Best of anime 2014

Szokás szerint ezzel a best of bejegyzéssel szeretném elbúcsúztatni az óévet és köszönteni az újat. A listához annyit hozzátennék, hogy azokat a sorozatokat, amik még futnak, most nem listáztam — ezek majd jövőre kerülnek sorra (ez az én esetemben a Parasyte-ot, a Shigatsu wa kimi no usot, a Sailor Moon Crystalt, az Akatsuki no Yonát és a Shirobakot érinti). Idén 1-2 kategória pedig kimaradt, pusztán azért, mert nem volt rájuk jelöltem.
Minden olvasómnak boldog új évet kívánok :)!

Legjobb sorozat
Barakamon
barakamonHa volt sorozat, amit az elejétől a végéig élveztem, akkor az ez. Sokak szerint a közepe tájékán volt néhány laposabb rész, de nekem ez nem nagyon tűnt fel :D.

Legnagyobb csalódás
Glasslip
glasslipSzeretem a slice of life animéket, még akkor is, ha tényleg nem túl akciódúsak. A Glasslip azonban már nekem is sok volt, mivel ebben tényleg nem történik semmi említésre méltó.

Legnagyobb meglepetés
Hoozuki no Reitetsu
hoozukiEttől a sorozattól nem vártam sokat, de már az első rész után nagyon megtetszett. Igaz, hogy nem értek benne minden poént (ahhoz kb. tényleg japánnak kéne lenni), de még így is élvezhető volt.

Legjobb akció sorozat
Donten ni Warau
donten_ni_warauTetszik az a tendencia, hogy egyre többször olyan mangát adaptálnak, aminek már vége van… méghozzá azért, mert összeszedett történetet kapunk. Ennek köszönhető, hogy ez a sorozat is felkerült az idei listámra.

Legjobb vígjáték
Gekkan shoujo Nozaki-kun
gekkan_shoujoKedves alapsztori, imádnivaló karakterek és jó poénok… mi kell még? Elárulom: folytatás!

Legjobb dráma
Mushishi folytatások
mushishiBár összességében a Mushishi folytatását gyengébbnek éreztem az alapsorozatnál, de még így is olyan részeket produkált, amelyek miatt itt van a helye :).

Legjobb animáció
Glasslip
Ha már a sztori nem volt nagy szám, legalább az animáció szép volt…

Legjobb folytatás
Gin no Saji 2
gin_no_sajiSimán hozta az első évad színvonalát, szívesen elnézegetném még :D.

A “leginkább szüksége van folytatásra” sorozat
Ryuugajou Nanana no maizoukin
ryuugajou_nananaNem voltam oda ezért a sorozatért, de ha tudtam volna, hogy így lesz vége, akkor talán be sem fejezem… persze ez a véleményem változhatna, ha készülne hozzá folytatás.

Legjobb opening
Hoozuki no reitetsu
Jobb minőségben sajnos nem találtam. Nagyon fülbemászó…

Legjobb női főszereplő
Nike (Soredemo sekai wa utsukushii)
nikeNem tudom, mi van mostanában, de egyre több a szimpatikus shoujo főhősnő :D. Ez persze nem baj.

Legjobb férfi főszereplő
Ginko (Mushishi)
ginkoOké, ő már az első évadban levett a lábamról, szóval idén nem volt nehéz dolga…

Legjobb női mellékszereplő
Scarlett (Space Dandy 2)
scarlettAz első évadban nem kapott nagy figyelmet a karakter, így engem sem érdekelt különösebben. A másodikban viszont jobban előtérbe került és de jól tették! Simán az egyik kedvenc szereplőm lett a sorozatban.

Legjobb férfi mellékszereplő
Hakutaku (Hoozuki no Reitetsu)
hakutakuImádtam minden Hoozukival közös jelenetét… XDDD

Legaranyosabb szereplő
Naru (Barakamon)
naruÁ, nem lehet nem imádni :D. És nagyon jót tett a karakternek, hogy tényleg egy kislány volt a seiyuuja :).

Kedvenc páros
Inari&Tanbabashi (Inari konkon koi iroha)
inari_tanbabashiMindkét párost imádtam a sorozatban, de végül azért választottam inkább Inariékat, mert az animében ők nagyobb figyelmet kaptak.

Ezt várom a legjobban 2015-ben:
Durarara folytatás
drrr2Épp most újrázom az első évadot és másodjára is ugyanolyan élvezetes, sőt :D. Ahogy elnézem, háromfelé szedték a folytatást, szóval talán még 26 résznél is többet kapunk belőle jövőre.

Természetesen mint mindig, úgy most is kíváncsi vagyok a ti kedvenceitekre is, szóval nyugodtan írjátok meg őket kommentben ;).

7 hozzászólás

  1. Ez az év most szerintem nem volt olyan gyászos, legalábbis az előző kettőhöz képest kimondottan jól teljesített, ami a végignézett sorozatok számában is megmutatkozik nálam.

    Ami engem illet (és a saját kategóriáidat lenyúlva, as usual : P):

    Legjobb sorozat: Kiseijuu (bár még fut, de akkor is)
    Legnagyobb csalódás: Akame ga Kill
    Legnagyobb meglepetés: Paint… izé, Ping Pong
    Legjobb vígjáték: Gekkan Shoujo Nozaki-kun
    Legjobb dráma: Mushishi Zoku Shou
    Legjobb animáció: Fate Stay Night: UBW
    Legjobb folytatás: Mushishi Zoku Shou
    A “leginkább szüksége van folytatásra” sorozat: Gekkan Shoujo Chiyo-chan
    Legjobb Opening: Ping Pong
    Legjobb női főszereplő: Chiyo (chips) (Gekkan Shoujo)
    Legjobb férfi főszereplő: Izumi Shinichi (Kiseijuu)
    Legjobb női mellékszereplő: Kurome (Akama ga Kill)
    Legjobb férfi mellékszereplő: Shibazaki (Zankyou no Terror)
    Ezt várom legjobban 2015-ben: YuriKuma Arashi

    • A Parasyte valóban nagyon jó sorozat, az és a Shigatsu wa kimi no uso eléggé megbolygatták volna a listámat, ha nem jövőre “díjaznám” őket :D:

      Az a jó, hogy a Gekkan shoujo elég sikeres lett, szóval nem lepne meg, ha valamikor bejelentenék hozzá a folytatást (aminek nagyon is örülnék~).

      Ping Pong pedig szerepel a tervezett pótlásaim között… az első részt leszedtem, amikor kijött, de elijesztett a stílusa… azóta viszont sok pozitív véleményt hallottam róla, szóval… 🙂

  2. Tetszetős év-értékelő lett. 🙂 A Hoozukit spec. untam, de egyedi és emlékezetes maradt még így is (szerintem egy revaccs rendezné vele a viszonyomat majd egyszer…). A Barakamon nagyon cuki, bár engem nem ragadott el ennyire. De Nikééket én is megszerettem, ahogy a Dandy-s Scarlett is ütött, különösen az S2 10. részében.^^ Viszont azt vettem észre magamon, hogy még azokat a sorozatokat is inkább közepes felé értékelem, amiket jónak/szórakoztatónak találtam, szóval pontozási gondokkal küzdök.XD Állandóan lejjebb pontozási kényszerem van, amit elég sokszor kiviteleztem, de úgy néz ki, az igazán nagy lista átnézést már csak idén ejtem meg. Valószínű ez a gyenge anime-piac mellett azért van, mert ráérős kedvemben rengeteg felesleges időt fordítok a már meglévő kedvenceim fanolására.

    2014-es listám:
    Legjobb sorozat: Nobunaga Concerto
    Legjobb animáció: FSN: UBW
    Legjobb folytatás: Gin no Saji 2 nálam is
    „Folytatás kéne“ sorozat: szintén Nozaki, a NobuConnak pedig majd kijárna egy animét lezáró mini-sorozat vagy movie, ha a mangának vége.
    Legjobb opening: Nobunaga the Fool 2. op (bár sok mást is nagyon megszerettem tavaly, pl. Aldnoah op)
    Legjobb ending: Dragon Ball Kai (2014) 2. ending, konkrétan egy újabb db-elem, amibe szerelmes lettem (de szorosan utána jön a NobuCon endingje, zeneileg pedig pl. az aldnoah 2. endje).
    Legjobb karakter: Saburo (NobuCon), bár itt az egész szereplő-gárda ütött. Új, igazán kiemelkedő kedvenc karaktert viszont sehol nem leltem és lányok közül sem emelnék ki komolyabban senkit az általam nézettekből.
    2015-ben várom: pl. Drrr folyt., Fafner folyt., tavasszal talán a Rinniét és az FSN folytatást, de igazán nagy lelkesedéssel semmit. Jah, de az új DB filmet, amiben Toriyama ismét Freezát vette elő, pffff-.-, de még így is tűkön ülök. 😄
    Amúgy az elmúlt évre nálam erősen rányomta még a bélyeget, hogy felelevenítettem a DB univerzumot, így megújult iránta a rajongásom. Igazából ezért van az, hogy a NobuConon kívül az összes tavalyi cuccot verte nálam a jelenleg is futó DB Kai Buu arcja. De egyetértek abban, hogy új animék terén az előző évekhez képest jobb/szórakoztatóbb volt a felhozatal.

    Viszont rólatok jut még eszembe, hogy tavaly megismerkedtem két animével is, amik felkerültek a toplistámra: Terra e… és LoGH. (Igen, így belegondolva a LoGH, a Macross kedvencemhez hasonlóan nálam 9-cel zárt, ahogy a Terra e…-t is csak nagy nehezen, egy revaccs után értékeltem végül 10-re, ezek fényében már nem is meglepő, hogy kb. minden mást lejjebb pontoznék körülöttük. De, hogy a mostani állapotomat hűen közvetítsem, jelenleg az a legnagyobb „gondom“, hogy a DB-k pontozásán túlzott rajongásom miatt változtassak-e – úgy se fogok -, és hogy a mangát a végig olvasása/jelölése után, betegyem-e majd a mal top5-be? XD:P)

    • Már én is hajlamosabb vagyok kevesebb pontot adni valamire, mint amennyit régebben adtam volna rá… valamikor várok is egy pár napot az értékelésemmel, hogy jobban átlássam a dolgokat :). Meg azt vettem észre, hogy sokkal könnyebben dobok sorozatokat… régen volt, hogy végignéztem olyat is, ami nem igazán tetszett, mondván, hogy hátha jobb lesz… most már ha 3-4 rész alatt nem produkál számomra semmi extrát, simán dobom (mondjuk adok neki még egy esélyt, ha a végén sokan pozitívan nyilatkoznak róla).

      Ennyire jó volt a Nobunaga Concerto :D? Eleinte azt is terveztem, de végül nem kezdtem el.

      Örülök, hogy ennyire tetszett a Terra e… :). Én már elsőre is imádtam, de újranézés után valahogy még jobban tudtam értékelni (a mozit is meg kéne nézni valamikor, de a sorozat színvonalát időhiány miatt gondolom nem fogja hozni). Mostanában egyre többször kapok kedvet 1-1 kedvenc sorozatom újrázásához, talán pont azért, mert az új sorozatok között egyre ritkábban találok nagy kedvenceket… meg persze vár még rám egy csomó régebbi sorozat is, amit pótolni kéne :).

      A DB-t kb. 2 éve én is előszedtem, de a sok filler miatt valahol a 60. rész előtt feladtam… de lehet, hogy a Kait majd meglesem valamikor. Mondjuk kezd shounen hiányom lenni, a 2011-es HxH revaccsolását már most tervezem, pedig csak ősszel ért véget… de hát na, hiányzik :D.

      • Igen, épp ezért érzek mindig késztetést a lepontozásra (főleg a 8-as szekciót kéne már nagyon átnéznemXD). A dobással én még mindig úgy vagyok, hogy egyelőre nem. Amit elkezdek, azt befejezem, de nem lesz ez mindig így.

        A NobuCon szerencsére és sajnos ennyire jó. Azért sajnos, mert csak 10 részes reklám sorozat lett a jelenleg 11 kötetnél tartó mangából és ebből kifolyólag nincs lezárva. Eléggé töri-hű, szóval értelmes lezárása Nobunaga halálával lenne. Egyelőre esélytelennek látom, hogy ezt animében is majd kivitelezik, de hátha (igazából ez egy 10/10-es sorozat lenne, ha ezzel a feelinggel még pár – kb. 5-10 – részig tovább viszik és akkor meghal). Igazából baromi hangulatos, a sztori lökött, a törit kapkodva hozza (10 rész alatt 20 évet haladunk, igazából a haláláig már csak 10 évet kellene a sztoriba vinni). A karakterek fantasztikusak, a főhős mega-laza, a seiyuu gárdából kb. mindenkit ismer az erre figyelő animés, így külön élmény hallgatni mennyire a NobuConra hangolódva játszanak (poén pl. hogy Nobunagát itt is és a NobuFoolban is Mamoru adja, de mennyire eltérően). A CG elrettentő lehet, de nagyon illik hozzá, más nem is járulna ennyire hozzá a hangulathoz, a zene szuper. Szóval csak ajánlani tudom, de nagyobbat szól, ha kicsit képben vagy a Sengoku-korszakkal, Oda Nobunaga életével és a körülötte lévő fontosabb személyekkel (pl. Mitsuhide, Ieyasu, Hideyoshi). Leginkább az nyűgözött le az egészben, hogy annak ellenére, hogy nem veszi magát komolyan a cucc, mégis érezni a történelmi súlyt, amit a hátán cipel. Remek töri-adaptáció minden kapkodása és fikciója ellenére. Sőt, utóbbi kifejezetten fűszerezi az eseményeket. Ősszel jött belőle live action, bizonyára ezt vezette be. Valamikor majd a mangájával is próbálkozom, az nyilván nem lesz ennyire tempós, szóval kíváncsi vagyok, úgy is üt-e a hangulat.

        A Terra e…-vel tényleg az a helyzet, hogy másodjára nézve nagyobbat üt, még úgyis, hogy minden momentre emlékeztem belőle. 😀 Először én a garfikát-animációt éreztem kissé gyengének és nem tetszettek az op-end párosok. De rewatchnál úgy szétrajongtam az egészet páromnak, hogy kénytelen voltam minden hibáját elnézni neki. 😄 Ráadásként még a 2. endinget is megszerettem. Zseniális sorozat, zseniális karakterekkel. A film a közelébe sem ér. Szerintem nézd meg, mert igazából poén kb. teljesen ugyanazt a sztorit látni a rövidebb retro köntösben, de így elég gyenge az egész hangulata (itt az újrázás sem segített ezen). Szóval, ha valami igazán jó remake lett, akkor az a Terra e sorozat.

        DB és DBZ sorozatoknál tényleg az a probléma, hogy filleres, túlhúzott, így helyenként nagyon unalmas. Pedig a világ és a karakterek imádnivalóak. Utóbbi gárdába olyan szinten belezúgtam, hogy naponta gyakorolhatom az önmérsékletet. XDXD Lényeg a lényeg a Kait ajánlom. Ha valamikor ismét próbálkoznál, ez egy sokkal fogyaszthatóbb DB forma. Elég csak ledöbbenni rajta, hogy a DBZ Cell végéig tartó kb. 190-200 részét 97-re faragták (éljen, Dermesztőt Goku 30 rész helyett 10 ep alatt kinyírja!XD). Most kíváncsi vagyok a maradék 90 részes Buu-t mennyire csökkentik, jelenleg 39-nél tartunk, de itt azt érzem kicsit még vághatták volna. A GT-t pedig jobb elfelejteni, mert ugye filler évad. Igazából a 64 részéből, ha összeteszem a tetszetős család-barát fanservice-t, akkor talán 10 értékelhető epizód kijön belőle. De ennyi (pedig még a zárása, mint DB zárás jó is lehetett volna, ha nem cseszik el az utsó nagy tornás jövőbe tekintős percekkel). Szóval ja, örülök, hogy bőr ide vagy oda, de végre Toriyama nyúl mostanság az új cuccokhoz.:3
        HxH-val már szemeztem párszor, főleg mert egyik barátnőm nagyon fanolja. De még jó ideig hanyagolni fogom a további shounen fightokat. Szóval átérzem, a revaccs késztetésedet. 😀

        tl;dr vége^^

  3. A HxH-t még akkor is ajánlom, ha hanyagolni szeretnéd a shounen fightokat, mert szerintem egyáltalán nem egy átlagos sf :D. Persze vannak benne shounenes vonások, ugyanakkor sokkal kevésbé kiszámítható, logikusan felépített, ráadásul tele van jobbnál jobb karakterekkel. A Yorkshin arc a mai napig is a no.1 shounen arc nálam, pedig láttam már egy párat :D. Arról nem is beszélve, hogy minden arcnak eléggé más hangulata van, így ha az egyik kevésbé is tetszik valakinek, lehet, hogy a következőt imádni fogja.

  4. Nikét én is komáltam. 😀

Vélemény, hozzászólás?

