Best of Anime 2015

Először is: boldog új évet kívánok mindenkinek :)! Másodszor: 2016-ban megpróbálok több animéről külön posztot írni (idén is kimaradt egy pár…).

Az idei anime termésről röviden: nem volt túl jó. Idén jóval kevesebb sorozatot néztem végig, mint az előző években, elég sokat pihenőpályára tettem. Ráadásul a végignézettek sem feltétlen voltak igazán kiemelkedőek, így eléggé meggyűlt a bajom az idei listával (volt olyan kategória, ahova kb. egyetlen jelöltem se volt, szóval a végén beraktam még a “leginkább ez passzol ide” gondolatomat… viszont van néhány kategória, amit idén kihagytam, mert végképp nem tudtam mit berakni oda :’D). Na, de akkor lássuk a listát, amit végül sikerült összeügyeskednem.

Legjobb sorozat:
Ore Monogatari!
ore_monogatari
Oké, már az elejétől fogva bírtam ezt a sorozatot, az az igazán “kikapcsol heti 20 percre” cucc… viszont az előző években azért sikerült ennél kiemelkedőbb sztorikat betennem ide. Az Ore Monogatari ugyanis nem több, mint egy cuki shoujo sorozat, de azt legalább jól csinálja :D.

Legnagyobb csalódás:
Sakurako-san no Ashimoto ni wa Shitai ga Umatteiru
sakurako
Ajj, ez tényleg annyira jó lehetett volna… ehelyett totál érdektelenségbe fulladt, unalmas ügyekkel. Mondjuk az utolsó 2-3 részt már nem néztem meg, de kétlem, hogy azok megmentették volna a sorozatot.

Legnagyobb meglepetés:
Kekkai Sensen
kekkai_sensen
Már az első része teljesen rabul ejtett, ilyen ritkán fordul elő :D.

Legjobb akció:
Ansatsu Kyoushitsu
ansatsu_kyoushitsu

Mondjuk ide a One-punch man is jöhetett volna, de a kevés jelölt közül mindegyik sorozatot szerettem volna berakni valahova, szóval ide végül ez került.

Legjobb vígjáték:
Gintama
gintama

Kell ezt magyarázni :D?

Legjobb animáció:
One-punch Man
one_punch_man

Madhouse :D.

Legjobb folytatás:
Working!!!
working

Tökéletes lezárása volt a sorozatnak :).

Legjobb opening:
Ushio to Tora

Legjobb ending:
Lupin III (2015)

Legjobb női főszereplő:
Rinko (Ore Monogatari!)
rinko
Ő a tipikus cuki lány, de… nem volt jobb jelöltem :’D.

Legjobb férfi főszereplő:
Takeo (Ore monogatari!)
takeo

Nem túl változatos, mi :D? Bár Takeot szívesen jelöltem ide, mert nagyon szerethető karakter :).

Legjobb női mellékszereplő:
Fujiko Mine (Lupin III)
fujiko

Oké, ő már egy régebbi karakter, de az a szomorú, hogy más, igazán érdekes női mellékszereplő nem jutott eszembe rajta kívül :/.

Legjobb férfi mellékszereplő:
Takato Youichi (Kindaichi shounen no jikenbo)
takato

És itt is egy régebbi szereplő nyert :D. Nagyon élveztem az új sorozat első hosszabb arc-ját, amiben fontosabb szerepet kapott, igazán érdekes ellenpontja Kindaichinak :D.

Kedvenc páros:
Yato&Hiyori (Noragami Aragoto)
yato_hiyori

A sorozatot szívesen beraktam volna a legjobb folytatáshoz is, mert sokkal jobb volt, mint az első sorozat. Onnan viszont kicsúszott, viszont a főszereplő párost nagyon megkedveltem az új szezonban :).

Ezt várom a legjobban 2016-ban:
D.Gray-man
dgray_man
Hatalmas meglepetésként ért ez a bejelentés, hiszen a manga nemrég indult újra (ráadásul csak negyedévente jön belőle új fejezet). Egyelőre azt beszélik, hogy folytatás lesz, pedig szerintem ráférne egy teljes remake (ha már úgyis új stáb lesz + emlékeim szerint a kimaradt arcokból csak egy rövidebb szezon jönne ki, de már rég olvastam :D).

Na, szóval nekem egy ilyen listát sikerült összehoznom az idén. Kommentben természetesen örömmel várom a ti nyerteseiteket is, hátha számotokra bőségesebb volt az év :).

6 hozzászólás

  1. Nem to’om, nekem ez az év valahogy a szokásoshoz képest is gyengébb volt, már ami ezeket a szezonos cuccokat illeti. Amiket jelölni is tudnék, azok inkább folytatások és társaik (NNB, Owarimono, Gintama)

    Na nem baj, jövőre lesz Amanchu, meg lassan kijöhetne az Aria Avvenire első része is feliratosan. :3

    • Ó, az Amanchu nálam is nagyon várós, ha csak megközelíti az Aria színvonalát, már örülni fogok :D. Meg a Sangatsu no Lionra is nagyon kíváncsi vagyok, mert a Honey&Clovert szerettem :). Szóval szerencsére azért lesz az idén pár jónak ígérkező sorozat, így talán a következő évértékelős posztom változatosabb lesz :D.

  2. Boldog új évet neked is és hajrá a több posztoláshoz! 🙂

    Mivel megint megtetszettek a kategóriáid így nyúltam őket, aztán írás közben hamar rájöttem, hogy oké ez veszett ügy, de azért mutatom a kísérletemet.

    Legjobb sorozat: újak közül One Punch Man, régiek közül Fafner Exodus Sec. Ses.
    Legnagyobb csalódás: Fafner Exodus First Ses.
    Legnagyobb meglepetés: Ninja Slayer… kész vagyok tőle.XD Mondhatnám még a DB Super meglétét, de áhh igazán nem tudott meglepni.
    Legjobb akció: Fafner Sec. Ses.
    Legjobb vígjáték: Azt hiszem a One Punch Man részein többször nevettem fel, mint a Ninja Slayeren… de mókásak na.
    Legjobb animáció: Fafner Ex. Sec. Ses., jobban tetszett mint az FSN UBW, de arról sem feledkezem meg… jó volt még az OPM is.
    Legjobb folytatás: omg minden Fafner Exodus 2
    Legjobb opening: Jajj, a Fafner Exodus mindkét openingje, továbbá Subete ga F ni naru, OPM, Death Parade, Ninja Slayer és még a DBS opját is imádom
    Legjobb ending: Fafner Ex. utolsó endingje, Gundam Orphans, Arslan Senki elsője…
    Legjobb női főszereplő: őőőőő.. őőőőőőő.. ha kihúzom a képből a Dragon Ballt, a Fafnert, az Owarimonogatarit és a nem tudom még miket, akkor őőőőő.. őőő… talán Oei a Miss Hokusaiból, esetleg még Chiyuki a Death Parade-ből
    Legjobb férfi főszereplő: ha itt is kihúzom az eddigi kedvenceimet a képletből, akkor talán Fujikido Kenji lenne az NS-ből, esetleg az arcra mindig mosolyt csaló Saitama az OPM-ből…
    Legjobb női mellékszereplő: haha Lee Nancy 😄 (Ninja Slayer), csak viccelek
    Legjobb férfi mellékszereplő: Genos (OPM), na jó érnek a régebbi kedvenceim is??
    Kedvenc páros… ha nem nézem a régi… 😥 áhh nem ragozom tovább a dolgokat.
    Ezt várom a legjobban 2016-ban: nincs ilyen, de jobb legyen!

    • Van egy olyan érzésem, hogy el kéne már kezdenem a Fafner franchise-t… 😀
      Azért a te választásaid között is érződik, hogy inkább a régi kedvenceknek sikerült megnyerniük :D.

      • 😀 Azért azt hozzátenném, hogy a Fafnernek van jó pár fájdalmas dolga, sőt időnként elég könnyű utálni a cuccot, de engem valahogy mindig minden hülyesége ellenére vagy épp azok által is sikeresen magába bolondít.

        Hajrá hozzá! Az első sorozat eddig a legkidolgozottabb eleme, az még egy kellemes, önmagában is élvezhető vagy franchise alapozó cucc, ami viszonylag kevés problémát okoz a nézőjének (befejezetlen, ködös, epicmagic stb.). A többi elemnél már egészen elszállt a készítők agya a “mi sem tudjuk, hogy mit csinálunk, de azt mesterien” irányba. 😀 De ha egyszer belekezdesz, még így is kár lenne kihagyni a folytatásokat. Remélem pár éven belül jön újabb, mert a mostani sorozat utolsó epizódja után percekig csak anyázni tudtam.

      • Tervezem már egy ideje a Fafnert, de akkor majd felkészülök a hibáira is :D.

        Ó, és még valami: Oei tényleg simán lehetne a legjobb női főszereplő :D… kár, hogy nekem nem jutott eszembe, mert mozikat nem nagyon szoktam belerakni az évértékelésbe (mivel a nagy részük nálunk úgyis csak jóval később válik elérhetővé, bár ez az Anilogue miatt ez most pont kivétel :D).

Vélemény, hozzászólás?

