Best of anime 2012

Nem tudom, mennyire lesz erőm/kedvem az elkövetkezendő pár napban, szóval inkább már most megírom az idei best of bejegyzést :). Ha összegeznem kéne az évet, annyit mondanék, hogy elég gyenge volt. Persze most is voltak remek sorozatok, de míg tavaly több jelöltem is volt 1-1 kategóriában, most volt olyan, hogy úgy kellett összekaparnom valamit, hogy megmaradjon 1-1 kategória. Természetesen az idén is voltak olyan animék, amiket nem vettem számításba ebben a bejegyzésben, konkrétan ezekről van szó:
Chihayafuru – már tavaly is ez lett a nyertes néhány kategóriában, szóval most nem “neveztem”
Fairy tail – régóta megy már, nagyjából már úgyis konkrét véleményem van róla
Hunter x hunter – mert elfogult lennék, ugyanis most ment le a Yorkshin arc, ami nagy kedvencem, ahogy ezt már többször is hangsúlyoztam.
Natsume yuujinchou shi – ez már a 4. évad volt, szóval nem lenne fair, ha megint sok kategóriát ez a sorozat vinne el (pl. legjobb folytatás, legjobb férfi főszereplő, stb.)

A “nyertesek” a tovább mögött :).

Legjobb sorozat
Uchuu kyoudai
uchuu_kyoudai
Ebben a kategóriában még a Shinsekai yori lett volna a jelöltem, de végül az Uchuu Kyoudaira esett a választásom, hiszen már jóval több rész kijött belőle és így bennem is már egy kiforrottabb kép él róla. Jó történet, remek szereplőgárda és az 1-2 unalmasabb rész ellenére is még mindig le tud kötni :).

Legnagyobb csalódás
Sword Art Online
sword_art_online
Talán van még olyan, aki emlékszik arra, hogy a tavalyi best of bejegyzésben ezt írtam a “legjobban várom” kategóriába. Sajnos amennyire vártam, akkora csalódás lett. Az első pár rész alapján még jónak tűnt, majd jöttek a lapos 1-1 részes sztorik, a béna románc, a szereplők pedig egyre unalmasabbak lettek. 16 részt néztem meg belőle, de már bánom, hogy nem dobtam 5 rész után.

Legnagyobb meglepetés
Ixion saga DT
ixion_saga
Ezt a sorozatot Mariko ajánlása miatt kezdtem el nézni és hogy én mekkorát csalódtam (persze pozitívan)! Egyáltalán nem állt szándékomban belenézni, de már az első rész meggyőzött és szerencsére azóta is sikerül minden résznek megnevettetnie… remélem marad ez a színvonal :).

Legjobb akció sorozat
Zetsuen no Tempest
zetsuen_no_tempest
Avagy egy másik nagy meglepetés. Erről a sorozatról sem hittem volna, hogy ennyire jó lesz, de végül az egyik kedvencem lett. Persze annak a veszélye fenn áll még mindig, hogy kap valami béna anime original befejezést, de már az eddigiekért is megérte nézni, mert remek fordulatok vannak benne.

Legjobb vígjáték
Shirokuma Cafe
shirokuma_cafe
Ennek  a kategóriának az Ixion Saga DT is a jelöltje volt és végül itt is az döntött, hogy a Shirokuma Cafeból már több részt láttam. Igaz, hogy néha egy kicsit önismétlő, de még mindig sikerül megmosolyogtatnia és minden héten kikapcsol 20 percre :). A szereplők pedig még mindig nagyon tudják oltani egymást XD.

Legjobb dráma
Shinsekai yori
shinsekai_yori
Ebben a kategóriában viszont toronymagasan vezet a Shinsekai yori, még akkor is, ha esetleg a maradék részek már nem lesznek ilyen jók. Igazából a legtöbb dráma, amit idén láttam, valamilyen szerelmi sokszög miatt volt… és bár ebben is van szerelemmel kapcsolatos dráma, azért itt mégis jóval többről van szó. AZ A 10. RÉSZ :'(!

Legjobb animáció
Hyouka
hyouka
A sorozat elején még azt hittem, hogy ez az anime majd több kategóriában is győzedelmeskedni fog nálam, de végül nem így lett… de azt nem lehet vitatni, hogy a grafikája az elejétől a végéig nagyon szép volt :).

Legjobb folytatás
Kimi to boku 2
kimi_to_boku2
Ennek a sorozatnak nagyon jót tett, hogy már ismertük a szereplőket, ugyanis az első évad eleje épp azért volt egy kicsit unalmas, mert nem igazán jöttek át akkor még a poénok és a karakterek sajátosságai. Ez viszont a 2. évadban már nem jelentett gondot, az elejétől a végéig nagyon jól szórakoztam rajta :).

A “leginkább szüksége van folytatásra” sorozat:
Kamisama hajimemashita
kamisama_hajimemashita
Igaz, hogy az utolsó részét még nem láttam, de nem is számít, mert szívesen nézném tovább ezt a sorozatot :).

Legjobb opening:
Jojo’s bizarre adventure (1. OP)

Legjobb ending
Shinsekai yori
Sajnos a rendes endinget nem találtam meg tube-on, pedig annak jobban tetszik az animációja :(.

Legjobb OST
Sakamichi no Apollon

Legjobb női főszereplő
Morgiana (Magi)
morgiana
Ez volt az egyik kategória, ahol egy kicsit bajban voltam, mert hirtelen egy olyan női főszereplő sem ugrott be, aki különleges lett volna. A másik jelöltem Nanami lett volna a Kamisama Hajimemashitából, de végül Morgianat választottam, mert az ő karakterét jobban ismerem és végül is az egyik kedvenc szereplőm a Magiban :).

Legjobb férfi főszereplő
Nanba Mutta (Uchuu kyoudai)
nanba
Ez viszont nem volt kérdéses :D. Azon kevés szereplők egyike, akit rögtön az első jelenete után megszerettem :D.

Legjobb női mellékszereplő
Natsume Asako (Tonari no Kaibutsu-kun)
natsume
Ebben a sorozatban a mellékszereplők sokkal jobbak és érdekesebbek voltak, mint a főszereplő páros XD. Natsume pedig az egyik oka volt annak, hogy végignéztem a sorozatot, nagyon jó arc volt :D.

Legjobb férfi mellékszereplő
Katsuragi Junichi (Sakamichi no Apollon)
katsuragi
Ő volt a kedven szereplőm a sorozatban, ráadásul a kedvenc jelenetem is hozzá kapcsolódik :).

Legaranyosabb szereplő
Penguin-san (Shirokuma cafe)
penguin
Igaz, hogy ez a sorozat tele van aranyosabbnál aranyosabb szereplőkkel, de akkor is Penguin-san az igazi <3.

Kedvenc páros
Saki&Shun (Shinsekai yori)
saki shun
Róluk csak spoileres közös képem volt, szóval inkább külön-külön raktam fel. Igaz, hogy bírom pl. a Saki&Satoru párost is, de Shun karaktere már az elejétől fogva közelebb áll hozzám, ezért őket választottam. Ki tudja, talán [spoiler]az egész tragikusság, ami végig körüllengte őket és a 10. részben történtek is közrejátszottak abban, hogy inkább ezt a párost választottam.[spoiler vége]

Ezt várom a legjobban 2013-ban
Shingeki no Kyojin
shingeki_no_kyojin
A jelöltjeim közé tartozott még a Chihayafuru 2 és a Kuroko no basket 2 is, de elég nyilvánvaló, hogy olyan sorozatok folytatását várom, amik tetszettek, szóval végül a Shingeki mellett döntöttem… és igaz is, nagyon remélem, hogy jó adaptáció lesz és fogom annyira élvezni, mint a mangát (alig várom, hogy néhány kedvenc jelenetemet lássam az animében :D).

Ez lenne az én 2012-es listám, persze kíváncsi vagyok a Tiétekre is :).

5 hozzászólás

  1. Az enyém (mmint a listám) “egy utcával” odébb van, szal csak pár megjegyzés. 😀

    Kedvenc mellékszereplők… Nice taste you have. :3

    Ami a kategóriákat illeti: jómagam kénytelen voltam eldobni egy párat, mert egyszerűen annyira nem volt oda egyetlen jó jelöltem se, hogy az már fájt.

    Shinsekai: Na jó, jövőhéttől megpróbálok helyet szorítani neki, mert tényleg baromi kíváncsi vagyok.

    • Hajrá-hajrá a Shinsekaihoz :D. Csak arra készülj fel, hogy az animáció minősége sajnos eléggé hullámzó :S. Esetleg a Zetsuen no Tempestbe is nézz bele valamikor, szerintem talán az is tetszene.

  2. Sok helyen egyezik a jelöltünk 😀
    De a Kamisamából nekem ez az egy évad is sok volt. A leggyengébbnek tartom a szezon három shoujojából (egyébként szeretem a műfajt). Ugyanolyan céltalan mint a Tonari, a karakterek még a SAOs arcoknál és sablonosabbak és unalmasak, Nanami ritka bugyuta és jellemtelen hősnő, egy-kettőtől eltekintve a poénok is gyengék és fárasztóak voltak. Szvsz.
    Számomra tipikusan az a színtelen-szagtalan tucat-anime volt, amit rezdületlen arccal néztem végig és amire a következő szezonban már nem is emlékszem.

    • A Kamisama nekem úgy lett végül a kedvenc shoujom idén, hogy az összes többiben nagyot csalódtam :S. Az egyetlen bajom vele az, hogy tényleg nem igazán ismerjük meg a szereplőket, épp ezért gondolom azt, hogy a manga valószínűleg sokkal jobb.
      Amúgy jól jönne már egy igazán jó shoujo, nem is tudom mikor láttam utoljára ilyet. A legtöbb sorozatban kb. ugyanazokat a dolgokat lövik el (önbizalomhiány, szerelmi sokszögek, hülye félreértések, stb…).

  3. Akkor az én listám:

    Legjobb anime: Chihayafuru (az Uchuu Kyoudai még nem ért véget, úgyhogy nem játszik).
    Legnagyobb csalódás: Natsuyuki Rendezvous
    Legnagyobb meglepetés: Kuroko no Basuke
    Legjobb akció sorozat: ide nincs jelöltem ^^
    Legjobb vígjáték: Kamisama Hajimemashita
    Legjobb dráma: Sakamichi no Apollon
    Legjobb animáció: Tsuritama
    Legjobb folytatás: Natsume Yuujinchou Shi
    Leginkább szüksége van folytatásra: Kami-sama Hajimemashita
    Legjobb OP: Nothing’s Carved In Stone – Spirit Inspiration (Zetsuen no Tempest)
    Legjobb ED: EGOIST – Namae no Nai Kaibutsu (Psycho-Pass)
    Legjobb OST: Kuroko no Basuke, Chihayafuru
    Legjobb női főszereplő: Momozono Nanami (Kamisama Hajimemashita) (Chihayát már tavaly ellőttem)
    Legjobb férfi főszereplő: Nanba Mutta (Uchuu Kyoudai)
    Legjobb női mellékszereplő: Itou Serika (Uchuu Kyoudai)
    Legjobb férfi mellékszereplő: Makabe Kenji (Uchuu Kyoudai)
    Legaranyosabb szereplő: Penguin-san (Shirokuma Cafe)
    Kedvenc páros: Tomoe és Nanami (Kamisama Hajimemashita)
    Ezt várom a legjobban 2013-ban: Saint Young Men mozi

    A Shinsekai Yorit meg pótolnom kell valamikor, de szerintem most már megvárom, amíg véget ér.

Vélemény, hozzászólás?

