Hunter x Hunter: Phantom Rouge

phantom_rouge
Nagyon vártam már ezt a mozit, több okból is. Egyrészt azért, mert ez az első movie-ja a sorozatnak; másrészt Kurapica-központúnak tűnt, aki nagy kedvencem; harmadrészt úgy harangozták be, hogy Togashi egy régebbi, elvetett ötletét dolgozzák fel. Mindez nagyon jól hangzott, szóval amint időm engedte, leültem és megnéztem.

A sztoriról nem mesélnék sokat, akik követik a sorozatot, azok úgyis kb. tisztában vannak vele.
Gyorsan a lényegre térek: hatalmasat csalódtam. Az sok jót ígért, hogy Togashi ötletét valósítják meg, de ez az ötlet max. 1-2 apró dolog lehetett (pl. Omokage képessége), valamint Kurapica múltja, ami a shounen jumpban is megjelent még decemberben. Amúgy ennek a mozinak hangulatilag semmi köze a sorozathoz. Pont olyasmiket visznek túlzásba, amiket Togashinak szerencsére nem szokása: a folytonos „barátok vagyunk” beszélgetések, Killua emozása, kiszámítható fordulatok, stb.

A másik dolog, ami miatt csalódtam az az, hogy Kurapicának és Leorionak egyáltalán nem volt akkora szerepe, mint azt a trailerek alapján gondoltam (főleg szegény Leorionak). Vártam, hogy újra együtt láthassam a 4 főszereplőt, hisz ilyen már rég volt a mangában, de sajnos ilyen szempontból sem volt kielégítő a mozi.

A movie-ban feltűnt új karakterek elég felejthetőek, ráadásul nagyon nem tetszett, ahogy Killuát egy féltékeny dögnek állították be, amiért Gon szerzett magának egy másik barátot (mármint Kurapica és Leorio is Gon barátai, szóval WTF?).

Az animációra nincs sok panaszom, bár egy kicsit eltér a sorozatétól, de ez minden movie-nál így van, szóval megszokható. A zene is rendben volt, igaz, elég sok szám olyan, ami már a sorozatban is szerepelt.

A másik dolog, amit bánok az az, hogy jobban örültem volna, ha néhány dolog a canon sztoriban tűnik fel. Pl. az előző 4-es számú tag. Gondolom Togashi nem tervezi, hogy ilyesmikkel foglalkozzon, szóval meg kell elégednünk ezzel a mozi verzióval.

Összességében tehát nagyot csalódtam ebben a movie-ban, de azért voltak benne értékelhető momentumok is. Ha tipikus shounen franchise movie-ként tekintek rá, akkor adnék neki  7-8 pontot, de mivel a marketing behúzott a csődbe és csalódás ért, ezért inkább legyen csak 6,5 pont. A második movie remélem ennél jobban fog sikerülni.

5 hozzászólás

  1. Sajnos még nem volt időm megnézni ezt a filmet, de máshol is olvastam, hogy elég nagy csalódás okozott. Mondjuk, az OP Strong Worldje után már meg sem lepődök ezen a marketing átverésen. Viszont furcsamód a bejegyzésed meghozta a kedvemet a filmhez. Kíváncsi vagyok, hogy tudtak egy Fantom Társulatról szóló történetet nem Kuropika-központúnak megcsinálni, hiszen annak a seganak azért mégis ő lenne a központi karaktere vagy mi a szösz.

    • Ó, könnyebben meg tudták csinálni, mint hinnéd :D. Nem azt mondom, hogy nem szerepelt benne, de én akkor is több Kurapicára számítottam a történet és az előzetesek alapján :D.
      Sebaj, marad a Yorkshin arc, ami még mindig zseniális :).

      • Végre pótoltam a filmet, és valóban rekord gyorsasággal sikerült kiiktatniuk Kuropikát a fővonulatból. A pókok is csak elvétve szerepeltek, ami szintén elég furcsán hatott. Az új “pók” meg egyenesen irritálóan semmilyenre sikeredett. Nem is értem, hogy vehették fel anno tagnak a Fantomok. Az is érthetetlen volt számomra, miért nem készítette több “szemmel” rendelkező babát, akár egy egész hadsereget? Ha jól rémlik ilyen “kreatúrából” csak négy szerepelt a moziban. Meg sokszor elég logikátlanul viselkedett. Pl.: elég jellegzetes búvóhelyet választott magának és biztos tudott arról, hogy “áldozatai” is látnak valamit abból, ahol a bábuk vannak, mivel ő is kölcsön adta a “testvérének” a szemeit. Szóval nem igaz, hogy nem tudott erről a jelenségről. Mondjuk az is lehet, hogy így akarta az ellenségeit magához csalogatni, de ennyi erővel igazán küldhetett volna nekik akár egy MMS-t is, az sem lett volna nyilvánvalóbb. Az is érdekes (pont a fentiekből kifolyóan), hogy Killuáékra küldte Illumit, Leorióékra pedig Pyrot, hiszen így Gon és Kuropika is tudott tájékozódni Nen használat nélkül is, bár az is igaz, hogy érzelmileg akarta őket megtörni. Mindegy is.
        Retzen viszont jót nevettem, hiszen ő a változatosság kedvéért fiúnak öltözött lány volt, nem pedig lányos fiú. Hát igen innen is látszik, hogy nem Togashi írta a történetet.
        Maga a film, mint shounen mozi közepes volt. A karakterábrázolás kicsit más volt, mint a sorozatban, viszont az animáció nem kimagaslóan jó. Ezen meg is lepődtem, mivel a konkurens shounen filmek azért grafikailag jobbak szoktak lenni, mint az alapsorozat. Azonban, mint HxH mozi katasztrofális volt, mivel mindaz hiányzott belőle, ami a sorozatot kiemeli a többi közül, mármint hogy nem feltétlenül erővel nyerik meg a mérkőzéseket, hanem azért a taktikázni is szoktak, illetve a váratlan fordulatok is elmaradtak (igen, hiányoztak Togashi trollkodásai). Olyan kiszámítható volt az egész. Arról nem is beszélve, hogy karakterek sem úgy viselkedtek, ahogy kellett volna nekik (khm Killua, igen ezt én sem hagyhattam ki :-D). férjurát
        A Yorkshin arc nekem is az egyik nagy kedvencem, de a most futó Chimera Ant sega sem marad le sokkal mögötte. Jut eszembe, biztos láttad a Shounen Jump féle korosztályos felmérés végeredményét. Nagyon örültem neki, hogy a HxH második lett a saját korcsoportjában.

  2. Én is nagyon vártam és sajnos én is csalódtam. Bár valamennyire már felkészültem rá, mikor olyanokat olvastam, hogy a Naruto movie is jobb lett nála, ami mondjuk elég elrettentő. (Bár ki tudja, nem nézem, nem láttam.)
    Többségében egyetértek veled. Először 8-ast kapott, de levittem egy 7-esre, mert shounen filmnek még mindig kiemelkedőbb. A sorozathoz képest mondjuk 6-osnál jobbat biztos nem kapna…De nagyon szembetűnő hibái voltak.
    Sejtettem egyébként, hogy Leoriot nem mutatják, de hogy Kurapica ilyen keveset legyen.. hihetetlen. Ráadásul még a Nen képességét sem használta ki, helyette bottal harcolt. 😄 A harcjelenetek csapnivalóak voltak.
    A Killuás dolog engem is zavart. Sosem zavarta a sorozatban, ha Gon más barátokat szerzett, itt meg majd felrobbant, mint valami irigy kis picsa. Mondjuk próbálták az Illumis dolognak bemesélni, aminek mondjuk örültem.
    De ekkora kamut, hogy Togashi írta.. áh. És rengetegen a film megnézése után is így gondolják, pedig lerí róla, hogy nem. Kurapica múltján látszott a cucc, mondjuk Omokagen meglepődtem, mert rendkívül idétlen karakter. A képessége sem nagy szám szerintem.
    Szóval ja, ennyi. Bocsi egyébként a nagy monológért. 😄 Most találtam rá véletlen a blogodra, aztán pont egy szimpatikus bejegyzést találtam.

    • Ne aggódj a hossza miatt, minden hozzászólást szívesen fogadok, HxH témában meg pláne :D.

      Omokage valóban felejthető karakter, de a képessége szerintem érdekes… az már más kérdés, hogy ezt mennyire használták ki jól :D.

Vélemény, hozzászólás?

