Első ránézésre: Shinsekai yori, Tonari no Kaibutsu-kun és Kamisama Hajimemashita

Shinsekai yori:

Emlékszem, hogy ezt a sorozatot még az első promókép megjelenése után raktam be a tervezett sorozatok közé, annyira hangulatosnak (bár borult hangulatúnak) tűnt. Nem igazán olvastam utána a sztorinak, szóval nem voltak különösebb elvárásaim a sorozattól. Aztán belebotlottam MAL-on egy topicba, amiben arról beszéltek, hogy lesz-e benne fanservice… akkor szembesültem a sorozat manga változatával, ami kb. egy középszerű fanservice cuccnak tűnik. Ekkor kicsit lelankadt az érdeklődésem, de aztán kiderült, hogy az anime az eredeti regény alapján megy, ami nincs tele ilyen jelenetekkel. Az első rész alapján pedig azt kaptam, amit eredetileg is vártam: egy elég borús hangulatú animét, ahol megfejtésre vár pár titok (a szereplőknek legalábbis… nekünk annyira nem, mert a MAL-os leírás elég sokat elárul :D).  Egyelőre tehát inkább pozitív benyomásaim vannak a sorozatról, remélem a későbbiekben sem fog ez változni. A fanservice pedig nem hiányzik, teljesen odalenne az egész hangulata.
Még annyit tennék hozzá, hogy szokás szerint itt is fiatalok a szereplők, de azok, akik ismerik az író munkásságát, azt mondják, hogy nem kell ezzel törődni, mert a sztorik bőven kárpótolják ezért az embert,  ugyanis komolyabb témákat is elővesz. Egyébként itt olvasható egy jó kis interjú az íróval.

Tonari no Kaibutsu-kun

Kicsit félve várom a shoujo sorozatokat, mert vagy már az elején is laposnak tűnnek, vagy pár rész után laposodnak el. A Tonari no Kaibutsu-kun viszont elég jól indított, már az is nagy plusz, hogy egy rész alapján sikerült megkedvelnem a szereplőket, így pedig még nagyobb az esélye annak, hogy nem fogom pár rész után megunni. A poénok a helyükön vannak, kikapcsolódásnak tökéletesen megfelel.

Kamisama Hajimemashita

És úgy tűnik, hogy az előzőekben felvetett állításom, miszerint a shoujok többsége laposnak tűnik, kezd megdőlni, hisz egyszerre két sorozat is indult a szezonban, ami elnyerte a tetszésemet. Ha a Tonari no Kaibutsu-kunon jókat nevettem, akkor ezen mit csináltam? Ennek a sorozatnak a humora ugyanis még inkább tetszett, ráadásul a karakterek is szimpatikusak. Láttam, hogy a manga olvasók közül nem mindenki volt elégedett az első résszel (mert hogy 3, vagy hány fejezetet dolgoz fel), de így látatlanban én ezt nem éreztem, szerintem jó indítás volt ez :).

3 hozzászólás

  1. Nem értem, hogy mi problémájuk volt egyeseknek a Kamisama Hajimemeashitával. Tényleg 3 fejezetet dolgozott fel az első rész, de nem hagytak ki semmi fontosat, és csak apróbb változtatások voltak. Spórolniuk se kell nagyon a mangával, mert van nyolcvanvalahány fejezet, amiből dolgozhatnak.
    Reméljük ilyen marad végig, mert akkor nagyon jó adaptáció lesz. ^^

    • Hát… vannak olyanok, akiknek már az sem tetszik, ha valami apróságot kihagynak :D. De szerintem is nagyon élvezhető volt… nem ismerem a mangát, de nem éreztem úgy, hogy esetleg elkapkodták volna vagy ilyesmi.

  2. Tonarinak a humora engem megvett, különösen a második résszel, mikoris még több bugris személy csatlakozott a társasághoz.

    Vele szemben a Kamisama kezdése tényleg elég lapos volt, egyszerű tucat shoujo a legsablonosabb elemekből összerakva. De az első rész vége tetszett, úgyhogy nézem tovább, 13részt kibírok belőlek.

Vélemény, hozzászólás?

