Basilisk: Kouga Ninpou Chou

basilisk
Ezzel a sorozattal már többször is próbálkoztam, hiszen nem egyszer belenéztem az első részébe (sőt, majdnem végig is néztem), de annyira taszított valamiért a benne levő harc, hogy sosem volt kedvem ennél több esélyt adni neki. Később aztán néztem, hogy az ismerősök mégis olyan jó pontszámokat adtak neki, hogy talán túl kéne lendülnöm az első részén és utána már nekem is tetszene. Most pont egy akciódús sorozatra vágytam és gondoltam, akkor adok egy újabb esélyt ennek a sorozatnak. Nem bántam meg.

Történet: a Kouga és az Iga ninják évszázadok óta ellenségek. Most viszont véget érhet ez a korszak, ugyanis a vezetők unokái (akik ugyebár a következő vezetők lesznek) házasodni készülnek… no nem csak úgy, szerencsére még szeretik is egymást. Ám ez túl szép lenne és ahogy az lenni szokott, az élet közbeszól. Jobban mondva a sógun szól közbe, aki úgy dönt, hogy szövetséget köt egy újabb ninja klánnal és úgy szeretne közülük választani, hogy összeugrasztja őket. A két klánnak 10-10 harcosukat kell megnevezniük és aki előbb végez az ellenséggel, az nyer (vagy az, aki a határidőig többel végzett).

A Basilisk eredetileg egy 1958-ban megjelent regény, amit Futaro Yamada írt, az animén kívül pedig létezik belőle egy 5 kötetes manga adaptáció is. Bár van valamennyi történelmi alapja a sorozatnak, de ez ne tévesszen meg senkit, a ninják ugyanis elég különleges képességekkel rendelkeznek. Ez rendkívül sokszínűvé teszi a sorozatot, főleg addig, amíg mi sem ismerjük mindenkinek a képességét. Ám ettől függetlenül a szereplőkkel volt egy kis problémám: sokukat csak azután ismerjük meg jobban, miután már meghalt (és ezzel nem árulok el sok spoilert, hiszen egy ilyen sorozatban miért ne hullanának, mint a legyek?), így túl későn ismertem meg őket ahhoz, hogy igazán izguljak értük. A legérdekesebb szerintem Tenzen volt… akkor is ha utálja és akkor is, ha szereti az ember :D.

A harcok viszont remekek. Izgalmasak, pörgősek és sosem lehet tudni, mi lesz a vége. A sorozat első fele ilyen szempontból mondjuk erősebb, de azért a második felében is bőven vannak emlékezetes jelenetek.

Azonban előfordult pár dolog, ami zavart. Ezeket csak spoileresen tudom bővebben kifejteni, szóval csak az olvassa ezt el, aki már látta:
– a szereplők néha nem gondolkodnak… de nagyon nem. Gondolok itt arra, hogy ha tisztában vannak azzal, hogy az ellenség soraiban van egy olyan ember, aki képes mások alakját felvenni, akkor miért nem próbálnak meg kitalálni valamit arra, hogy biztosra menjenek, hogy a saját emberükkel találkoztak? De komolyan, baromi idegesítő volt, hogy Hotarubi kétszer is bedőlt neki, a végén pedig még Akeginu is…
– Oboro. Nem utálom vagy ilyesmi, de egy ninjás sorozatban jó lett volna látni egy tökösebb főhősnőt. Persze kedves meg aranyos, meg szerelmes, de ez nem volt mindig elég. Ő elvileg egy vezető, aki sokszor nem gondolt a saját embereire. Arról nem is beszélve, hogy az egyetlen olyan szereplő, aki nem ért semmilyen ninja technikához, de persze egy vele született hasznos képessége azért van… csak azt sem tudja irányítani. Meh.
Ez volt a két főbb problémám a sorozattal, amik miatt a végső pontozásom 8/10 lett.

Ajánlom mindenkinek, aki szereti az ninja- és akciósorozatokat. A harcok viszont elég véresek, szóval akit az ilyesmi zavar, az inkább hagyja ki.

5 hozzászólás

  1. Ó, Basilisk. Egy príma sorozat, Gonzo egyik legnagyobb ásza a Gankutsuou és az NHK után. Külön szerettem benne a grafikát (kivéve azt az idióta sötétséget), a jól eltalált képességeket (bár a Luffy wannabe Rousai azért vicces volt, ahogy a kocsiember Juubei is xD), hogy nem volt külön jó, meg külön rossz oldal, hanem két “szürke” tábort kaptunk és azt, hogy ezerrel pörgött az egész, ráadásul – ahogy írtad is – a harcok is nagyon jók voltak. Sőt, a befejezés is, még ha kicsit Romeósra is sikeredett.

    Oboro mondjuk jah, kicsit idegesítő volt, ahogy a karakterfejlődés úgy az egész cuccban furcsán vette ki magát, de amúgy más, komolyabb bűne nagyon nincs is a cuccnak, legalábbis az én szememben.

    Btw, ha már itt vagyok, akkor ide: HB! 😀

    (Btw2 a Fancy Lala még mindig überkirályság.)

    • Tényleg, a sötétség… azt hittem, hogy csak én nézek valami gyengébb verziót, de ezek szerint nem :D.

      Köszi :).

      (Majd elő kell szednem újra azt a sorozatot is :D. Már csak a rendező miatt is.)

  2. Jee, örülök, hogy írtál ide róla bővebben is. 😀

    Junchi: “Egy príma sorozat, Gonzo egyik legnagyobb ásza a Gankutsuou és az NHK után.”

    Igen. De nálam a Basilisk erősen veri ezeket a Speed Grapherrel karöltve. Mondjuk utóbbit már-már jócskán túlértékelem. De a pár unalmasabb rész és a sablon-hegy ellenére ez legalább annyira működött, mint a Basi. Persze nem meglepő, hogy itthon inkább a népszerűtlen/nem kedvelt cuccokat erősíti. De szívesen ajánlom mindkettőtöknek (és még az erre tévedő komolyabb seinen rajongóknak). Még ha nem is nyeri el a tetszéseteket/függéseteket, ezt a stúdiótól erősen látnotok kell. Hát ki tudna ellenállni egy ilyen hatalmas szex-vér-erőszak szokásos Gonzo koncepciónak, egy Suitengu nevezetű über karakterrel és egy ütős befejezéssel? 😛 Nem tagadom, sok hibája van, de kimondottan rajongok érte…XD ahogy azért is, hogy ezt anno a Basiliskkel együtt adták, ami a képességekben aranyos ön/Futarótól-lopás lett. 😀 (Ja és nem szeressük a recap epizódokat, de itt szvsz megtaláltam a kedvencemet. Ezt a recap koncepciót élvezettel és kíváncsian végig néztem/nevettem.)

    Utánuk nálam is a Gankutsuou és az NHK jön a Kaleido Starral együtt.

  3. Szia! Basilisk nagy kedvenc volt és ami tőlem elég fura nem tudtam eldönteni melyik oldalnak szurkoljak, ezért abban maradtam magammal, hogy Tenzent “nem kedvelem” – finoman szólva – Oboro meg az agyamra megy, de a többieket megkedveltem annak ellenére is , hogy tényleg nem jutott nekik sok idő 🙂 A sötétség volt az egyetlen dolog amit viszont nagyon utáltam benne, még teljes monitor világosítással is élvezhetetlenek voltak bizonyos részletek :/

    • Igen, azért lehet nehéz szurkolni bármelyik oldalnak is, mert egyikük sem kifejezetten gonosz vagy jó, és a bosszúvágyukat is meg lehet érteni :D. Mindkét csapatban vannak nagyon szimpatikus szereplők.
      Tenzin meg számomra az a fajta karakter, aki valóban egy rohadék, mégis ő teszi igazán izgalmassá a dolgokat :D.
      A sötétségért valóban kár, ezek szerint tényleg nem én szedtem le valami gyenge változatot. Bár nem tudom, lehet van hozzá jobb is, csak feliratozva nincs, de nem is igazán keresgéltem.

Vélemény, hozzászólás?

