Best of anime 2013

Először is szeretnék mindenkinek sikerekben gazdag és boldog új évet kívánni :)! Akinek rossz volt ez az év, azoknak remélem jövőre sokkal jobb lesz, akiknek pedig jó évük volt, azoknak maradjon így jövőre is :)!
Most kivételesen a bejegyzés elején ejtenék pár szót az idei év anime-terméséről a tovább mögött :).

Általában egyből a kategóriákkal kezdem, de most véleményeznék előtte egy kicsit. Sajnos azt kell mondanom, hogy ez volt a legrosszabb év animés szempontból, mióta követem a szezonos cuccokat. Nem volt még olyan év, amikor ennyi sorozatban csalódtam volna és félbehagytam őket. A “legjobb anime” kategóriában szinte nem is voltak “versenyzők” (leszámítva azt, ami végül megkapta tőlem a címet), a “legnagyobb csalódás”-nál viszont annál több volt… sőt, arra is gondoltam, hogy csinálok most egy “legrosszabb sorozat” kategóriát is, de még ott is túl sok lett volna a jelölt. Nagyon kevés emlékezetes sorozat volt számomra 2013-ban, remélem 2014 ebből a szempontból jobb lesz :). De azért persze most is akadtak jó dolgok, vágjunk is bele!

Legjobb sorozat
Uchouten kazoku
uchoutenEz a sorozat igazi érzelmi hullámvasút volt. Ahhoz képest, hogy eredetileg nem is terveztem hétről hétre nézni, ez lett az egyik legnagyobb kedvencem 2013-ban :).

Legnagyobb csalódás
Coppelion
coppelionIde bőven volt még jelöltem (csak hogy egy párat említsek: Amnesia, Red Data Girl, Arata Kangatari, stb.), de végül azért esett a választásom a Coppelionra, mert ezt vártam közülük a leginkább. Érdekes volt a setting a leírások alapján, de 2 résznél tovább mégsem bírtam, annyi bajom volt vele. A sorozat vége után olvasgattam róla véleményeket és azok alapján nem is baj, hogy nem néztem tovább.

Legnagyobb meglepetés
Free!
freeNem, nem mondom, hogy ez annyira jó sorozat lett, hogy mindenki adjon neki egy esélyt, mert nem. De ahhoz képest, hogy valami Uta no Prince-samas szenvedést vártam tőle, meglepve tapasztaltam néhány rész után, hogy egész élvezetes sorozat.

Legjobb akció sorozat
Kill la kill
kill_laNem volt túl sok emlékezetes akció sorozat ebben az évben, azok közül azonban a KlK viszi a pálmát. Mondjuk a Shingekiben is voltak jó akciók, de volt egy kis bajom az adaptációval, szóval végül inkább a KlK-ra esett a választásom.

Legjobb vígjáték
Gin no saji
gin_no_sajiMindig is nagyon szerettem Arakawa humorát és az adaptáció is egész jól átadta a poénokat :).

Legjobb dráma
Uchouten kazoku
Igen, ebben a kategóriában is ez a sorozat lett nálam a legjobb. Akik látták, azok tudhatják, hogy melyik részére gondolok leginkább ;).

Legjobb animáció
Nagi no Asukara
nagi_noNem, a character designnal még mindig nem sikerült megbarátkoznom, de a hátterek gyönyörűek.

Legjobb folytatás
Genshiken Nidaime
genshiken_nidaimeNem volt időm előtte újrázni az előző Genshiken sorozatokat, de ez végül nem lett baj. Féltem, hogy túlságosan hiányozni fognak a régi karakterek, de Madarame szerencsére sokat szerepelt :D. Hato-kunból viszont néha lehetett volna egy kicsit kevesebb.

A “leginkább szüksége van folytatásra” sorozat
Gingitsune
gingitsuneNem mintha valami nagy cliffhangernél hagyták volna abba, de ebbe a 12 részbe sajnos szinte csak a bevezetés fért bele, pedig biztos vannak a mangában jó sztorik (már amennyire beleolvasgattam).

Legjobb opening
Shingeki no Kyojin

Legjobb ending
Magi 2

(Sajnos jobb változatot nem találtam hozzá… egyébként maga a szám nem tetszik, csak az animáció.)

Legjobb OST
Shingeki no Kyojin
Tessék szépen belehallgatni, mert jó :D.

Legjobb női főszereplő
Makoto (Gingitsune)
makotoNa igen, nem volt túl sok emlékezetes női karakter az idén. Makotot viszont hamar megkedveltem, nagyon aranyos :).

Legjobb férfi főszereplő
Hachiken (Gin no saji)
hachikenKönnyen megkedvelhető a karaktere szerintem :).

Legjobb női mellékszereplő
Mako (Kill la kill)
makoHmm…. MAL-on főszereplőnek írják és végül is tényleg az, de akkor nevezzük a “legjobb sidekick”-nek :D. Igazából ő és a családja a legfőbb oka annak, hogy nézem a sorozatot :D.

Legjobb férfi mellékszereplő
Tatsuo (Gingitsune)
tatsuoNem tudom, mikor kedveltem utoljára ennyire egy apa karaktert, de Tatsuo már a felbukkanása óta szimpatikus volt és végig az járt a fejemben, hogy remélem, lesz róla és Makoto anyukájáról flashback. Sajnos nem lett, mert hogy a mangában is pont nemrég kezdődött el a róluk szóló flashback :(.

Legaranyosabb szereplő
Haru (Gingitsune)
haruTarolnak a Gingitsune szereplők :D. Igazából Haru az elején kifejezetten idegesítő, sőt, még később is vannak idegesítő dolgai, viszont vannak nagyon aranyos megnyilvánulásai is :).

Kedvenc páros
Lucy&Hasebe (Servant x service)
lucy_hasebeA Servant x service-ben szerencsére nem olyan szenvedősek a szerelmi szálak, mint a Workingben :D.

Ezt várom a legjobban 2014-ben
Space Dandy
space_dandyMár csak a rendező miatt is… 😀

2 hozzászólás

  1. Lassan hatékonyabb lenne egy worst anime of “adott év” rovat – legalább oda lenne elég jelölt. :3

    A Space Dandy-re kíváncsi leszek, az év legnagyobb csalódása pedig a Steins;Gate film és az EVA 3.33, kéz a kézben.

Vélemény, hozzászólás?

