Ookami kodomo no Ame to Yuki

ookamikodomo
Köszönet az Anilogue-nak, hogy moziban tekinthettem meg ezt a filmet.

Történet: Hana éli egyetemista életét, míg nem az egyik órán meglát egy jóképű fiatalembert (Ookami). Összebarátkozik vele, egymásba szeretnek és eddig minden szép és jó… de aztán kiderül, hogy a férfi egy farkasember (nem, nem a horrorfilmek farkasemberére kell gondolni). Hanát ez azonban nem zavarja, sőt, hamarosan születik egy kislányuk (Yuki), majd később egy kisfiúk is (Ame). A boldogságnak azonban hamar vége szakad, miután Ookami sajnálatos körülmények között meghal, Hana pedig egyedül marad a két gyerekkel… ami nem is lenne ritka eset, de hát félig farkas-félig ember gyerekek nevelése közel sem könnyű feladat. Amikor elkezdenek gyűlni a problémák, Hana úgy dönt, hogy inkább vidékre költözik, egy erdő mellé és ott neveli fel a gyerekeket…

Ez a film főleg azért érdekelt, mert Hosoda Mamoru legújabb rendezése. Igaz, továbbra is a Toki wo kakeru shoujo tőle a kedvencem, de ez a movie is nagyon jó kikapcsolódás volt. Egy kedves történet a gyereknevelésről (még ha azok a gyerekek nem is teljesen átlagosak :D).

A szereplők nagyon szimpatikusak voltak. Ookamiból mondjuk nem láttunk sokat, de ahhoz eleget, hogy értsük Hana miért is szereti ennyire. Hana nagyon szerethető karakter volt, néha vele együtt nevetett az ember, máskor meg sajnálta. Yuki és Ame pedig mind a ketten édesek voltak, de ha kedvencet kéne választanom, akkor Amet mondanám. Egyébként a történet 13 évet ölel fel, szóval érdekes volt látni, hogy a gyerekek hova fejlődnek, mert talán mondanom se kell, hogy sok mindenen keresztülmennek majd.

Amit mindenképp ki szeretnék emelni, az a zene. Az OST valami fantasztikus volt, sokat hozzáadott a hangulathoz. Persze az animációra sem lehet sok panasz.

Ha pedig már a hangulatot emlegettem: jól eltalálták. Váltakoznak a vicces és szomorkásabb, komoly jelenetek, de jó átfedések voltak ezek között. Az egyik kedvenc jelenetem az, amikor [spoiler]Hana azon gondolkodik, hogy Yukit az orvoshoz vagy az állatorvoshoz vigye-e XDDDDD.[spoiler vége]
Egyetlen számomra (és a moziban hallatott hangok alapján mások számára is) WTF jelenet van a filmben, de az szerencsére rövid :D.

Összességében egy aranyos kis film, ami remek kikapcsolódás. Nem mondom, hogy sok újat nyújtana, de nem is ez a célja. Nem bántam meg, hogy elmentem a moziba megnézni.

Értékelés: 8/10

7 hozzászólás

  1. Ilyenkor bánom, hogy nem a fővárosban élek, mert mindig lemaradok az ilyenekről, és marad a várakozás a DVD megjelenésre. 😦

    • Igen, kár, hogy máshova nem viszik a filmeket :S. Bár úgy rémlik, mintha régen vidéken is lett volna ilyen… de lehet, hogy keverem valamivel.

      • Hát én max. Pécsről vagy Szegedről tudnám elképzelni, hogy ilyen fesztiválfilmeket vetítsenek náluk, de én Zalában lakom, úgyhogy azok is messze lennének…

  2. Közben beugrott, hogy valószínűleg arra emlékeztem, hogy néhány évvel ezelőtt a Ghost in the shellt meg az Akirát mutatták be vidéki mozikban is… de az se most volt már :S.

  3. “Váltakoznak a vicces és szomorkásabb, komoly jelenetek, de jó átfedések voltak ezek között.” – Én pont emiatt értékeltem közepesre. Teljesen olyan volt, mint az én tanulmányi átlagom: ha érdekelt az anyagrész, akkor 5-ös, ha nem, akkor 1-es voltam. Itt is hol tetszett, hol meg nem, így kapott nálam 5/10 pontot.
    Á, a wtf jelenet! Fajok közötti erotika… (Te láttad a Stop shop 2-t? Abban van ez a poén. Mondjuk ezt már szerintem ott a moziban is ellőttem.)

Vélemény, hozzászólás?

