TOP 5 sorozat

Mostanában sokan írnak toplistákat és én is kedvet kaptam hozzá :). Animéset viszont macerás lenne, azt talán csak úgy tudnám megoldani, ha szétszedném őket műfajokra (de még így is megszenvednék vele, hisz sok animére nem csak 1-1 műfaj jellemző), szóval úgy gondoltam, hogy a sorozatokkal indítok. Talán mondanom se kell, hogy nem nézek sok sorozatot, egyrészt mert a többsége van 40-50 perc részenként és így eleve lassabban haladok velük, másrészt a több évaddal sosem lehet tudni, hogy mikor kezd majd zuhanni a színvonala, ezért általában olyanokat nézek, amik már vagy véget értek, vagy már van kint több évad, de mindenki dicséri (persze kivételek még így is akadnak :D).
Annyi még hozzátartozik a listához, hogy a sorrend nem számít. Egyrészt nem nagyon tudom összehasonlítani ezeket a sorozatokat, mindegyiket nagyon szeretem valamiért, másrészt pedig minek rangsoroljam őket? A lényeg az, hogy szeretem őket és ezek azok, amiknek bármikor képes vagyok leülni és végignézni 1-1 részét :). Szóval szimplán ABC sorrendben vannak :).

A tizedik királyság

Avagy a kedvenc fantasy sorozatom :D. Jó, nem láttam még olyan sokat, de ez a sorozat egyszerűen varázslatos volt a számomra. Remekül használták fel a különféle meséket, ezekhez párosult egy kiváló szereplőgárda is és egy nagyon szép opening. Az egyetlen baj az, hogy annyira nem volt nagy nézettsége, ezért össz-vissz 1 évad lett :(. Talán az én ízlésemmel van a baj…
(Mostanában gondolkodtam azon, hogy belenézek majd a Once upon a time-ba, ott is elvileg különféle meséket használnak fel… majd meglátjuk, hogy képes-e ennek a nyomába érni. )

Csengetett, Mylord?

10 éves korom körül láttam először a Duna TV-n (ha jól emlékszem) és már akkor is imádtam, pedig mai fejjel már tudom, hogy egy csomó poént akkor még nem is érthettem, hisz nem volt nagy a történelem tudásom :D. Azóta már legalább 8-szor végignéztem, jelenleg 2 csatorna is adja, szóval hétvégenként ha nincs más dolgom, mindig megnézem (vagy felveszem :D). Egyszerűen képtelen vagyok megunni, számomra tökéletesnek tűnik: remekül ábrázolja az 1920-as éveket, fantasztikusak a színészek (és persze a karaktereik), ráadásul egy szép, kerek egész a maga 26 részével (és a szinkron is jó). Már a díszdobozos DVD kiadással is szemeztem eleget, lassan meg kéne venni :).

Egy rém rendes család

Nem hiszem, hogy ezen sokat kéne magyarázni… alap :D. Ezt is még elég fiatalon láttam először, azóta pedig már meg se tudnám számolni, hogy hányszor láttam, hisz ezt is mindig adja legalább egy csatorna, én pedig ha belefutok, akkor leülök és nézem :D. Ennek a szinkronját is imádom, szerintem nagyon jól sikerült. Talán egyszer ennek is megveszem a DVD kiadását, csak ez már kicsit nagyobb beruházás lenne^^”.

Gilmore Girls

Ez direkt nem a hülye magyar címmel szerepel a listán, hisz annak köszönhető, hogy sokáig a közelébe se mentem a sorozatnak :D. Az alapján azt hittem, hogy valami hülye nyálas sorozat, de később sok ismerősöm dicsérte, ezért adtam neki egy esélyt és… imádtam :D.  Itt is bírtam a szereplőket, de leginkább a párbeszédek fogtak meg, olyan pörgősnek tűnt az egész.  Ennek szintén szeretem a szinkronját (Pápai Erika <3). Azt viszont be kell vallanom, hogy még egyszer sem láttam rendesen az elejétől a végéig, de egyszer be fogok iktatni magamnak egy maratont :D.

Sherlock

Azt hiszem ez nem lepi meg azokat, akik szokták olvasni a blogomat. Ráadásul ez a sorozat pont abba a kivételbe tartozik, amit az indulása óta követek (bár ez azért nem évi 20-25 rész :D). Ez annak köszönhető, hogy imádom a Holmes sztorikat és elég szkeptikus voltam a modern átültetéssel… aztán jött és meglepett. Már az első 10-15 perc múltán beleszerettem és ez azóta se múlt el (sőt, a második évad csak megerősítette bennem azt, hogy ez AWESOME :D). Ezt pedig adják már ki DVD-n, tuti megvenném :D.

Amik nem jutottak be az 5-be, de érdemes megemlíteni őket: Gyilkos elmék (mert imádom a kriminálpszichológiát), Doc Martin (ez a doki talán még House-nál is jobb arc… bár a legutóbbi évad picit talán gyengébbre sikeredett), Döglött akták (ezt se láttam még végig, de sokszor szívszorító tud lenni…), Luther (Idris Elba és Ruth Wilson RULEZ!), Dexter (még csak a második évadnál járok, de imádom a csávót :D… bár a legújabb évadról hallottam elég sok rosszat, szóval már készülök arra, hogy eshet a színvonala^^”), Így jártam anyátokkal (a 6. és 7. évad valahogy már nem olyan ütős, sőt… a 7. évad kifejezetten gyenge eddig, de a szereplők már annyira hozzám nőttek, hogy úgyis végig fogom nézni, legyen még akárhány évada :D).

8 hozzászólás

  1. A tizedik királyság rám nem volt olyan nagy hatással, de a többi nálam is nagy kedvenc. A Csengetett, Mylord? alap angol humorban, a Halló, halló! meg a A Dibley-i lelkész mellett (kár hogy az utóbbi még ismételni se nagyon akarják :()
    Az Egy rém rendes család meg az amcsi sitcomok királya, a Dadussal karöltve.
    A Gilmore Girls-t én is nagyon szerettem, de bevallom rendesen én se láttam, a vége felé már elég foghíjasan néztem.
    A Sherlockról meg már tudod, hogy mi a véleményem, te fertőztél meg vele. ^^

    • A Dadus nekem nem igazán jött be, de elnézegetem, ha nincs más.
      Én azt bánom, hogy a Hi-de-Hi!-t nálunk nem adták, pedig nem csak, hogy ugyanazok írták, akik a Csengetett, Mylord?-ot, de még némelyik színész is benne van (Paul Shane, Jeffrey Holland és Su Pollard… legalábbis rájuk emlékszem :D).

  2. Az Egy rém rendes családból láttam pár részt, de sajnos nem tudott megfogni. Nem bírtam nevetni egy szereplőn sem. 😦

    Gyilkos elmék és a Döglött akták valóban jó, de ritkán tudom őket nézni. 😦

    Jelenleg egyébként ezeket a sorozatokat szeretem a legjobban.

    Top3
    3. Szökés
    2. Palota ékköve
    1. Shilla királyság ékköve

    • Nem tudom, nekem az Egy rém rendes család az etalon sitcom :D… azóta hiába voltak/vannak még jók, egyiket sem tartom közel sem annyira jónak, mint azt… de persze ízlések és pofonok :).

      Döglött aktákat meg olyan hülyén adják le… elkezdték adni az V. évadot, aztán abbahagyták, aztán megint leadtak pár részt és megint abbahagyták, most meg képesek az első évadot adni… és még csodálkoznak, hogy sokan inkább letöltik :P.

      Koreai sorozatokat még mindig nem néztem meg, pedig tervbe vannak véve :D.

  3. Rémrendes yeah 😀 Nem tudom hogyan lehet, hogy valakinek nem poén. De Sherlock-ból még mindig nem álltam neki az új évadnak.

  4. Rém Rendes vicces de soha nem tudtam igazán elmélyedni benne – bár részemről ez az összes sitcomra igaz, egyiket sem tudom sokra értékelni.
    Dexter és Így jártam, mindkettő kifulladt a 3.évad után, utóbbit le is cseréltem a Community-re 😀

    Nálam a top

    1. Az elnök emberei
    2. Róma
    3. Battlestar Galactica
    4. Sons of Anarcy
    5. Friday Night Lights

  5. Egy pár részt láttam az Egy rém rendes családból, nem rossz, de nem fog meg annyira hogy végig nézzem.
    A Sherlockot megnéztem amikor kijött, egész jó volt.
    A Dextert én is hasonlóan látom mint a többiek, az első két évad a legjobb, de így is kedvenc.
    Az én listám:
    1. Dexter
    2. Breaking Bad
    3. The Killing
    4. Game of Thrones
    5. The Walking Dead

Vélemény, hozzászólás?

