Urasawa Naoki: 20th Century boys

20thcentury
Egyik nap megakadt a szemem a MAL-os manga listámon. Észrevettem, hogy rengeteg mangát felraktam a tervezettek közé és arra gondoltam, hogy ebből azért valahogy le is kéne faragni egy kicsit. Ez pedig úgy a legegyszerűbb, ha leülök és elolvasok egy párat… bár az az igazság, hogy nem szeretek gépen olvasni, de hát máshogy nem tudom megoldani. Első „áldozatként” pedig a 20th Century boysra esett a választásom, ugyanis nagyon szeretem Urasawa Naoki másik mangáját, a Monstert. A Monsterrel már jó néhány éve, hogy először találkoztam, szóval épp ideje volt, hogy végre megismerkedjek a mangaka másik híres sorozatával.

Történet: Kenjinek teljesen átlagos gyerekkora volt. A barátaival csináltak egy titkos bázist, ahol rendszeresen összegyűltek és arról álmodoztak, hogy egy nap majd megmentik a világot. Minden részletet kidolgoztak: hogyan támadnák meg a világot a gonoszok, mi ellen kéne harcolniuk. Ezeket pedig a „Jóslatok könyvébe” jegyezték fel. Aztán elteltek az évek, a gyerekek felnőttek és mindenki ment a maga útjára. Kenji felnőttként a szülei boltjában dolgozik az anyjával. A nővére egy nap hirtelen beállított és arra kérte őket, hogy gondoskodjanak a kislányáról, Kannáról. Így Kenjinek nem csak a bolttal, hanem egy gyerekkel is foglalkoznia kell, de nincs ezzel semmi baja, normálisan telnek a hétköznapjai. Egészen addig, amíg fel nem bukkan egy „barát” nevezetű egyén, aki egyre nagyobb kultuszra tesz szert, Kenji pedig arra lesz figyelmes, hogy kezdenek valóra válni a Jóslatok könyvében eltervezett dolgaik. Ezért hát igyekszik összeszedni a régi bandát, hogy együtt vegyék fel a harcot a gyerekkorukban kitalált és valamiért megvalósuló gonosz dolgokkal…

A történet már a kezdetektől fogva felkeltette a figyelmemet, nem is tudom, miért vártam vele ilyen sokáig. Urasawa Naoki ugyanis megint megcsinálta. Elénk tárt egy izgalmas, elgondolkodtató és remekül összerakott művet. A rajzolásra nem lehet semmi panasz, én nagyon szeretem a mangaka stílusát, minden karakter egyedi (itt nem állt fent a veszélye annak, hogy hirtelen nem tudtam, hogy most kit is látok), a hátterek pedig részletesek és szépen ki vannak dolgozva.

Persze a külsőség nem minden, de hát van itt belső tartalom is bőven. Érdekesebbnél érdekesebb csavarok, sose lehet tudni, hogy mi következhet még. A karakterek is kellően kidolgozottak, kedvelhetőek… vagy pedig épp az ellenkezője és a hideg kiráz tőlük. Na jó, igazából pont a karakterek az egyik negatívumai is a műnek. Ez most furának tűnhet, de tényleg így gondolom. Ugyanis néha már a fejemet fogtam, hogy újabb és újabb szereplők tűntek fel, miközben így is bőven volt már belőlük, de végül mindegyiküknek meglett a maga helye a cselekményben.

A másik negatívum, amit meg szeretnék említeni, az az utolsó fejezet. Nyugi, nem árulok el semmi spoilert, csupán annyi volt vele a bajom, hogy túl hirtelennek tűnt. Ezt viszont orvosolja a két kötetes 21st Century boys, ami a tényleges lezárása az egésznek. Igaz, utána is maradt egy kis hiányérzetem, de hát a leglényegesebb dolgokra kaptunk választ és ez bőven elég.

A mangából egyébként készült egy filmtrilógia, azt is mindenképp meg fogom nézni valamikor.

Értékelés: 9/10 (-1 pont a fentebb említett néhány zavaró tényező miatt + a Monster azért még ennél is jobban magával ragadott 🙂 ). De ettől függetlenül a kedvencek között van a helye és igyekszem Urasawa többi munkáját is pótolni.

4 hozzászólás

  1. Ezt a mangát 100%, hogy elfogom valamikor olvasni, szal egy, hogy Urasawa, 2) hogy kamionnyi potenciált látok benne. Kár, hogy anime soha a büdös életben nem lesz belőle… :/

    • Azért szerintem az se rossz eredmény, hogy film készült belőle, ráadásul eddig egész jó véleményeket olvastam, bár állítólag néhány dologban eltér a mangától. Mondjuk egy animét én is szívesebben megnéznék belőle, pláne ha olyan szintű adaptáció lenne, mint a Monster :D.

  2. Elkezdtem olvasni, valóban magával ragadó, de miután órákat olvastam folyamatosan, le kellett állnom vele és sajnos elfelejtettem, hogy hol tartok belőle, úgyhogy érdemes lenne újra kezdenem. 😀
    A Monsterből úgy hallottam, hogy HBO-s sorozatot akarnak készíteni.

    • Először én is úgy jártam, hogy elolvastam az első 20-25 fejezetet, aztán félre kellett raknom… utána pedig inkább az elejétől kezdtem, mert biztos voltam abban, hogy sok részletet már elfelejtettem :D.

      Igen, lesz belőle, bár gondolom még kérdéses, hogy a pilot alapján berendelik-e majd. Viszont kíváncsi vagyok, hogy kik fognak szerepelni benne :).

Vélemény, hozzászólás?

