Best of Anime 2016

Ismét elérkezett az év vége és ezzel a best of bejegyzés ideje. Őszintén szólva évről évre nehezebb megírnom ezt a posztot, szimplán azért, mert egyre kevesebb sorozatot nézek végig :D. Régebben alig-alig dobtam valamit, most viszont simán elbúcsúzom egy sorozattól, ha 4-5 rész alatt nem fog meg, hisz azalatt nézhetnék olyasmit, ami tetszik. Azért az idei termés jobb volt, mint a tavalyi… legalábbis most több olyan kategória is volt, ahova simán lett volna több jelöltem is (meg volt 1-2, ahova alig találtam valamit…). Természetesen megint csak azokat a sorozatokat vettem figyelembe, amik idén véget is értek + a Natsume 5. évadját elfogultság miatt kizártam :D. Ezzel a bejegyzéssel együtt pedig szeretnék minden kedves olvasómnak boldog új évet kívánni :)!

Legjobb sorozat
Boku dake ga Inai Machi
boku_dake01
Ez most kicsit kilóg az eddigi sorból. Ugyanis ide mindig olyan sorozatot raktam be, amelyik összességében tényleg nagyon jó (szóval legalább 8 pontos) volt nálam. A Boku dakére végül ennél kevesebbet adtam (olyan 6,5 körül mozog), viszont azt az élményt, amit az első fele adott, egyik sorozat sem tudta felülmúlni, szóval úgy éreztem, hogy még a későbbi gyengeségei ellenére is megérdemli ezt a “címet”.

Legnagyobb csalódás
Orange
orange
Nagyon vártam ezt a sorozatot, mert igazán érdekes shoujonak tűnt, de végül kész kínszenvedés volt. Az egészben csak Suwa karaktere ért valamennyit, csak miatta vagyok kíváncsi a készülő mozira.

Legrosszabb sorozat
Mayoiga
mayoigaTudom, eddig mindig csak “legnagyobb csalódás” kategória volt nálam, de úgy éreztem, ez a sorozat tényleg megérdemli az idei legrosszabb címet…

Legnagyobb meglepetés és Legjobb akció
Bungou Stray Dogs
bungou
Az első rész után még elég kérdőjeles volt számomra ez a sorozat, leginkább azért, mert attól tartottam, hogy itt is rosszul fogják vegyíteni a drámát a vígjátékkal (anno ezért kaszáltam az Akame ga Kill!-t). Aztán 2-3 rész után azt vettem észre, hogy én ezt nagyon is élvezem, kedvelem a karakterek többségét és tetszenek a különféle képességek (külön plusz volt számomra, hogy sok szereplő valamilyen író nevét viseli, a képességeik pedig szintén könyves utalások).

Legjobb vígjáték és a “Leginkább szüksége van egy folytatásra” sorozat
Mob Psycho 100
mobpsycho
Már a One Punch Man humorát is szerettem, de a Mob Psycho-é még jobban bejött :D.

Legjobb animáció
Koutetsujou no Kabaneri
koutetsujou
Maga a sorozat nem volt nagy eresztés, de az tény, hogy az animáció nagyon is jó volt (már amikor volt rá pénz, de ez a legtöbb anime esetében így van :D).

Legjobb folytatás
Ansatsu Kyouhitsu 2
assclass2
Hozta az előző évad színvonalát és volt benne pár érdekes fordulat… ráadásul még a lezárás is tetszett, egyetlen apróságot leszámítva…

Legjobb női főszereplő
Kayo (Boku dake ga Inai Machi)
kayoEjj, hát tűkön ültem, hogy vajon sikerül-e megmenteni :D. Nagyon szeretnivaló karakter, kötődik hozzá pár emlékezetes jelenet.

Legjobb férfi főszereplő
Yakumo (Shouwa Genroku Rakugou Shinjuu)
yakumoA Shouwa alapból azért is olyan jó, mert remek karaktergárdát vonultat fel, de Yakumo talán még közülük is kiemelkedik :).

Legjobb női mellékszereplő
Airi (Boku dake ga Inai Machi)
airiTarolnak a Boku dakés lányok :D. Az animének még mindig az az egyik legnagyobb hibája, hogy rengeteg Airis jelenetet kihagytak :/.

Legjobb férfi mellékszereplő
Karasuma (Ansatsu Kyoushitsu 2)
karasumaHa lehet, a második évadban még jobban kedveltem :D.

Kedvenc páros
Kyouka&Atsuhi (Bungou Stray Dogs)
kyou_atsuEjj, hát csak lett itt is egy shipem :D.

Ezt a sorozatot várom a legjobban 2017-ben:
Uchouten Kazoku 2
uchouten2
Sose hittem volna, hogy ennek valaha lesz folytatása, de nagyon örülök (pláne, hogy 2013-ban ez lett nálam az év sorozata, szóval jöhet a folytatás :D).

7 hozzászólás

  1. Nagyjából egyetértek a listáddal. A Boku dake nekem is nagyon bejött, az Orange meg nagy csalódás volt. A Mayoigát csak hírből ismerem, nálam a legrosszabb a Norn9 volt, annak a fogyasztását senkinek se ajánlom. ^^’

    Az Uchouten Kazoku nekem anno valamiért kimaradt, aztán felvettem a megnézendőim közé, és ott is ragadt. De most a második szezon hírére gyorsan belevágtam. Egyelőre még mondjuk nagyon az elején járok.

    • A Norn9 se volt egy emlékezetes sorozat, de a Mayoiga túltesz rajta :DDD… végül csak azért néztem végig, mert annyira rossz volt XD.

      Az Uchoutent meg érdemes megnézni, én mindenképp megpróbálom majd újrázni még a második évad előtt :D.

      A posztból pedig kifelejtettem a legfontosabbat (de már orvosoltam), miszerint boldog új évet kívánok^^!

  2. Szia Leara! 😀 Azt szeretném megkérdezni, hogy mi volt az ami nem tetszett neked az Ansatsu Kyouhitsu 2-ben? 🙂

    • Szia! Semmi olyasmi, ami levont volna a sztoriból :D. Nem tudom, hogy a mangát olvastad-e, de annak az utolsó előtti fejezetében láttunk egy párt, de csak a kezüket és hogy pár mondatot beszélnek (http://mangafox.me/manga/ansatsu_kyoushitsu/v21/c179/16.html). Ebből nem lehet biztosra megmondani, hogy kikről lehet szó (oké, mondjuk adott egy elég nyilvánvaló tipp :D), de mindenki úgy volt vele, hogy majd az animében úgyis kiderül a hangok alapján… csakhogy abból végül teljesen kihagyták ezt a jelenetet :D. Ez tényleg nem von le semmit a sorozat egészéből, de én a magam részéről nem szeretem, amikor egy író lógva hagy ilyesmit, ilyen “nesze semmi, fogd meg jól” alapon.

      • Sajnos a mangát nem olvastam, de így már megértelek. xD 😀 Az ilyeneket én is nagyon gyűlölöm. Fú, ez tényleg idegesítő. És az a baj, hogy a movie is, ami kijött belőle, az csak egy összefoglaló, és biztos, hogy ott sem derül ki. De legalább láthatom hosszabb ideig Karmát felnőtten *-* xD

  3. Jókat írtál, mindig emlékeztetsz az Ansatsura!^^ A csalódással és a rosszasággal nagyon is egyetértek. A Bokudakét is megértem, bár sajnálom, hogy nem lett jobb. A Rakugó nálam mondjuk előzi. Viszont a Fune wo Amu annyira beszippantott, hogy majdnem az lett nálam az év animéje (csak itt vannak azok a jeges fiúkXD).

    Malon már akartam kérdezni, de akkor inkább itt, ha már végre “helyben vagyok”. :3
    Hogy tetszett a Fune? Látom, még nem pontoztad.

    És mikor tervezel belevágni a Yuri on Ice-ba? 😀 Vagy túl elrettentő a hájpja? Az általad kedvelt sport animék után ezt aligha hiszem. 🙂

    • A Fune wo Amu érdekes sorozat volt, bár bevallom, néha eléggé beleuntam :D. A timeskipnek sem örültem, szívesen néztem volna többet Majime életéből :D. Jó, mondjuk a szótár szempontjából meg kellett, szóval talán ha 2-3 résszel hosszabb, akkor elégedettebb lettem volna. Olyan 7 pontot azért adnék rá :).

      Á, a Yurit eredetileg hétről hétre terveztem nézni, csak aztán nem fért bele (mostanában kicsit háttérbe szorultak nálam az animék, inkább élőszereplős sorozatokat pótolgattam), de majd mindenképp sort kerítek rá :D. Bár idén igyekszem pótolni majd néhány régóta tervbe vett régebbi animét is :D.

Vélemény, hozzászólás?

