Mouryou no hako


Ezt az animét még akkor kezdtem el nézni, amikor futott, de olyan lassan jött ki hozzá a felirat, hogy a 6. rész után inkább félretettem,  mert úgy éreztem, hogy egyre nehezebben bírom követni. Pár hete azonban eszembe jutott, hogy érdekes volt és már van is hozzá végig felirat, szóval ismét belevetettem magam a „dobozok” világába.

Történet: különös gyilkosságok borzolják a kedélyeket. Több középiskolás lány testrészeit is megtalálják dobozokban. Az egyik eltűnt lány anyja felfogad egy nyomozót, hogy derítse ki, mi történhetett. A nyomozó aztán összefog egy antik könyvárussal, később pedig mások is csatlakoznak hozzájuk.

Az első, ami anno felkeltette a figyelmem (a történeten kívül) az animáció volt. Persze azóta már jobban képben vagyok a stúdiókat illetően, szóval szinte meg sem lepett, hogy a Madhouse ilyen minőségi munkát adott ki a kezei közül. Erre nem is fecsérelnék több szót, inkább lássuk, hogy mi a helyzet a sztorival.

Az alapszituáció érdekes. A tálalás azonban nem valószínű, hogy mindenki tetszését elnyeri, ugyanis nagy szerepük van a párbeszédeknek, ami sokak számára unalmasnak tűnhet. Volt olyan rész, amiben a szereplők végig ültek és beszélgettek. Anno pont itt adtam fel a sorozatot, no nem azért, mert untam volna, hanem 1-1 rész között olyan sok volt a kihagyás a feliratot illetően, hogy képtelen voltam tovább követni a sokszor össze nem illőnek tűnő eseményeket és a rengeteg nevet. Ezt a sorozatot ugyanis tényleg érdemes vagy maratonozni, vagy legalább hetente 1 részt megnézni, ugyanis könnyen beleeshetünk abba a csapdába, hogy elveszünk az információk között.

Összességében azonban nagyon tetszett a sorozat. Eleve szeretem a nyomozós cuccokat, itt pedig rendesen kattoghatott az ember agya, ha megpróbálta magában összerakni a dolgokat. Spoilerezni nem fogok, de annyit elárulok, hogy a végén minden a helyére kerül.

Az azonban kicsit érződik, hogy egy hosszabb regényt sűrítettek bele 13 részbe, ez pedig úgy érzem, hogy a szereplők rovására ment. Nem mintha nem tudnánk meg róluk a lényeges információkat, azonban nehezen lehet őket igazán megkedvelni.

Aki szereti a nyomozós, kissé bizarr sorozatokat és nem zavarja, ha a történések kicsit belassulnak, azoknak bátran ajánlom a Mouryou no hako megnézését.

Értékelés: 8/10

(Kíváncsi lettem a pár éve készült mozifilmre is, bár elképzelésem sincs arról, hogy hogyan tudják ezt a sztorit belezsúfolni 2 órába.)

2 hozzászólás

  1. Ezt én még akkor néztem, amikor frissen kijöttek a feliratok a részekhez, és tényleg nem tettek jót neki a nagy időkihagyások. Ettől függetlenül tetszett, és a végén tényleg szép kerekre kihozták a történetet (mondjuk volt egy-két bizarro dolog benne), úgyhogy mindenképpen újra akarom nézni majd valamikor.

    A filmet meg már én is kerestem régebben, de csak valami kínai feliratos verziót találtam. ^^’

    • Én is csak azt a verziót találtam meg, de még azt sem tudtam letölteni XD.

      Mondjuk az eredeti regényt is szívesen elolvasnám, de arra még kevesebb esélyem van, mint a film megnézésére :D.

Vélemény, hozzászólás?

