Első ránézésre: Tavaszi szezon 2013

Nem túl sok sorozat érdekelt ebből a szezonból, szóval gondoltam megvárom, amíg ezek közül mindegyiknek kijön az első része és csak azután írom meg a szokásos “első ránézésre” bejegyzést. Igaz, a Higurashi még nem kezdődött el, de arról még mindig nem tudom, hogy pontosan mi is lesz, szóval lehet, hogy csak azután nézek bele, hogy végig lement. Na, most pedig lássuk a tavaszi felhozatalt (legalábbis azt a részét, ami érdekelt):

Aku no hana
aku_no_hana

Kezdjük is rögtön azzal a sorozattal, ami az utóbbi évek talán legnagyobb felháborodását váltotta ki. Megértem azokat, akik szeretik a mangát és hatalmasat csalódtak ebben az animációban. Nekem se jött be ez a rész… de nem csak az animáció miatt, hanem azért sem, mert unalmas volt (mondjuk a hangulata nem volt rossz, de nem is fogott meg annyira, mint pl. a Shinsekai yorié, ha már nyomasztó hangulatról van szó). Igazából talán érdekes is lenne egy ilyen animáció, ha mondjuk egy original cuccnál használják, de manga adaptációnál szerintem ez nagyon rizikós lépés volt. Még 1-2 részt megnézek, mert ennyit általában minden sorozatnak szoktam adni, de ha addig sem tudok mit kezdeni az animációval, akkor dobom. Viszont az az egy jó van ebben a felfordulásban, hogy rengeteg poén kép készült már belőle :D.

Arata Kangatari
arata_kangatari
A főszereplő srác nagyon nem szimpatikus. Remélem, hogy hamar a karakterfejlődés útjára lép, mert így nem fogom sokáig bírni. Persze most Hinohara Aratára gondolok, mert a másik világbeli Arata sokkal szimpatikusabb volt. A másik rossz előérzetem pedig az, hogy ez a sorozat nem lesz több valami tucat-shounennél, de ne legyen igazam :D.

Karneval
karneval
Na, ennek szimplán tipikus kezdése volt. Összegyűltek a főszereplők és ennyi. Látok benne lehetőséget, de kicsit aggaszt, hogy a manga még fut, így pedig könnyen a Pandora hearts sorsára juthat az anime (akik nem látták volna a PH-t: sokáig élvezetes és mangahű adaptáció, majd az utolsó pár résznél mintha eszükbe jutott volna, hogy “hoppá, ezt le kéne valahogy zárni” és kaptunk egy jó kis összecsapott befejezést…).

RDG: Red Data Girl
red_data_girl
Na, itt meg a főszereplő lány nem túl szimpatikus. Viszont érdekes lesz látni, hogyan alakul a kapcsolata Miyukival, aki eddig ki nem állhatja őt. Ha a köztük levő dinamikát jól ábrázolják, akkor érdekes sorozat lesz ez.

Shingeki no Kyojin
shingeki
Mindig más úgy nézni egy új anime sorozatot, hogy az ember már ismeri a mangát, mert így nagyobb elvárásokkal ül le elé. Már említettem a Shingeki mangás bejegyzésében, hogy elég lassan nyert meg magának a sorozat, de azt hiszem az animének könnyebb dolga lett volna. Ez egyszerűen animációért kiált, sokkal jobb az ilyen akciókat így végignézni. Eddig nincs semmi panaszom az animére, Yuuki Kaji mondjuk megint sokat kiabált, amit tudom, hogy sokan nem szeretnek, de Eren azért szerencsére nem egészen ilyen lesz, szóval később talán már másabb hangon fog beszélni (a második trailerben kifejezetten jó volt a dühös hangja :D). Mondjuk már most azt várom, hogy láthassam néhány kedvenc jelenetemet (a kép természetesen spoiler, szóval vigyázat!) és persze a kedvenc karakterem felbukkanását sem utasítom vissza :D. Ja, és az opening király! Ritkán fognak meg openingek már elsőre és ritkán is nézem meg őket többször, de azt hiszem ezt egyik résznél sem fogom átpörgetni.

Suisei no Gargantia
gargantia
Na jó, ez az egy sorozat kakukktojás, mert nem terveztem, hogy belenézek. Viszont egész jó véleményeket olvastam róla, szóval beadtam a derekamat. A rész első felét mondjuk untam, mivel még senkiről semmit nem lehetett tudni, így pedig nem túl izgalmas végignézni egy harcjelenetet, de a második fele tetszett, kíváncsi lettem arra, hogy mit hoznak ki belőle :).

9 hozzászólás

  1. Azokból, amikbe belenéztem a Shingeki és Gargantia tudhatja a legerősebb kezdést magáénak. Red Data Girlben az események mögötti misztikum fogott meg igazán.

    Aku no Hanát terveztem nézni, de ilyen rajzolással szigorúan felejtőssé vált. Mivel a sztorit már ismerem a mangából, az anime ahhoz csak vizuálisan adhatott volna egy kis pluszt, de anélkül felesleges néznem.

    Karnevált kihagyom, túl sok benne a bishi 😀
    Aratát szintén, mert most nem vagyok vevő Watase Yuu agyonbonyolított shoujo melodráma történetére.

    • Karneválról annyit tudok, hogy bár sok benne a bishi, attól még szerencsére nincs shounen-aios beütése… remélem, hogy tényleg így is lesz :D.

      Watase Yuutól én csak az Ayashi no Cerest ismerem (abból is csak az animét), de nem hagyott bennem mély nyomokat. A Fushigi Yuugit tervezem még megnézni tőle, de gondoltam ha már jön az Arata, akkor jó lesz az is “ismerkedésnek”… mondjuk ez állítólag shounen, de kétlem, hogy teljesen kizárná belőle a shoujo vonalat :D.

  2. Ugyan az Aku no Hanát tisztességesen hazavágta rotoszkóp-san (azon a képen meg röhögök, mint a hülyék xDDD), de cserébe viszont a Shingeki bejövős volt. 100%, hogy nézni fogom.

    Ezen kívül belenézek még vagy a Hatarakuba vagy a Gargantiába, bár ezekhez még erőt kell gyűjtsek.

  3. Amúgy írtam egy ilyen rivjút MAL-ra, de sajna törölték:

    “The story of Shingeki no Kyojin is one of the most entertaining one I’ve ever seen: A random anime is airing in Japan, generating an enormous fanbase within a short period of time. Some keyboard warriors (a.k.a the main characters) decide they are going to reform the art of review writing. Their dream is to make a charismatic über alles review about the premised anime being equal to others who only write reviews when the show is ended. As they perform their plot, an evil organization named „For God’s sake stop reviewing shows when only one or two episodes are out!” tracks them down. It ends up turning into a thrilling war between the two interests making Shingeki no Kyojin a unique and matchless masterpiece.”

    (Bocs a dupláért… ^^”)

    • Ne is mondd, én sem értem minek írnak review-t az első pár rész alapján. Oké, nekem is nagyon bejött az első rész, sőt, sokkal jobb lett, mint vártam, de ennyi után még teljesen felesleges kikiáltani mesterműnek.

      Gargantiának szerintem adj egy esélyt, nem tűnik rossznak. A Hatarakun is gondolkodtam, de arról még inkább várok bővebb véleményeket.

  4. Az Aku no Hana hírét már én is hallottam. Nagyon gázul néznek ki az arcok benne, főleg a szemüveges csaj, ő a képek többségén úgy fest, mintha Down-kóros lenne. Részvétem. ^^’

    Az Arata Kangatari és a Kerneval eddig nálam is so-so, majd meglátjuk mi sül ki belőlük. A Red Data Girl-t viszont én három rész után kaszáltam, egyszerűen nem bírtam elviselni az életképtelen főhőnőt, de voltak még más idegesítő dolgok is benne.

    Eddig a titánok jöttek be leginkább ebből a szezonból, de ezt már megbeszéltük. 🙂

    A Suisei no Gargantiát én se terveztem, de aztán még is belenéztem, és eddig nem volt rossz, amit láttam, látok fantáziát a történetben és a főszereplőben is. Ja és Sugita Tomokazu még egy mesterséges intelligenciát is szimpatikussá tud tenni. XD

    • Aku no hanánál ez a hasonlat még nem jutott az eszembe, de most hogy mondod, tényleg úgy néz ki :’D.

      Szóval az RDG-s csaj nem nagyon változik… én még csak a második részét néztem meg, de továbbra sem szimpi, a srácot viszont bírom, néha kifejezetten jó érzés, hogy legalább ő így rászól :D.

      Sugita minden szerepben rulez, még a mesterséges intelligenciáéban is :D.

  5. Szia ! Ajánlom figyelmedbe a következő sorozatot. Biztos vagyok benne ,hogy tetszeni fog 🙂 Sakurasou no Pet na Kanojo engem nagyon megfogott szép történet, remek animálás, az utóbbi évek legjobb romantikus vígjáték animéje

    • Köszi, felvettem a tervezettek közé :). Mondjuk amikor futott, akkor is bele akartam nézni, de ez végül időhiány miatt elmaradt.

Vélemény, hozzászólás?

