Helyzetjelentés no. 2

Na, szakdogának nekiestem, bár még nem haladtam vele túl sokat. A blogot viszont nem szeretném hanyagolni, ezért próbálok majd legalább 1-2 hetente postolni valami értelmeset. Mostanában nem fejeztem be semmilyen sorozatot, szóval gondoltam írok egy kis összegzést azokról, amiket jelenleg nézek, hisz nem biztos, hogy mindegyikből szület bejegyzés, ha vége lesz. Kezdjük az animékkel, hisz elsősorban úgyis ezzel foglalkozik a blog 😀 (zárójelben természetesen az szerepel, hogy hány részt láttam belőle).
Another (5): avagy Végső állomás animében. Remélem a végére érdekes dolgokat tartogatnak és sikerül meglepniük, akkor biztos, hogy magasabb pontszámot adok neki. Jelenleg olyan 6,5-7/10-nél jár nálam.
Area no kishi (5): az elmúlt pár rész valahogy nem jött be annyira, mint az első kettő, de legalább feltűnt pár új szereplő, ők még vihetnek valami színt a sorozatba. 7/10
Bakuman 2 (18): ááá, miért kell ennek a sorozatnak a romantikus szálakkal próbálkoznia??? Baromira nem tudott érdekelni, ahogy pár résszel ezelőtt mindenki szenvedett, Miyoshit pedig kifejezetten rühellem, szóval nem is bántam volna, ha eltűnik a színről. Mashiroék kapcsolata számomra továbbra is egy hatalmas facepalm, de legalább nem foglalkoztak vele mostanában. Ha nem lenne Niizuma-kun és Hiramaru, már rég dobtam volna a sorozatot, de most úgy tűnik, hogy végre visszatérnek rendesen a mangák világához. A legutóbbi 1-2 rész legalábbis végre megint le tudott kötni. 6,5-7/10
Black Rock Shooter (1): kezdésnek nem rossz, hátha a sorozatban azért jobban kirajzolódik a történet. 7/10
Brave 10 (5): ó, Isanami, miért vagy te ilyen? Az első rész alapján még szimpatikus volt, de azóta folyton csak elrabolják. Már-már a bishik sem érdekelnek benne. A harcjelenetek jók, de ez azért édeskevés. 6/10
Chihayafuru (18): na, ez az a sorozat, ami még mindig tartja bennem a lelket. Továbbra is nagyon jó, az animáció minősége sem ingadozik és azt veszem észre, hogy a szereplőket is részről részre jobban szeretem (pedig már eddig is bírtam őket). Nem hinném, hogy a szerelmi szálból bármi is lenne (mondjuk én Aratának szorítok, de az sem fog zavarni, ha Taichi “nyer”, mert őt is bírom), de ez szerintem a mangában sem valószínű, hogy konkrétan le fog zárulni^^”. Már-már kezdek kedvet kapni ahhoz, hogy kipróbáljam a karutát :D. Az egyetlen negatívum talán az, hogy a recap epizód nem kellett volna, de legalább volt benne pár jó poén. 9,5/10
Danshi koukousei no Nichijou (5): a 12 rész ellenére mégis hullámzó sorozat lett. Vannak poénok, amik nagyon tetszenek, de ezekből talán kevesebb. A szereplők viszont elég idióták ahhoz, hogy nézzem tovább és ki tudja, a végén talán még jobb is lesz :D. 7/10
Eureka Seven (17): a “kakukktojás”, avagy az a sorozat, ami nem most fut, csak úgy nézem :D. Kicsit úgy érzem, hogy túl nagyok voltak vele az elvárásaim, mert eddig egyáltalán nem tartom olyan kiemelkedőnek… de hát na, még a felénél se tartok, bármi lehet belőle. 7,5/10
Fairy tail (116): avagy a shounen, amit minden hülyesége ellenére is nézek/olvasok tovább. Igazából szeretem nézni az animéjét, mert jók a hangok és a zenék, a cenzúrát meg ennyi idő alatt már megszoktam. 7/10
Gintama’ (44): avagy a közönségkedvenc. Legalábbis ahogy én elnézem, mindenki csak jókat ír róla. Én annyira nem. Félreértés ne essék, bírom a sorozatot és imádom a szereplőket, de míg vannak részek, amiken szakadok a röhögéstől, vannak olyanok is, amiket szimplán végigunok. Ennek kb. olyan az aránya, hogy 1 számomra nagyon jó részre jut legalább 3 uncsibb. Ettől függetlenül azért szeretem. 8/10
Hunter x hunter 2011 (18): egyre jobban szeretem, bár Hisoka régi hangja továbbra is hiányzik, mert sokkal karakteresebb volt… ettől csak olyan tipikus “hú, de misztikus vagyok” szereplő lett… ettől függetlenül nekem már sikerült elválasztanom ezt a sorozatot a régitől (a fórumok nagy részén még mindig megy a régi vs. új vita). A cenzúrát eddig sokkal jobban megoldották, mint vártam és bár néha sietnek a sztorival, azért elég jól eltalálják a tempót. Még pár rész és vége a Hunter exam arcnak :). 9,5/10
Mirai nikki (17): ez megint az a kategória, amit nagyon vártam és az eleje tetszett is, most viszont már egyre kevésbé érdekel. A szereplők mind hidegen hagynak, Yuno néha kifejezetten idegesít (bár azt megértem, hogy sok fiú bírja őt… én is szoktam bírni a hozzá hasonlóan kattant férfi szereplőket). A végére azért kíváncsi vagyok, de sokkal többre számítottam. 6/10
Mobile suit Gundam AGE (17): ezt most hoztam be. Képek alapján azt hittem, hogy zavarni fog ez a kicsit gyerekesebbnek tűnő dizájn, de nem. Már az első 5 perc után megszoktam és nem érdekelt. Eddig tipikus Gundam, az utóbbi 2 rész nagyon tetszett, szerintem jó ötlet volt ez a timeskip. 8/10
Natsume yuujinchou shi (6): továbbra is imádom <3. Mondjuk most valahogy úgy érzem, mintha ezt az évadot jobban eltalálták volna, mint a harmadikat. Az egyetlen bajom az, hogy Taki keveset szerepel, de ez sajnos a mangára is igaz :(. 10/10
New Prince of Tennis (6): nem tudom miért, de ez valahogy meg sem közelíti az előző sorozatot, valahogy hiányzik a régi hangulata. A szereplők miatt viszont még mindig élvezem (és remélem a MAL-on az a 13 rész csak valami hiba folytán került fel :’D). 7,5/10
SKET dance (44): kb. ugyanaz, mint a Gintamánál, csak itt kevesebb rész van, ami olyan nagyon tetszene. Bossun múltjára kíváncsi vagyok, remélem most már csak pár rész és eljutunk odáig. 7/10

Na, ennyit az animékről :D. Mostanában megint rákattantam kicsit a sorozatokra is:
Twin peaks: az alapsztori nagyon tetszett + kultsorozat, szóval muszáj volt belekezdenem. De ó, hogy mekkorát csalódtam! A jó kezdés után olyan irányba vitték el, ami nagyon nem jött be, szóval a második évad 8. része körül dobtam. 4/10
Alcatraz: nem nagyon szoktam új sorozatba belekezdeni, de ennek is érdekesnek tűnt az alapsztorija. Csak az a baj, hogy ennyiben ki is merül az egész. Néha bedobtak pár érdekes dolgot 1-1 rész végén, de ez nekem kevés. Talán majd folytatom, ha később ódákat zengenek róla. 4/10
Boardwalk Empire 2. évad: ebbe tegnap kezdtem bele és ááá, a hangulata még mindig nagyon ott van. 8/10
Ha a Boardwalk Empire-t beérem, akkor pedig jöhet a Doctor Who :D. A Sherlock óta még mindig úgy vagyok, hogy valahogy semmi sem tud úgy igazán lekötni, szóval ideje, hogy ismét a brit sorozatok felé forduljak. Btw, azóta megnéztem Benedict Cumberbatch 1-2 filmjét és azt kell mondanom, hogy minden egyes szerepével csak jobban meggyőz arról, hogy milyen zseniális színész :). Simán felugrott a “kedvenc színészek” listámra :).

 

14 hozzászólás

  1. A 16 animéből 3-at nézek, és ebből 2 a Gintama és HSBoy’s Nichijo, amihez nem nagyon lehet mit hozzá fűzni, ha valakinek nem jönnek be a poénok. 😀
    A Chihayafuruval meg teljesen egyet értek.
    A Bukumanhoz hozzá tudom fűzni, hogy a mangát akkor dobtam, mikor kb. ennél a résznél tartott.

    • Mondjuk a vígjáték az a műfaj, amiben tényleg nagyon válogatós vagyok és arányaiban kevés az, amelyik igazán tetszik közülük. A Gintamát még így is az egyik legjobb vígjáték animének találom, csak lehet, hogy egy idő után nekem már sok… nem véletlen, hogy az előző sorozatnál is tartottam nem egy hosszabb szünetet :D… most pont jó így, heti egy rész adagolásban.

    • Pedig ez még nem is a Bakuman mélypontja. 😛

      • Akkor jól döntöttem. A mélyponton, már minek abba hagyni, onnan csak felfelé. 🙂 De így megúsztam a legrosszabbat.

  2. Amiket én is nézek, azokról hasonló véleménnyel vagyok. ^^
    A Chihayafuru és a Natsume a kedvencek a szezonból. Az Anotherben egyelőre még bizakodok, reméljük lesz valami csavar a végén. A Brave 10-nél bennem még tartják a lelket a fiúk, de Isanami nekem se a szívem csücske. A Danshi koukousei no Nichijou szerintem is hullámzó minőségű, és egy szintem a Gintama’ is, de az utóbbinál számomra lényegesen jobb a poénos és a gyenge részek aránya.

  3. B.C. melyik filmjeit nézted meg?

    • A Third start és a To the ends of the earth minisorozatot (ezt a Filmbox is most adta, szóval valamikor TV-ben is el lehet kapni). Meg már itt vár a gépen a Hawking és a Van Gogh: Painted with words :). Ja, meg megnéztem, hogy a Vágy és vezeklésben tényleg ő volt-e “az” a csávó és tényleg :D… azt még régebben láttam.

  4. Én ezeket nem láttam csak a Stuart-ot. De régebben ahányszor a Filmbox-ra nyomtam mindig valami tengerészes cucc ment, vörös hajú Cumberbath-vel. : D

    • Igen, az a To the ends of the world :D. Engem mondjuk azért is érdekelt, mert ezt is William Golding írta :). Most a Stuart is felkerült a megnézendők listámra :3.

  5. A Legyek Urás Golding? Mert az brutál egy könyv volt tőle… 😀

  6. Ezekből amiket én is nézek:

    Another – Még az éppen nézhető kategóriába beleesik, de úgy ennyi. 😀 Valahogy a végső állomás-dolgain kívül hidegen hagy benne minden, főleg a karakterek.
    Bakuman 2 – Na, ezzel a részével szóról-szóra egyetértek. Már az első sorozatban is utáltam Mashiróék komédiába illő “kapcsolatát”, erre itt kábé még tovább erőltetik, ráadásul Takagival is elkezdtek kavarni… Én is gondoltam rá, hogy dobom, de most kezd azért újra stabilizálódni. (Akkor lenne ez a cucc a legjobb, ha kiírnák a fenébe a két főhőst és a nőiket (+ az összes idegesítő gyökeret) és csinálnának egy külön animét a jobb karakterekről (tehát Eiji, Hiramaru, Fukuda, Aoki).)
    BRS – Ezt csak a design meg Miyuki onee-chan miatt nézem. :3
    Gintama’ – Ez alap. 😀
    Mirai Nikki – Na, ez viszont nekem még mindig baromira bejön, bár ennek egyik oka valóban Yuno, akit egyszerűen nem bírok nem imádni. 😀
    New PoT – Ez a hegymászós (amit már pont nem olvastam mangóban) legutóbbi rész akkora orbitális ökörség volt, hogy majdnem kinyomtam. De mindegy, elvileg 13 részes lesz csak. Azt meg kibírom. 😀
    Sket Dance meg az éppen megtűröm még kategória.

    Szakdogához meg továbbra is kitartást! ; )

    • Örülök, hogy nem csak nekem szúrja a szemem a Bakumanos dolog… nekem általában nincs bajom a romantikus szálakkal, de ez olyan szinten facepalm, hogy már-már csak röhögni tudok rajta. Eijin viszont továbbra is behalok, ha mást nem, miatta tuti nézem majd a harmadik évadot is XD.

      Ó, tényleg a hegymászás… ezt el is felejtettem külön megemlíteni, de az egy fájdalmas rész volt… mondjuk ha továbbra is ilyen marad, akkor lehet, hogy tényleg nem baj, ha csak 13 részes lesz (csak fura, hogy egy ilyen hosszú sorozatnak ilyen rövid folytatást csinálnának).

  7. Némileg off: ha korábban voltak is gyenge arcjai Bakuman mangának, a legutóbbi fejezetei viszont határozottan jók.

Vélemény, hozzászólás?

