Boku Dake ga Inai Machi

boku_dake01
Nem túlzok, ha azt mondom, hogy a Boku Dake ga Inai Machi a szezon egyik legnagyobb durranása volt. Hogy megérdemelten-e? Nos, ezt nehéz megmondani.

Történet: a 29 éves Satorunak van egy különleges képessége – ha a közelében valami tragédia történik, akkor „visszarepül” az időben annak érdekében, hogy megakadályozza. Nem érti, miért van ez, de mondhatjuk, hogy már megszokta. Azonban miután anyja látogatóba érkezik hozzá, felelevenedik egy rég elfeledett ügy és Satoru egy sajnálatos eseménynek köszönhetően ezúttal 1988-ban találja magát (gyermekkori testében), ahol meg kell akadályoznia néhány gyerek megölését…

Nem tudtam semmit a történetről, amikor elkezdtem nézni az első részt és meglepve tapasztaltam, hogy a végére teljesen berántott a sorozat (persze ebben az időutazás is közrejátszott, jöhet minden ilyen sztori :D). Őszintén szólva elég rég fordult már elő velem ilyen… persze, voltak nagyszerű animék az elmúlt évek során is, de ehhez hasonló „függőséget” rég váltott ki belőlem bármelyik is. Ez a lendület tartott kb. az első 8 rész során – fantasztikus élmény volt, úgy gondoltam, hogy végre egy sorozat, amire a végén nyugodt szívvel fogok 10 pontot adni. Aztán jött a hullámvasút…

boku_dake02

A 9. részt azért is tartom fordulópontnak, mert nem elég, hogy az egyik legerősebb történetszál lezárása enyhén szólva langyosra sikeredett, de akkor már biztosnak látszott az is, hogy a sztori további részére egyszerűen nem maradt elég idő ahhoz, hogy kellően kidolgozott legyen – ezt azért gondoltam, mert már a sorozat indulásakor elmondták a készítők, hogy az anime a manga végét fogja feldolgozni, tehát 3 rész maradt arra, hogy a mangának több mint a felét adaptálják. Ez azonban nem csökkentette a lelkesedésem, mert korábbi részben is volt példa arra, hogy elég sok fejezetet dolgoztak fel, de jól megoldották a rövidítést. Ráadásul nem várom el egy sorozattól, hogy képkockáról képkockára megegyezzen az alappal. Az utolsó részekre azonban szétcsúszott az egész.

Sokan kifogásolják a gyilkos kilétét, de ezt nem tartom fairnek. Szerintem a sorozat sosem arra ment ki, hogy minél nagyobb meglepetést okozzon az elkövető személye, sokkal inkább az volt a lényeg, hogy hogyan sikerül elkapni, hiszen egy intelligens emberről van szó, aki már régóta jól eltünteti a nyomait. Ráadásul nem volt sok jelölt sem, szóval maradt vagy ez, vagy egy teljesen random karakter, de annak meg mi értelme? Nekem inkább azzal volt a bajom, hogy a gyilkos indítékait képesek voltak 2 PERCBE belesűríteni, miközben a mangában egy egész fejezet róla szól. És nem, ezt nem azért mondom, mert előre olvastam volna a mangát, ugyanis pont, hogy magát a részt éreztem hiányosnak és ezért döntöttem úgy, hogy megnézem, azért ennél több rejlett-e a háttérsztoriban.

Innentől kezdve pedig jöttek folyamatosan a dolgok, amik nem tetszettek. Gondolok ez alatt például arra, hogy olyan karaktert kb. teljesen kiírtak, akinek a sorozat első fele alapján azért fontosabb szerepet képzeltem volna el (és mint utólag kiderült, joggal), vagy az olyanokra, hogy [innentől spoiler] a gyilkos simán odamegy a kómából magához tért Satoruhoz. Oké, hogy amnéziája van, de azért előfordul, hogy 1-1 ismerős arc vagy mozzanat elég ahhoz, hogy lényeges emlékek visszatérjenek. A tetőn lejátszódó jelenetet inkább nem is említem, annyira elfuserált volt az egész. [spoiler vége]

Tehét elég vegyes érzelmeket váltott ki belőlem a sorozat. Az első fele remek sztorit, szerethető karaktereket és kidolgozottságot rejtett magában és mindez valahogy kifulladt a végére. Sajnos úgy lett nagy csalódás, hogy az elejét imádtam.

Értékelés: 7/10 (igazából a 6,5 pontot érezném reálisnak… végül azért adtam rá 7 pontot, mert ritkán vált ki belőlem valami akkora lelkesedést, mint ennek a sorozatnak az első kb. 8 része)

3 hozzászólás

  1. Én a napokban végeztem vele, és felemás érzéseim vannak. A grafika szerintem bűnronda, és ha ez egy 2016-os színvonal, akkor nagyon rosszul állunk. Vagy csak nekem nem tetszik. A történet jó volt, de nem izgultam magam halálra, viszont legalább jók lettek a karakterek, egy némileg érdekes történetet kaptunk.. A gyilkos kiléte nekem meglepetés volt, bár én sem értettem egyet vele, hogy olyan gyorsan lerendezték az egészet. A vége nekem sem jött be, nagyon bénán oldották meg. Lehetett volna jobban is.

    Nálam a végső osztályzás: 7/10

    • Pedig az A-1 stúdiótól ez még szép grafika és minőségi animáció volt :DDD. Amúgy a mangának szerintem csúnyább a rajzolása, szóval az anime azért jobban néz ki :D.

      • Ha ez szép volt, akkor nem akarom tudni, milyen lehet a manga grafikája. Nekem nem jött be, ennyi.

Vélemény, hozzászólás?

