Utopia

Utopia
Említettem már, hogy ritkán kezdek bele új sorozatokba… nos, ez a brit szériákra még inkább vonatkozik, hiszen náluk a legtöbb sorozatnál elég rövid 1-1 évad, viszont sokszor többet kell várni a folytatásra (khm, Sherlock :D). Ez azonban kezd megváltozni, mert az utóbbi időben nagyon rákattantam a szigetország sorozataira, mert nagyon tudnak valamit… remek sztorik és kiváló színészi játék jellemzi őket (persze vannak náluk is gyengébb sorozatok, de az utóbbi időben valahogy mindig olyanokat fogok ki, amik tetszenek). Na, de térjünk rá az Utopiára… már akkor szemeztem vele, amikor kijött az első rész, de végül úgy döntöttem, hogy mivel úgyis csak 6 részes lesz az első évad, ezért megvárom, míg véget ér és majd akkor meglátom, hogy milyen vélemények születnek róla. Nos, meglepően sok jót hallottam róla, ezért a héten már végig is néztem.

Történet: főszereplőink megszerzik egy kultikus képregény, az Utopia folytatását. Ebben állítólag nagyon fontos dolgok vannak leírva, épp ezért egy szervezet is célba veszi őket, hogy megszerezzék a kéziratot…

Na jó, elismerem, hogy ez nagyon nem jó történetleírás, de még véletlenül sem szeretnék róla bővebben beszélni, nehogy akár a legapróbb dolgot is lelőjem, ugyanis ezt a sorozatot végig kell izgulni.

Az első dolog, amire a screenshotok alapján felfigyeltem, az a különleges képi világ. Nekem nagyon tetszett, hogy ilyen élénkek a színek, mert ez is megadta a sorozat alaphangulatát. Az első rész még elég nyomasztó, de utána kezdenek kiderülni a dolgok és onnantól kezdve már „csak” izgalmas. Azt meg kell említenem, hogy vannak elég brutális/véres jelenetek, bár szerintem a legrosszabbon már az első részben túlesnek, de aki nem bírja az ilyesmit, az jól gondolja meg, hogy belenéz-e.

Az első bekezdésben már említettem, hogy a brit sorozatokban milyen remek színészek szoktak lenni. Ez az Utopia esetében sincs másként.  Van valami a brit színészekben, ami sokkal színesebbé teszi a játékukat, mint az amerikaiakét. Nagyon értenek a castingoláshoz, mert eddig ahány színészt láttam a sorozataikban, annyinál éreztem azt, hogy „na, ezt a szerepet mintha csak ráöntötték volna”.  És ez nem csak a főszereplőkre, hanem a kb. 1 részben feltűnő mellékszereplőkre is vonatkozik.

De még mielőtt még jobban elkanyarodnék a témától: egyszóval az Utopia az utóbbi idők egyik legegyedibb sorozata, de mégsem ajánlanám mindenkinek, mert valakinek vagy bejön ez az egyedi hangulat, vagy nem. Viszont a történet nagyon jól fel van építve, a karakterek érdekesek, ráadásul olyan témát vet fel, amin érdemes elgondolkodni.

Egyelőre nem tudni, hogy lesz-e második évad, de ez senkit se tartson vissza, mert bár maradt néhány kérdés, azért le van annyira zárva az első évad, hogy lehessen befejezésnek is tekinteni.

2 hozzászólás

  1. Uh, ezt én is megakarom nézni, pláne, hogy az egyik haver kábé kétnaponta azzal zaklat, hogy megnéztem e már. 😀

    Kellően egyedi ahhoz, hogy érdekeljen. :3

Vélemény, hozzászólás?

