Markus Zusak: A könyvtolvaj

konyvtolvaj
EGY APRÓ KIS TÉNY: MEG FOGTOK HALNI

1939. A náci Németország. Az ország visszafojtja lélegzetét. A halálnak sohasem volt még ennyi dolga.

Liesel, egy kilencéves kislány a nevelőszüleivel él a Himmel utcában. A szüleit koncentrációs táborba vitték. Liesel könyveket lop. Ez az ő története meg a Himmel utca többi lakójáé, amikor a bombák hullani kezdenek.

FONTOS INFORMÁCIÓK
ez a kis történet
egy lányról
egy harmonikásról
néhány fanatikus németről
egy zsidó bokszolóról
és egészen sok lopásról szól.

MÉG VALAMI, AMIT TUDNOTOK KELL
A HALÁL HÁROMSZOR FOGJA
MEGLÁTOGATNI A KÖNYVTOLVAJT.

Sokszor kerülöm az olyan sztorikat, amik a II. világháború idején játszódnak. Ennek pusztán annyi az oka, hogy rengeteg film és könyv foglalkozik ezzel a témával, ráadásul ha bekapcsolom a TV-t, szinte mindig találok róla egy dokumentumfilmet is. Így jobbnak érzem, ha lassan adagolom magamnak azokat a dolgokat, amik ebben a korban játszódnak és érdekelnek :D.

A könyvtolvajt is ezért halasztgattam már egy ideje, de mivel nemsokára jön belőle a film, így végre a kezembe vettem… és nem bántam meg! Az egésznek olyan különleges hangulata volt, amihez sokat hozzátett az, hogy a Halál a narrátor és leginkább gyerekekről szól a történet… az ő szemszögükből pedig teljesen máshogy lehet egy ilyen kort szemlélni.

A könyv nem vészesen hosszú, ráadásul nagyon olvasmányos a stílusa (vaskosnak látszik a maga ~600 oldalával, de annyira nincs sok szöveg egy oldalon… legalábbis nekem nem tűnt annak :D). Ennek ellenére én mégis kifejezetten lassan haladtam vele, ugyanis annyira szépen volt megírva, hogy bármennyire is faltam volna az oldalakat, direkt lelassítottam és jól megízlelgettem minden egyes mondatot. Sőt, olyan is volt, hogy egy fejezetet kétszer egymás után elolvastam, mert annyira szép volt az egész. Nem kell hosszú körmondatokra gondolni, tele mindenféle apró leírással… ugyanis elég sok tőmondat van benne, a leírások sem hosszúak, de mégis annyira jól van összerakva, hogy teljesen átadja a hangulatot és képes elvarázsolni az embert.

Az egyetlen dolog, amit negatívumként említhetnék az az, hogy sok fordulatot már előre lelő a Halál a könyv során. Ez sokak számára zavaró lehet, eleinte nekem is az volt, épp ezért csodálkoztam azon, hogy bár ennek köszönhetően előre tudtam jó pár fordulatot, mégis amikor elértem oda a könyvben, ahol ezek ténylegesen megtörténtek, képes volt olyan hatást elérni nálam, mintha nem is tudtam volna, hogy ez lesz.

A szereplők többségét könnyű megkedvelni, főleg Lieselt és Rudy-t (ó, Rudy volt a kedvencem :D), de a Halál is remek narrátor… néha szarkasztikus, máskor pedig megnyilvánul, hogy még neki is vannak érzései…

Értékelés: 5/5 (repült a kedvencek közé :D)

Kiadó: Ulpius-ház
Kiadási év: 2010
Eredeti cím: The Book Thief
Fordította: M. Nagy Miklós
Oldalszám: 598

Vélemény, hozzászólás?

