Top 10: férfi főszereplők

Nagyon régóta terveztem már ilyen bejegyzést, de nehezen tudok ilyen toplistákat összeállítani. Azért valamennyire mégis sikerült, szóval íme az új bejegyzés “sorozatom” első darabja: a férfi főszereplők. Annyit muszáj elmondanom, hogy ez a toplista nem azt mutatja, hogy kik az abszolút kedvenc karaktereim, ennél azért igyekszem kicsit objektívebb lenni, szóval ez a kategória inkább arról szól, hogy kiket tartok olyan főszereplőknek, akik “a hátukon viszik a sorozatot”. Ez vonatkozik mind a karakter kisugárzására, a sorozat folyamán beálló karakterfejlődésre és egyéb ilyen szempontokra… szóval nem feltétlenül ők a kedvenceim az adott animéből, bár azért van köztük ilyen is :). Majd később eljutok odáig is, hogy az abszolút “omg, imádom” szereplőimről is készítsek egy toplistát :D. Előfordulnak a bejegyzésben spoilerek, de mindegyiket kifehérítettem, szóval nem kell tőlük tartani. Egyébként pedig továbbra is azt mondom, hogy az a baj ezekkel a toplistákkal, hogy az ember bármikor találhat magának másik kedvencet, esetleg kihagy valakit, szóval a későbbi változtatás jogát fenntartom arra az esetre, ha egyszer úgy érezném, hogy ideje lenne új listát felállítani :D.

10. Okazaki Tomoya
(Clannad)
tomoyaAvagy a legfőbb oka annak, amiért annyira tetszett nekem a Clannad. Tudom, hogy vannak hibái, egyáltalán nem tartom annyira jónak, mint sokan mások (főleg az első sorozatot… de a másodikban is volt, ami nem tetszett… de ettől függetlenül szeretem :D), de Tomoya karaktere egyszerűen annyira szerethető volt, hogy úgy érzem, itt a helye ezen a listán. Nagyon szimpatikus főszereplő, aki sok mindenen keresztülmegy a sorozat alatt és bár vannak kevésbé jó vonásai is a sorozat folyamán (pl. hogy Nagisa halála után nem gondoskodik Ushioról), mégis érdekes volt figyelni, hogy honnan és hova jut el.

9. Vash
(Trigun)

vashElég későn láttam a Trigunt, csak tavaly néztem meg valamikor, hiába adták le a TV-ben is már vagy ezerszer :D. Vash karaktere viszont mindig is szimpatikus volt, ő volt a húzóereje annak, hogy leüljek és megnézzem végre a sorozatot. Végül nem ő lett a kedvencem, de vitathatatlan, hogy nagyszerű főszereplő.

8. Brandon Heat
(Gungrave)
brandonAvagy a Gungrave az a sorozat, aminek az első része nagyon megtévesztő. Emlékszem, hogy csak néztem, hogy mi a fene lesz majd ebből, de aztán a folytatás meglepett, hiszen egy remek karakter-orientált maffiasztori kerekedett ki belőle, aminek a mai napig is tisztán emlékszem néhány jelenetére, annyira nagyszerűen volt az egész megcsinálva (bár azért hamarosan ideje lenne újra megnézni :D). Brandon egy remekül felépített karakter, aki szintén érdekes fejlődésen megy keresztül és az egyik legfőbb oka annak, hogy a sorozat némiképp más hangulatú második fele is élvezhető maradt.

7. Ginko
(Mushishi)
ginkoAz olyan animéknél, amiknek nem igazán van összefüggő sztorijuk, hanem 1-2 részes történetekből állnak, mindig sok áll vagy bukik a sorozat főszereplőjén. Ilyen a Mushishi, amiben Ginko tartja össze az egészet és az ő szemén keresztül láthatjuk a világot… mindezt úgy, hogy közben ő maga is nagyon érdekes és szerethető karakterré válik.

6. Nanba Mutta
(Uchuu kyoudai)
muttaVannak olyan szereplők, akik már a megjelenésük pillanatában szimpatikusak lesznek. Ilyen karakter Mutta is, akinek a belépője nagyon hatásos volt XD. Ő az egyik legfőbb oka annak, hogy ha néha le is lassul a sorozat, mégis élvezettel nézem végig és kíváncsi vagyok, hova fog eljutni a történet.

5. Spike Spiegel
(Cowboy Bebop)
spikeA Cowboy Bebop már régóta nagy kedvencem és leginkább a szereplői miatt. Mindannyian érdekes egyéniségek és remek dinamika van közöttük. Mégis Spike-ot emelném most ki, hiszen hozzá tartozik az a minimális átfogó történet, ami előkerül a sorozatban. Szinte egész végig viszonylag keveset lehet tudni róla, mégis annyira karizmatikus, hogy ennek ellenére is emlékezetes karakter. Stílusos és hiába láttam már többször is a sorozatot, mindig tudott valami újat nyújtani :).

4. Edmond Dantes
(Gankutsuou)
edmondNa jó, neki nem volt annyira nehéz dolga, hiszen Dumas karakterének épp az a lényege, hogy rendkívül karizmatikus. Ezt a Gankutsuouban is sikerült megtartaniuk, hiába kavartak a sztorin és adtak neki kissé más hangulatot az eredeti regényhez képest.

3. Kenzo Tenma
(Monster)
tenmaTenma naivitása és ahogy folyamatosan feltárul előtte a világ valódibb arca a sorozat egyik legnagyobb erőssége. Nagyon kedvelhető főszereplő, aki végig hű marad önmagához és nem érezzük azt, hogy a karaktere 180 fokos fordulatot vett volna egyik pillanatról a másikra. Érdekes dilemmákon meg keresztül és sokat fejlődik a történet folyamán.

2. Natsume Takashi
(Natsume Yuujinchou)
natsume_takashiLehet, hogy sokakat meglep, hogy Natsumét előbbre helyeztem olyan “cool” karaktereknél, mint pl. Spike, Brandon vagy Edmond Dantes, de miközben állítottam össze a listát, rájöttem, hogy a Natsume Yuujinchou pont azért olyan nagy kedvencem, mert imádom nézni, ahogy Natsume karaktere folyamatosan változik. Főleg ha azt nézzük, hogy a legelső rész óta hova jutott el az utolsó részig, milyen dilemmákon megy keresztül és milyen döntéseket hoz. Kicsit lassan nyit mások felé, de ez is teljesen érthető, mégsem az a fajta, aki kizárna mindenkit az életéből. Egyszerűen imádnivaló karakter, aki nagyon sokat hozzátesz a sorozat hangulatához.

1. Jomy Marquis Shin
(Terra e…)
jomyAzért döntöttem úgy, hogy Jomy-t teszem az első helyre, mert ritkán fordul elő olyan, hogy egy főszereplő az elején szinte teljesen ellenszenves, de végül annyit és olyan irányba változik, hogy a végére a sorozat legnagyobb erőssége lesz (számomra legalábbis mindenképp).

Na, ennyi lenne az én listám. Várom a véleményeiteket, esetleg az egyet nem értéseteket és a ti listáitokat, ha van :D.

A “Top 10” következő részében: női főszereplők

12 hozzászólás

  1. Remek lista, nyomtam is a posztra egy like-ot, pedig nem szoktam használni/nem szeretem ezt a funkciót.

    Ugyan nem ismerek róla mindenkit, de akiket igen, azokat én is nagyon kedvelem.

    A Clannadot habár nem csípem túlságosan, de Okazaki valóban remek MC; lazán vitte a hátán az egész cuccot (kár, hogy Nagisáról ez már közel sem mondható el).

    Brandon, Spike és Tenma szintén zseniális – sajnáltam is, mikor a Top20 anime-karakter listámra már nem fértek fel anno, de sajna ez van… kevés a hely. 😀

    Ginko és Edmond viszont bent voltak és nagyon rulzanak, szal ide mást már nem is kell írjak.

    Ami engem illet (mondjuk a nagy részét a korábbi listámból importálom át, már persze akik tényleges főszereplői körökben tevékenykednek):

    1. Okabe (S;G)
    2. Gutts (Berserk)
    3. Kiritsugu (Fate/Zero)
    4. Reinhard (LoGH – Bár Yangot jobban bírom, épp csak nem ő a tényleges főszereplő. : P Egyébként ő lenne az első.)
    5. Oozaki (Shiki – bár határeset, lehet inkább Natsuno ott a fő-főszereplő?)
    6. Edmond (Ganku)
    7. Gintoki (Gintama)
    8. Brandon (Gungrave)
    9. Tenma (Monster)
    10. Spike (Cowboy Bebop) vagy Musashi a Vagabond mangából, de maradjunk egyelőre anime-only.

    Kíváncsian várom a női listát.

    • Oops, Ginko kimaradt. ^^”” Akkor ő a 7,5. 😀

      • Nekem erre a listára sajna Gutts és Griffith nem fért be, pedig ők is a “jelöltek” között voltak :D.
        Shikiben úgy tudom, hogy inkább Oozakinak volt több szerepe az eredeti novelben, mintha valahol azt olvastam volna, hogy Natsuno abban meghalt és nem támadt fel, de nem vagyok ebben teljesen biztos.

        Clannadhoz meg annyit, hogy nekem az a sorozat egyenlő Tomoyával, tekintve, hogy a női karakterek közül egyik sem lett igazán a kedvencem (Tomoyot bírtam a legjobban, de nem kapott túl nagy figyelmet a sorozat folyamán).

  2. Legalább 6-7 pasi a listádról valószínűleg az én listámon is szerepelne, bár igazság szerint nem biztos, hogy fel tudnék állítani egy 10-es listát. Ha most belegondolok, hogy e-mellé a hét mellé még hány bácsit tudnék odanyomorítani, akkor bizony egyből eszembe jut jónéhány név, mint pl.Griffith, Naoe (a Mirage-ból), Hijikata (a Peacemaker-ből), vagy épp Ryo Saeba (a City Hunter-ből)… és még sorolhatnám.

  3. Nem mindenkit ismerek róla, de ezt a listát én is felvállalnám 😀
    Jól összeállítottad!

  4. Jó lista lett, bár sokukat nem ismerem, de szeretném. Kedvenc pasikat/karaktereket már sokszor sokféleképp összeírtam magamnak, de konkrétan főszereplők szerint még nem. Ezért is tetszett meg nagyon ez a bejegyzés.
    A listám mostani kedvem szerint:

    1. Okabe Rintarou (S;G)
    2. Ozaki Toshio (Shiki)
    3. Onizuka Eikichi (GTO)
    4. Usui Takumi (KwMs)
    5. Emiya Kiritsugu (F/Z)
    6. Vash (Trigun)
    7. Saiga Tatsumi (Speed Grapher)
    8. Hei (DtB)
    9. Edmond Dantes (Gankotsuou)
    10. Okazaki Tomoya (Clannad)

    Bár lehet valakiről megfeledkeztem…:S

  5. Vasht és Spikeot nem szerettem, Edmondot és Natsumét viszont igen. Top 10-en még gondolkodnom kell, mivel a főszereplőket ritkán szoktam szimpatikusnak találni. Most is hirtelen csak 5-6 név jut eszembe.

  6. Amelyik sorozatokat láttam, ott egyetértek a listán való szereplésük jogosságával, Jomyt kivéve. Nem mintha bármi bajom lett volna a fiúval, csak egyszerűen szerintem Keith sokkal összetettebb és érdekesebb karakter volt, és ha ki kellene emelnem a Terra e főszereplők közül valakit, akkor az ő lenne. ^^

    • Keith? Számomra ő túlságosan érzelemmentes karakter volt ahhoz, hogy mély nyomot hagyjon bennem (főleg az elején). Mondjuk őt is bírom, szóval nem arról van szó, hogy rossz karakternek tartanám. Jomy viszont ezzel ellentétben nagyon látványos karakterfejlődésen ment keresztül a sorozat kezdetétől fogva.

      • Igen, Keith valóban eléggé érzelemmentesen viselkedett, de ennek ellenére néha voltak irracionálisnak tűnő döntései, amik arra engedtek következtetni, hogy mégis vannak érzelmei. Számomra ez az ellentmondásosság tette érdekes karakterré. ^^
        Mondjuk ennek ellenére Jomy volt az, akit végig szerettem a történet folyamán, Keith-re néha nagyon tudtam haragudni.

  7. Igen, én is így voltam ezzel :D. Na jó, Jomy az elején kicsit idegesített, de szerencsére hamar kiderült, hogy érdekes karakter lesz ő :D.

Vélemény, hozzászólás?

