Kérdezz-felelek díj

Feladat:

  • Válaszolni a kapott kérdésekre.
  • Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról.
  • 11 kérdést kell feltenni a jelölteknek.

 Köszönöm szépen Elhaymnak és Hóvirágnak ezt a díjat, mindkettejük kérdéseire válaszolok :). Én úgy döntöttem, hogy nem adom tovább, hisz a legtöbb bloggeres „ismerősöm” nem szokott könyvekről írni, de persze aki szeretné, az nyugodtan töltse ki, szívesen elolvasnám mások válaszait is.

Elhaym kérdései:

  1. Idén olvasott könyveid közül mely 5 tetszett  a legjobban?
    Sajnos idén nem olvastam annyi könyvet (eddig össz-vissz 35-öt), hisz pár hónapom elment a szakdogára és a hozzá tartozó szakirodalomra :S. Azért voltak, amik tetszettek:
    – Szent Johanna gimi 1-6: nem gondoltam volna, hogy még valaha ennyire megszeretek egy ifjúsági sorozatot, de nagyon kellemes csalódás volt J.
    – Twin spica 1-16: az egyik legszebb manga, amit eddig olvastam. Még a kisebb hibái ellenére is tökéletesnek érzem, rendkívül szerethető karakterek vannak benne és a történet is könnyen magával tud ragadni. Ráadásul az eddig olvasott mangáim közül eddig ez ríkatott meg a legtöbbször :’).
    – Louisa May Alcott: Jo fiai – a 4 kötet közül ez tetszett a legjobban, mert sokat szerepelt benne Dan, aki messze a legjobb karakter volt az egészben.
    – George R. R. Martin: Varjak lakomája – na jó, ez közel sem tetszett annyira, mint az előző kötetek, de azért a végére összekapta Martin a sztorit :D.
    5. könyv nincs.
  2. Mi volt a legrosszabb könyv, amit valaha olvastál? Miért nem tetszett?
    Lehet kövezni, de Jókai Mórtól a Kőszívű ember fiai. Mondjuk úgy érzem, hogy ehhez szimplán túl fiatal voltam akkor, amikor feladták, de ezzel a kötelező olvasmánnyal szenvedtem a legtöbbet. Tervezem, hogy újra elolvasom, hisz felnőtt fejjel biztos más élmény lesz, de ez azért még várat magára. Ezen kívül még az Odüsszeiát, az Isteni színjátékot és az ezekhez hasonlóan megírt könyvek nem állnak túl közel hozzám.
  3. Mi a véleményed a hypeolt könyvekről?
    Hmm… valamelyik felkelti az érdeklődésemet, valamelyik pedig nem. Igyekszem azért úgy állni hozzájuk, hogy nem várok el túl sokat, mert úgy lehet a legjobban pofára esni. Mondjuk olyan is volt, aminek már a fülszövege elrettentett, ilyen pl. az Alkonyatr… bár amúgy sem nekem valóak ezek a manapság menő, hősszerelmes vámpírok, egyszerűen nem tudom őket komolyan venni.
  4. Mangákat mennyire szereted?
    Mondhatnám, hogy nagyon, de hát a könyveket is nagyon szeretem, szóval nincs különbség :D. Ugyanúgy van köztük nagyon jó és borzalmas is.
  5. Mennyire várod egy szavazás végeredményét?
    Ha olyasmi téma van, ami érint (legalábbis ismerem a többségét azoknak, amikre/akikre lehet szavazni), akkor szoktam szavazni, de nem szoktam izgatottan várni a végeredményt.
  6. Cor Leonis, Fumax, Ulpius, Egmont, Gabo ,  General press és Mangafan kiadótól mely könyv tetszett a legjobban, vagy melyik érdekel a legjobban?
    Őszintén szólva nem tudom, hogy miket adtak ki (legalábbis nem tudom/ismerem minden kiadványukat), de legyen a Mangafantól a Kenshin :).
  7. Melyik az  a könyv amit szerinted mindenkinek el kéne olvasni?
    Szerintem ilyen könyv nincs, mert nem tetszhet valami mindenkinek :). Inkább úgy próbálok ajánlani valakinek valamit, hogy már ismerem valamennyire az ízlését.
  8. Kutya vagy macska. Miért?
    Nagyon szeretem az állatokat, szóval nem szeretek különbséget tenni köztük, pláne nem kutya és macska között. Tudom, hogy a legnépszerűbb háziállatok, de mindkettőben rengeteg szeretnivaló van J.
  9. Számodra ki  a legvonzóbb színész/színésznő?
    Ewan McGregor. A színésznős rész pedig rám nem vonatkozik, de azt azért elárulom, hogy szerintem Nicole Kidman gyönyörű :).
  10. Mi  a kedvenc játékod, zenéd, filmsorozatod?
    Nem nagyon szoktam játszani, de pl. a Heroest szeretem. Zenék közül a Nightwish a no. 1 favoritom, de elég sok mindent meghallgatok még. Sorozatokról pedig már írtam egy külön posztot :).
  11. Mi jut először eszedbe ezekről a nevekről? Yuna, Hachi, Cat, Rufus, Paris, Jerico.
    Yuna: Final fantasy… bár annyira nem vagyok otthon a témában, de Yunát ismerem belőle 😀
    Hachi: Nana :D.
    Cat: Cathelyn Stark :D.
    Rufus: Elhaym cicája XD.
    Paris: el akarok menni Párizsba! Bár tuti valakinek a neve :D.
    Jerico: a sorozat, bár azt meg Jerichonak írják :D.

Hóvirág kérdései:

  1. Ha bárhová elutazhatnál, hová mennél? (Időszakos útra gondolok, nem olyanra, amivel végleg elhagyod az országot… :D)
    Japánba… de azt nem tudom, hogy pontosan melyik részére, az egészet bejárnám :D.
  2. Mi a kedvenc virágod?
    Nincs konkrét kedvencem, bármilyen szép virágban el tudok gyönyörködni. Nagymamám kertje nagyon gyönyörű volt, minden nyáron csak ámultam rajta :). Sok virág együtt a legszebb~.
  3. Mi volt a jeled az oviban?
    Kesztyű… meg azt hiszem egy ideig alma is (bár lehet, hogy ez már az általános iskola elején volt XD).
  4. Melyik magyar város áll legközelebb a szívedhez, és miért?
    Hmm… nem mondom a szülővárosom, hisz az túl egyértelmű lenne. Meg egyébként is inkább Pécelt választanám, rengeteg időt töltöttem ott kiskoromban a rokonoknál és sok szép emlékem van arról az időszakról :).
  5. Kedvenc fagyid?
    Nem tudnék egy kedvencet választani, ezért azt mondom, hogy a gyümölcsfagyik :D.
  6. Beszélsz-e valamilyen idegen nyelvet, ha igen, mit/miket?
    Angol és japán. Mondjuk a japánnál elég túlzás, hogy beszélem és valószínűleg Angliában is leblokkolnék és nem tudnék megszólalni angolul XD.
  7. Szoktál-e sorozatokat nézni? Ha igen, melyik ragadott meg mostanában és miért?
    Szoktam, bár nem falom őket. Legutóbb a Once upon a time-ot néztem meg és imádom. Szeretem az olyan sztorikat, ahol a mese és a valóság keveredik. Rumplestiltskin pedig az egyik legjobb karakter, akit sorozatban láttam. Most pedig az Agymenők van terítéken, első 5 rész alapján ez is nagyon tetszik.
  8. Melyik a kedvenc ünneped?
    Hmm… talán a karácsony. Bár nem a vallási vonulata miatt, hanem egyszerűen szeretem a hangulatát. Mostanában sokan mondják, hogy ez is már csak a pénzről és a minél drágább ajándékokról szól, az igazi értelme pedig elveszett… de én úgy érzem, hogy ez a mi családunkra nem igaz :).
  9. Van-e kedvenc komolyzenei szerződ, ha igen, ki?
    Chopin és Mozart :).
  10. Tudnál-e ajánlani valami jó filmet a közelmúltból?
    Életrevalók. Kb. egy hónapja néztem meg, két hét alatt kétszer is. Egy szép és értelmes film, két teljesen különböző ember barátságáról :). Nem mellesleg pedig a zenéje is gyönyörű. Bár említhetném még a Levelek Júliának c. filmet is, ami mondjuk 2010-es, de nekem rendkívül pozitív csalódás volt.
  11. Melyik a kedvenc klasszikus könyved?
    Hmm… mondjuk a kötelező olvasmányok közül a Bűn és bűnhődés. Igaz, hogy hangulat kell hozzá, de szerintem nagyon jól bemutatta a főszereplő vívódását. Nem kötelezők közül pedig az 1984 Orwelltől (ezt lehet klasszikusnak nevezni :D?).

11 dolog magamról (bár nem tudom miket árulhatnék még el magamról, de azért megpróbálom):
– imádok csak úgy random sétálni a városban, iszonyat hangulatos helyeket lehet így találni 🙂
– imádom a csillagos eget nézni, de mivel Budapesten lakom, erre ritkán van lehetőségem L. Pedig ha valami, akkor ez teljesen ki tud kapcsolni.
– szeretnék sokat utazni, de nem valószínű, hogy erre lehetőségem lesz. Pedig így az igazi más kultúrákat megismerni.
– szeretek aludni, de sajnos ritkán van olyan, hogy rendesen végigaludnék egy éjszakát
– szeretek történeteket kitalálni, de sosem írom le őket, mert úgy érzem, hogy nem tudnék összerakni egy teljes sztorit :D.
– ha választhatnék egy adottságot, akkor szeretnék nagyon szépen énekelni~
– nem vagyok túl bulizós fajta. Inkább a kedvenc együtteseim/énekeseim koncertjeire szeretek eljárni, vagy barátokkal beülni beszélgetni valami jó kis helyre :).
– azért tűztem ki olyan 12 éves korom körül célul azt, hogy megtanulok jól angolul, mert szerettem volna érteni a Nightwish dalszövegeit :D. Épp ezért úgy is tanultam meg jól a nyelvet, hogy szabadidőmben leültem dalszövegeket fordítgatni. Persze visszaolvasva még voltak ezekben durva hibák, de legalább kijelenthetem, hogy ma már értem őket :P. A fordítás iránti szeretetem pedig megmaradt, de akik látogatják a blogomat, azok a manga projekteknél ezt láthatják is :).
– szeretnék jól megtanulni főzni. Néhány dolgot már tudok, de szeretnék nagyon ügyes lenni :D… pláne sütik terén XD.
–  ritkán iszom alkoholt. Nem azért, mert nagy antialkoholista lennék, hanem azért, mert a legtöbbet szimplán nem szeretem.
– nem dohányzom. Még nem is próbáltam és nem is áll szándékomban. Ettől függetlenül az nem zavar, ha a környezetemben rágyújt valaki.

5 hozzászólás

  1. Ezt Elly nekem is elküldte, de te most lelőtted jó pár kérdésre a válaszomat. XD

    Egyébként az angolt én is hasonló motivációval tanultam, csak nálam nem dalszöveg, hanem rajzfilm volt az ok. ^^

  2. Hú, a Once upon a time-ot már más is említette nekem, hogy jó, szóval kíváncsi lettem eléggé… 🙂
    Az Életrevalók pedig egy fakultatív programpont volt a legutóbbi déldunás táborban, mondjuk én nem tudtam beülni nézni, mert más dolgom volt éppen… de majd megnézem. Sok keresztény ismerősöm is ajánlotta amúgy. 😀
    Szerintem Orwellt simán lehet klasszikusnak nevezni!
    Az énekléshez annyit, hogy párom szerint (neki képzett hangja van, szolfézsra járt meg minden) mindenki meg tud tanulni szépen énekelni, csak gyakorlat kérdése! Őt is elküldték első körben a szolfézsfelvételiről, olyan borzalmas hangja volt. XD De kitartott és gyakorolt, és meglett az eredménye. Ennél életszerűbb tapasztalat számomra a saját példám; két éve még nem szerettem énekelni mert úgy véltem, szörnyű a hangom. Az is volt, vagy legalábbis hamiskás… na de azóta sokat-sokat énekelek itthon is meg barátokkal is meg máshogy is, és az utóbbi időben egyre többen dicsérnek meg érte o_o Szóval gyakorolj és fejlődni fogsz nagy léptékkel! :)) Hajrá!

    • Mivel te is szereted a Disney meséket (legalábbis tudtommal), így szerintem neked is tetszene a Once upon a time :).

      Az Életrevalókat mindenképp nézd meg, mert nagyon jó. Nem tudom, hogy a Bakancslistát láttad-e már, de kb. annak a hangulatához tudnám hasonlítani.

      Nekem tényleg szörnyű hangom van, max. akkor énekelek, ha senki sem hallja :D.

Vélemény, hozzászólás?

