Összefoglaló az előző szezonról

Több olyan sorozat is véget ért az elmúlt pár hétben, amiről szeretnék szót ejteni… viszont ha egyenként írnék róluk kritikákat, akkor megint nagyon elcsúsznék a dolgokkal, szóval úgy döntöttem, hogy végül egyben írok róluk (pláne, hogy már az új szezon is elindult és majd arról is kéne firkantani valamit :D).

Nagi no Asukara

Nagi-no-Asukara
Elég vegyes érzéseim vannak ezzel a sorozattal kapcsolatban. Nagyon tetszett a világa, rendkívül hangulatos volt a víz alatti városka. A szereplők nagy része is kedvelhető volt és még érdekes fordulatok is voltak benne. Viszont hosszúnak éreztem ezt a 26 részt… azt nem mondom, hogy 12-13 rész elég lett volna rá, hisz akkor fel ennyi dolgot sem tudtunk volna meg, de nem egyszer éreztem azt 1-1 rész után, hogy nem történt bennük semmi érdemleges. Mondjuk olyan 4-5 részt kellett volna lefaragni belőle. Pluszt azt sem értettem, hogy [spoiler] a sorozat első felében miért kellett a nézőkkel is elhitetni, hogy Manaka Tsumuguba szerelmes. Szerintem simán megállta volna a helyét a sorozat úgy is, ha az elején tényleg szeretik egymást, de az 5 év során Tsumugu érzései érthető módon megváltoznak és Manaka is akkor kezd el Hikari felé kacsintgatni. Ezt főleg azért is mondom, mert az utolsó részre csak egy páros lett, akik tényleg canonná váltak, a többiek meg talonban maradtak, még úgy is, hogy sejtjük a végkifejletet.[spoiler vége]  A kedvenc szereplőm egyébként Kaname volt :3. Értékelés: 7/10

Hoozuki no Reitetsu
Hoozuki

Na, ez is egy megosztó darab, ugyanis valakinek vagy bejön a humora, vagy nem. Én azok közé tartozok, akiknek tetszett, bár bevallom, hogy sok dolog volt, amit nem teljesen értettem, hiszen annyira nem vagyok járatos a japán pokol felépítésében. Viszont a szereplők elég betegek voltak ahhoz, hogy élvezzem. Ahogy elnéztem, egész jó volt a sorozat fogadtatása és a manga is szépen fogy, szóval hátha kapunk majd valamikor egy folytatást. Ó, és az az opening… folyton a fülemben cseng. Értékelés: 7,5/10

Toaru Hikuushi e no Koiuta
toaru_hikuushi

Ez hatalmas csalódás volt. A mozifilm tetszett, mert egyszerű és hangulatos volt… én pedig ilyesmit vártam a sorozattól is. Sajnos azonban a szereplőket fele annyira sem kedveltem meg, ráadásul a hangulata sem fogott meg. Az elején örültem, hogy egész gyorsan alakul a szerelmi szál, ami még aranyos is volt, de aztán unalmassá vált. Értékelés: 5/10

Space Dandy
space dandy

Az egyik legjobban várt anime volt a számomra és eddig nem csalódtam. Egyelőre nem olyan emlékezetes darab, mint a Cowboy Bebop vagy a Samurai Champloo, de tetszik a humora és a szereplőket is nagyon bírom. Ráadásul a sorozatnak semmilyen megkötése nincs, így sose tudhatja az ember, hogy mit várhat a következő résztől. Már alig várom a júliusi folytatást. Értékelés: 8/10

Noragami
noragami

Ezt sokkal jobban élveztem, mint vártam. Igaz, hogy az anime végül egy elég klisés darab lett és original befejezést kapott, de ahhoz elég volt, hogy elkezdjen érdekelni a manga (amire hamarosan remélhetőleg sort is tudok keríteni). Értékelés: 7,5/10

Samurai Flamenco
Samurai-Flamenco

Nem jut eszembe, hogy lett volna olyan sorozat, aminek a pontozását ennyiszer váltogattam volna, miközben néztem. Az első 7-8 részt imádtam, tetszett, hogy egy olyan szuperhős sorozatot kaptunk, ami a realitás talaján mozog. Aztán jött a 8. rész vége és minden megváltozott. Továbbra is voltak jó pontjai az animének, de sokszor nem tudtam, hogy kínomban nevessek, vagy inkább hagyjam a csudába az egészet. Ráadásul volt 1-2 olyan dolog is, amit örültem volna, ha jobban kibontanak (pl. Goto barátnőjének a sztorija). Nem mondom, hogy megbántam, hogy végignézzem, de még mindig nem tudom, hogy mit is gondoljak erről :D. Értékelés: 5/10

Kill la Kill
kill-la-kill

Ez volt a szezon slágere, de engem annyira nem fogott meg. Az első 10 részét még eléggé élveztem, aztán valahogy egyre kevésbé voltam oda érte. A végére kb. abba a kategóriába esett nálam, mint a legtöbb akciófilm: egyszer megnézem, mert úgy jó, de egy hét múlva már el is felejtem és nem hiszem, hogy valaha újranézném az egészet. A fanservice néha már kifejezetten idegesítő volt (gondolok itt főleg Ragyo dolgaira). Ettől függetlenül nem egy rossz sorozat. Értékelés: 6/10

5 hozzászólás

  1. A KlK egy élvezetes cucc, de semmi több, a Noragami egy szórakoztató, ámbár középszerű darab, a Dandy meg… noss, az Dandy. 😀 Nem volt az se rossz, de remélem, a második szezon már képes lesz egy konstansabb minőséget képviselni.

  2. “akkor megint nagyon elcsúsznék a dolgokkal”

    Én még a tavaly őszi szezonról se írtam meg, amit akartam. Nem kell aggódnod. 🙂

    A Nagi no Asukara-nak kik voltak a célközönsége, attól függetlenül, hogy milyen kategóriába van hivatalosan besorolva, vagy milyen címkékkel van fel aggatva? (Nem mintha tudnám ezeket.)

    A Dandy-nak azért nem lesz soha olyan hangulata, mint a Beebopnak vagy a Champloonak, mert van valami nagyon drámai esemény, de az ember csak legyint, hogy már megint meghaltak.
    Viszont a legnagyobb anime-társadalom kritika a moe növényke, és a moe könyv kegyetlenek voltak. Ezek annyira abszurdak voltak, hogy tényleg úgy éreztem, hogy a “greatest love story”-kat látom. 😀

    • A Nagi no Asukarába szerintem nyugodtan belenézhet bárki, aki valami romantikus sztorira vágyik (még ha kicsit túlzásba is vitték a szenvedést a második felében :D).

      Azért a Dandy is tud komolyabb lenni, nekem pl. az 5. rész az egyik kedvencem. De egyébként ennek is jó a hangulata, az nem baj, hogy kevésbé komoly :D.

  3. Most látom, hogy a Koiutáról is válthattunk volna pár szót a conon.:D (Bár úgy látom, hogy nagyjából egyezik a sorozatról alkotott véleményünk.)

Vélemény, hozzászólás?

