED: UN-GO
    Legjobb női főszereplő: Chihaya (Chihayafuru)
    Legjobb férfi főszereplő: Okarin (Steins;Gate)
    Legaranyosabb szereplő: Rin (Usagi Drop)
    Kedvenc páros: Okarin&Kurisu-chan (Steins;Gate)
    Ezt várom a legjobban 2012-ben: Natsume Yuujinchou Shi

  6. Úgy látom, az idén is sok egyezésünk lesz. 🙂 Bár én még csak gondolatban készítgettem a listám, de még mindig jó ízlésünk van.
    Mondjuk a best of egész biztos nem a Mawaru, mivel annyira nem lett nálam kiemelkedő, és nem lehet a S;G-t,mivel még nem láttam. 🙂
    A HxH endiggel pedig egyetértek, nagyon jó szám. Az elején idegenkedtem tőle, de ahogy egyre többször hagytam végigpörögni az endinget, úgy kedveltem meg.

  7. A Sword Art Online egy nagyon szuler anime, szerintem az egyik legjobb és legizgalmasabb amit eddig néztem, úgy hogy, ha még nem nézted meg akkor feltétlenül állj neki! Ha lehet most azonnal!!! 😉

Vélemény, hozzászólás?

