Jodi Picoult: Szívtől szívig


Gondolkodtam már egy ideje azon, hogy kéne valami új a blogra. Végül arra jutottam, hogy eddig miért is nem írtam könyvekről, amikor imádok olvasni :D? Első “áldozatom” pedig Jodi Picoult egyik könyve lesz.

“Mindennek ára van. Tied lehet életed szerelme, de csak néhány évig. Tied lehet a világ legtökéletesebb családja, de aztán rájössz, hogy illúzió. Életben tarthatod a lányod, de csak úgy, ha befogadja annak az embernek a szívét, akit a világon a legjobban gyűlölsz.”

Judy Nealon második gyermekét várja és boldogan él családjával, amikor szörnyű tragédia történik: Shay Bourne, egy segédmunkás brutális kegyetlenséggel megöli hétéves kislányát és rendőr férjét. A férfit az esküdtszék halálra ítéli. Eltelik 11 év. Shay a halálsoron van, egy nap azonban a TV-ben hallja, hogy Judy 11 éves kislánya szívátültetésre szorul. Megdöbbentő döntést hoz: bűnbánata miatt felajánlja a szívét a kislánynak. Céljának elérésében két ember is segíti: Maggie, a jogvédőnő és Michael, a pap.

Jodi Picoult arról ismert, hogy elég komoly témákat boncolgat. Igaz, nekem ez még csak a második könyv amit tőle olvasok, előtte a Tizenkilenc perchez  volt még szerencsém, ami egy iskolai lövöldözésről szól (később erről is várható bejegyzés :D). Ez a könyve szintén olyan dolgokat vet fel, amin az ember a mindennapok során talán nem is gondolkodik, de a könyv olvasása során maga is elidőzhet ezeken a kérdéseken. Felvetődik benne a vallás, a halálbüntetés és természetesen a szervadományozás kérdése is.

Kicsit arról, ami mégis rontotta számomra az összképet: eleinte nem tetszett, ahogy Shayt próbálta bemutatni egyfajta megváltóként, de ez a kérdés később szerencsére megoldódott. Ami viszont nagyon zavart, az Maggie szála. Egy ilyen téma során egyáltalán nem tudtak érdekelni a magánéleti problémái. Persze attól függetlenül, hogy magát nem túl szépnek írja le, mégis összejön egy rendkívül helyes orvossal… ez a szál nekem túl értelmetlennek tűnt itt, ezekkel a részekkel próbáltam minél gyorsabban végezni.

A másik, amit egy kicsit bánok, az az, hogy már előre sejtettem, hogy mi lesz a könyv csattanója. Ez mondjuk a Tizenkilenc perc miatt is lehetett, ott is a végén történt olyasmi, ami más színben tüntette fel az egyik szereplőt.

A könyv stílusára jellemző, hogy E/1. személyben van írva, de több szereplő szemszögéből. (Engem leginkább Judy részei érdekeltek, de talán pont abból volt a legkevesebb.)

Összességében egy érdekes könyv, ami képes az embert elgondolkodtatni.

Értékelés: 4,5/5

Kiadó: Athaneum
Fordította: Hussami Péter

2 hozzászólás

  1. Engem is ezek a dolgok zavartak a könyvben. Ajánlom a Nővérem húgát is, az biztosan jobban fog tetszeni.

Hozzászólás