Ransom Riggs: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei

ransom_riggs_vandorsolyom
Egy családi tragédia után a tizenhat esztendős Jacob egy távoli, Wales partjai közelében lévő szigetre kerül, ahol felfedezi Vándorsólyom kisasszony különös gyermekek számára alapított otthonának omladozó romjait. Ahogy Jacob végigjárja az elhagyott hálótermeket és folyosókat, rájön, hogy az itt rejtegetett árvák többek voltak különösnél. Talán veszélyesek. Lehet, hogy jó okból zárták őket el egy kietlen szigeten. És valamiképpen – legyen ez bármilyen valószínűtlen is – talán még mindig élnek. (Köszönet a fülszövegnek~)

Először is leszögezném, hogy remek ötletnek tartom azt, hogy az író régi fényképek alapján felépített egy történetet, hisz ha meglátunk egy évtizedekkel korábban készült fotót, talán nekünk is megfordul a fejünkben, hogy milyen történet szőheti körül, milyen emberek lehettek azok, akiket látunk rajta, stb.

Őszintén szólva a fülszöveg és az ötlet alapján ígéretesnek tűnt és emiatt én sokkal többet vártam ettől a könyvtől. Azt hittem, hogy tele lesz rejtélyekkel és majd többször is leesik az állam olvasás közben, de sajnos nem így lett. Az elejére még jellemző ez, de viszonylag hamar kiderülnek a fontosabb dolgok, amikben számomra nem volt meg a meglepetés faktor, a későbbi események pedig még ennél is kiszámíthatóbbak voltak.

A szereplők szintén nem győztek meg. Ennek valószínűleg az az oka, hogy az egész sztorit Jacob szemszögéből látjuk, így csak az ő gondolatait és érzéseit ismerjük meg, a többi szereplőét nem, pedig én szívesen megtudtam volna róluk többet is.

Az írási stílussal amúgy nincs gond, nagyon olvasmányos és jó gyorsan lehet haladni a könyvvel. A kiadás is nagyon szép, jól tették, hogy belerakták azokat a régi fotókat, amik szóba kerülnek a regény folyamán.

A vége elég befejezetlennek tűnt, de azóta utánanéztem és elvileg készül a folytatás, szóval ezek után ez érthető. Bár kicsit csalódás volt számomra ez a regény, azért a folytatásra kíváncsi vagyok és adok esélyt neki, hiszen abban talán csiszolódnak azok a dolgok, amiket most hibaként róttam fel.

Értékelés: 3,5/5

Vélemény, hozzászólás?

