Wakakusa Monogatari: Nan to Jou-sensei

nan01
Továbbra is igyekszem megnézni minél többet a World Masterpiece Theater animék közül, ugyanis ezek igencsak igényes alkotások. Ezúttal a Wakakusa Monogatari: Nan to Jou-senseire kerítettem sort.

A sorozat Louisa May Alcott Kisasszonyok sorozatának harmadik része, tehát a Fiatalurak alapján készült. Igen, senkit se tévesszen meg az angol Jo’s Boys cím, ugyanis az anime nem a Jo fiai című kötetet dolgozza fel.

Anime készült a könyvsorozat első két részéből is, de nehezen hozzáférhető (felirat tudtommal nincs hozzá), így azokat sajnos ki kellett hagynom. A Nan to Jou-senseit azonban nyugodtan megnézheti az, akit érdekel és nem zavarja, hogy lespoilerezi az előzményt (bár végül is csak azt, hogy a Kisasszonyok és a Jó feleségek során végül ki-kivel jön össze). A Fiatalurak egy nagyon szerethető kötet (bár nekem pont az utolsó rész, a Jo fiai volt a kedvencem), amely leginkább a főszereplők gyerekkorára fekteti a hangsúlyt. Maga a könyv nem túl vaskos, az anime viszont 40 részes, így nem meglepő, hogy tele van hozzáadott elemekkel – ez azonban csak jót tesz neki, így még jobban meg lehet ismerni és kedvelni a szereplőket. Én mondjuk hűséges típus vagyok, szóval ahogy a könyvben, úgy itt is Dan volt a kedvencem.

nan02

Az anime története kb. annyiban különbözik a könyvtől, hogy itt a felnőtt Nan emlékszik vissza a Plumfieldben töltött időkre. Azzal érdemes még vigyázni, hogy a végén láthatjuk, kit merre sodor az élet, ez azonban csak minimális spoilert jelent a Jo fiaira, hiszen például nem szerzünk tudomást [vigyázat, Jo fiai könyv spoiler] Dan haláláról. [spoiler vége]

nan03

A megvalósítás hozza a WMT színvonalát. Én kifejezetten szeretem az ilyen karakterdizájnt, ez már összenőtt a stúdió munkáival. A seiyuuk kiválóak (néhány mostani kedvencemet is hallhattam benne, pl. Takayama Miyamit és Canna Nobutoshit).

Azoknak mindenképp ajánlom, akik szerették Louisa May Alcott könyvsorozatát, vagy szeretnének egy kedves sorozattal kikapcsolódni, esetleg szeretnék belevetni magukat a WMT munkáiba.

Értékelés: 8/10 (mert szerintem teljesebb élmény lett volna, ha a Fiatalurakat és a Jo fiait is feldolgozza a sorozat)

5 hozzászólás

  1. Máris kedvet kaptam hozzá. 🙂

    • Szuper :D. Szerintem akkor is érdemes, ha olvastad a könyvet és akkor is, ha nem (hátha meghozza hozzá az ember kedvét :D).

      • Nem olvastam a könyvet, szóval nem lesz összehasonlítási alapom. Talán jobb is. 🙂

  2. Erről most eszembe jutott, hogy még mindig nem láttam elegendő WMT-cuccot ahhoz, hogy elégedett legyek a saját animés teljesítményemmel. : P

    Mindenesetre sounds good, bár valsz a Princess Sara lesz a következő, ha WMT cuccot szeretnék.

    • Az is jó választás :D. Bár a lustaságom miatt arról végül nem írtam, pedig akartam XD. Nekem mondjuk még mindig a Romeo no Aoi Sora a kedvencem, de még én sem láttam közel se eleget :D.

      Kár, hogy úgy tűnik, meghalt a projekt… igaz, hogy a Konnichiwa Anne valóban gyengébb volt, viszont a Nyomorultakat és a Porphy-t szerettem az újak közül.

Vélemény, hozzászólás?

